Even voorstellen

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Plaats reactie
Gokstadt
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 19 apr, 2023 17:22
Locatie: Turnhout

Even voorstellen

Bericht door Gokstadt » wo 19 apr, 2023 17:39

Hoi

Ik heb sinds kort mijn eerste Dyane gekocht. Ik ken(de) niets van auto's of techniek. Doch na een tochtje voor moederdag met een Charlestonnetje waren mijn vrouw en ik verknocht aan het idee om zelf met een 2cv te rijden. Immers... het is haast onmogelijk om slecht gezind in een 2cv te zijn...

Enfin, we hebben dus een Dyane 6 uit 1974. Cosmetisch kan ze zeker nog wat TLC gebruiken. Qua techniek en chassis lijkt de dame de tand des tijds goed doorstaan te hebben.

Daar ik niets van automechanica ken, zal je me hier op het forum regelmatig regelrechte noob vragen zien stellen...
Je kan Ditje, onze Dyane, in de regio van Turnhout (BE) tegen komen op de kleine maar fijne landwegen.

Groetjes

Dries aka Gokstadt
Ons Ditje
Ons Ditje

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Re: Even voorstellen

Bericht door Thijs » wo 19 apr, 2023 20:49

Top! Leuk wagentje.
Ik heb ook een Dyane uit 1974.
1974 is een interessant jaar voor de Dyane want toen zijn er een hoop wijzigingen doorgevoerd.
Begin en eind 1974 verschilt nogal.

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 960
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Re: Even voorstellen

Bericht door hobbes » wo 19 apr, 2023 22:15

Mooi oranje is niet lelijk :D Welkom, je wordt vanzelf wegwijs in de techniek van de Dyane / 2cv. Ben je al lid van 2cv Huppel? die zit vooral in jullie buurt.

Met eendige groeten uit de polder,
met een halve Belgische Post oranje dyane 6 ( de rest is Hollands)
met eendige groeten,

Gebruikersavatar
RemkoO
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 14 feb, 2021 09:34
Locatie: Gilze
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door RemkoO » za 22 apr, 2023 21:04

Welkom en veel plezier. Zowel in je Dyane als hier :-)

Ik ben zelf sinds een tijdje met mijn Ami bezig. Ook zonder technische kennis begonnen, maar met een autosleutelcursus van 't Eendeëi in Rotterdam, de nodige hulp hier op het forum en vooral veel logisch nadenken kom je een heel eind. Succes!
Citroën Ami8 1969

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door deusjevo » zo 23 apr, 2023 09:36

Welkom!
Wat een heerlijk karretje in prima kleur om te zien, “dans son jus” of moet er echt nog wel wat aan gebeuren?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Re: Even voorstellen

Bericht door Kulio » zo 23 apr, 2023 11:32

Wat heb je er voor betaald?
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Erikjan » zo 23 apr, 2023 11:46

Leuk. 😁 Welkom

Gokstadt
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 19 apr, 2023 17:22
Locatie: Turnhout

Re: Even voorstellen

Bericht door Gokstadt » di 25 apr, 2023 07:31

Ditje is redelijk dans son jus. Ik heb van de verkopers 2 andere spatborden en een nieuw raamkader gekregen. Zo kan ik de stukken met het meeste cosmetische roest vervangen. We gaan er nu eerst wel een jaar zo mee rijden en bekijken welke verwachte en onverwachte kosten we hebben. Hoeveel we met haar toeren en als we na een jaar nog steeds enthousiast zijn, dan zal ze een grote opknapbeurt krijgen.

Wat heb ik er voor betaald... Laat ik zeggen dat de verkopers een rechtvaardige prijs hebben gevraagd, ik niet heb onderhandeld en hierdoor "advies en mentorschap" er heb bij gekregen. Bovendien is er nog budget over voor de latere renovatie. De verkoper is me ook al komen helpen met batterijissues en is steeds telefonisch bereikbaar. Dit is me meer waard dan het eventuele geld dat ik bij afdingen had kunnen besparen.

We gaan allicht bij een club in de buurt om zo ons 2cv netwerk uit te breiden, nieuwe vrienden, kennis en ervaringen op te doen.

Plaats reactie