Gezocht autoambulance 2 CV

Forumregels
Start je onderwerp met "Gezocht: ". Dit vergroot de herkenbaarheid van je advertentie.
Als je het item hebt gevonden, verander de titel naar "Gevonden: " of geef het door aan een beheerder, dan sluiten we de advertentie.
Na drie maanden wordt een advertentie ***gesloten*** ,na zes maanden wordt uw advertentie ***verwijderd***tenzij u meldt dat deze nog actueel is.....
Plaats reactie
Toon
Eenmalige poster
Berichten: 1
Lid geworden op: do 3 nov, 2022 21:08

Gezocht autoambulance 2 CV

Bericht door Toon » zo 5 mar, 2023 13:11

Gezocht, een autoambulance voor mijn 2cv 6 met een maximum gewicht van 750 KG. Aanhanger hoeft dus niet geremd te zijn. Citroparts heeft een soortgelijke ambulance in zijn assortiment, misschien heeft iemand zo'n aanhanger en wil die deze verkopen. Een andere ambulance kan natuurlijk ook als het totale gewicht maar niet boven de 750 KG uitkomt.

Jitze
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 88
Lid geworden op: di 10 mar, 2020 11:56

Re: Gezocht autoambulance 2 CV

Bericht door Jitze » zo 5 mar, 2023 21:31

Hoi, volgens de RDW weegt mijn 2cv6 rijklaar 660kg. Knappe jongen die een aanhanger van 90kg kan maken waar ook nog eens een auto op kan staan. Aanhangers wegen doorgaans leeg zo'n 300kg, dus ik verwacht dat dit niet gaat lukken.

Vanwaar de 750kg beperking? Vanwege de auto die ervoor komt te staan? Op alleen je B-rijbewijs mag je al meer hebben, zolang de combinatie maar onder de 3500 blijft en de trekkende auto het mag hebben.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: Gezocht autoambulance 2 CV

Bericht door Thijs » ma 6 mar, 2023 07:47

Ik heb inderdaad een oprijwagen van maximaal 1000kg met kenteken en oplooprem.
Hiermee kun je met de juiste auto er voor zonder E rijbewijs gewoon legaal rijden.

HermanW
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 9 mei, 2022 19:46

Re: Gezocht autoambulance 2 CV

Bericht door HermanW » ma 6 mar, 2023 11:20

Waar heb je mee te maken bij een autoambulance waar b.v. een 2cv op vervoerd mag worden.
Ten 1e, wat mag het trekkend voertuig geremd maar vooral ook ongeremd trekken. Dat ongeremd trekken is lang niet altijd 750 KG. Een 2cv ledig gewicht is ongeveer 580 kg je kunt een lichte ongeremde aanhanger (motortrailer voor 2 motoren aangepast) gebruiken als je ongeremd 750KG mag trekken je hebt dan 170KG over + het gewicht wat de trekhaak mag hebben als dat 50 KG is moet je dus een aanhanger zoeken van 220 KG . Die zijn er wel. In mijn geval is het trekkend voertuig een C3 Aircross die mag ongeremd maar 675KG trekken dus lukt dat niet ongeremd. Ik vervoer een Patron (500 KG) op de aanhanger en het is me gelukt om ondanks een lichte oplooprem totaal onder de 750 KG te blijven. Dit betekent dat de aanhanger ook geen kenteken nodig heeft als je boven de 750 KG komt moet dat wel en dat geeft een hoop gedoe. Er zijn bij de diverse onderdelen handelaars lichte aanhangers te koop.

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Re: Gezocht autoambulance 2 CV

Bericht door deusjevo » ma 6 mar, 2023 11:57

Er zijn trouwens zat auto’s die geen 750 kilo ongeremd mogen trekken
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 331
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

Re: Gezocht autoambulance 2 CV

Bericht door Le Patron » ma 6 mar, 2023 12:03

Ik heb een aanhanger auto ambulance tot 750kg, eigen gewicht 220kg, als je interesse hebt ff via de email info@lepatron.nl
Met officiele RDW registratie en chassisnummer.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

2cvxm
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: do 25 jul, 2013 14:28
Locatie: Here, there and everywhere

Re: Gezocht autoambulance 2 CV

Bericht door 2cvxm » di 12 mar, 2024 18:03

Mehariclub in Cassis (eigenaar van Burton) verkoopt aanhangers voor Eenden en Mehari. Geen rijbewijs E nodig. Wel prijzig, ca. 2800 euro. Misschien idee voor aankoop door club zodat gezamenlijk gebruik mogelijk is.
AK 400 1973
2CV Special RHD 1987

Plaats reactie