Pagina 1 van 1
8.5 of 9.0
Geplaatst: di 15 aug, 2023 16:44
door eddy
heeft iemand ervaring met deze keuze zo ja is het zinvol voor de hogere compressie te gaan of is de vermogens toename zeer klein en kies ik beter voor de orginele 8.5
vast bedankt
Re: 8.5 of 9.0
Geplaatst: wo 16 aug, 2023 09:39
door Le Patron
Wij gebruiken meestal de 9.0 net iets meer compressie zal iets schelen, de prijs is hetzelfde dus waarom niet.
Re: 8.5 of 9.0
Geplaatst: wo 16 aug, 2023 10:30
door Raytheman
Ik had precies hetzelfde dilemma en heb toen advies gevraagd aan een eendenspecialist. Die adviseerden de originele 8.5 te nemen. En dat heb ik dus ook gedaan
Re: 8.5 of 9.0
Geplaatst: wo 16 aug, 2023 17:10
door Eendjekwek
Waarom adviseerden ze dan de originele 8.5?
Re: 8.5 of 9.0
Geplaatst: do 17 aug, 2023 14:58
door Raytheman
Omdat alles voor 8,5 ontworpen schijnt te zijn. Meer compressie meer slijtage. Hoewel ik persoonlijk denk dat het bar weinig zal schelen

Re: 8.5 of 9.0
Geplaatst: vr 18 aug, 2023 09:10
door Le Patron
Motorisch zit er geen verschil in de 8.5 is voor 2cv en de 9.0 voor de Dyane, alleen de carburateur is ook wat anders en de luchtaanvoer. Meestal wordt de 9.0 ook gebruikt bij de 2cv.
Re: 8.5 of 9.0
Geplaatst: zo 19 nov, 2023 19:45
door eddy
bedankt voor het advies
Re: 8.5 of 9.0
Geplaatst: zo 19 nov, 2023 21:11
door Thijs
Bij 9,0 kun je eigenlijk geen Octaan 95 tanken ivm de compressie.
Re: 8.5 of 9.0
Geplaatst: ma 20 nov, 2023 09:27
door Le Patron
Met 8.5 moet je ook geen 95 tanken alleen met de laatste laag compressie motoren 7.9 zou je 95 kunnen tanken, maar door de toevoeging van ethanol zou ik de 95 sowieso nooit meer tanken. Ethanol maakt meer kapot dan je lief is.
Re: 8.5 of 9.0
Geplaatst: di 21 nov, 2023 20:44
door gillis
Was de 8.5 ook niet toen de "loodvrij benzine" kwam?
Dat ze daarom de compressie verlaagd hebben?
Re: 8.5 of 9.0
Geplaatst: ma 4 dec, 2023 15:49
door Le Patron
De 8.5 is de standaard compressie voor de 2cv en 9.0 voor de Dyane.