Welke kleur Dolly?

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Plaats reactie
astrantia
Beginner
Beginner
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 19 apr, 2023 20:28

Welke kleur Dolly?

Bericht door astrantia » wo 22 nov, 2023 23:11

Sinds vandaag weer een trotse bezitter van een rood-witte Dolly, waar ik heel erg blij mee ben. Blijkt een gegalvaniseerd chassis te hebben, een 123 ontsteking, en een Dinitrol behandeling, met een taxatierapport van 11.500 euro, en dat dan gekocht voor een prijs, die ik hier niet durf te noemen, op het gevaar af van diefstal te worden beschuldigd........
Er zijn natuurlijk nog wat kleine plekjes bij te werken. Hij ruikt niet naar verbrande olie, dus de olievulpijp is ook in orde, denk ik. En over de lak heb ik de volgende vragen: tussen de stickers en de voor- en achterspatborden zit een duidelijk kleurverschil in het rood. Hoort dit zo bij een Dolly, of zijn deze spatborden iets verkleurt door de zon? Is dit misschien de kleur rouge Vallalunga? En waar kan ik het kleurnummer van de witte kleur vinden? Wie maakt mij wijzer........ :D

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 507
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Re: Welke kleur Dolly?

Bericht door verkuilm » do 23 nov, 2023 14:15

gefeliciteerd! Ja taxatie waarde zegt wel iets maar niet alles. Ben wel benieuwd naar foto.
Gegalvaniseerd chassis, is het chassisnummer door de rdw ingeslagen? Of heeft iemand dat zelf gedaan.
Dat laatste is in verleden masaal gebeurd maar daar komt wel steeds meer gedoe van.

Rood kleur klopt naam klopt EKB moet overal zelfde zijn. Wit is blanc meie, EWT. Velgen horen ook wit.
Bij een echte dolly staan op schutbord ook beide kleuren gestempl in zwarte verf.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Re: Welke kleur Dolly?

Bericht door gillis » do 23 nov, 2023 19:44

En.....
Als er 1 kleur is die door uv (zon) snel verkleuren zijn het wel de rood tinten...

Voorspatborden orgineel? (Goede passing? Zit er een felsrandje aan de binnenkant?)
onder druk wordt alles vloeibaar

astrantia
Beginner
Beginner
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 19 apr, 2023 20:28

Re: Welke kleur Dolly?

Bericht door astrantia » vr 24 nov, 2023 12:48

Nog even wat fotootjes gemaakt, moet de kleurnummers nog controleren.
Bijlagen
chassisnummer
chassisnummer
velsrand
velsrand
kleurverschil.........
kleurverschil.........

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1806
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Re: Welke kleur Dolly?

Bericht door deusjevo » vr 24 nov, 2023 15:23

Het eerste plaatje is je chassisnummer maar daar op die plek heb ik hem nog nooit zien staan.
Wel ingeslagen door RDW zo te zien

Het kleurverschil: op je deur is het rode een stikker en het spatbord is gespoten daar zal dan inderdaad het kleurverschil in zitten.

Is het een originele Dolly dat je weet?
Er werden best wat eendjes ver”Dolliet” of ver“Charletont”
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

astrantia
Beginner
Beginner
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 19 apr, 2023 20:28

Re: Welke kleur Dolly?

Bericht door astrantia » vr 24 nov, 2023 16:23

Volgens de papieren moet hij origineel zijn, en ingevoerd uit Duitsland........

astrantia
Beginner
Beginner
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 19 apr, 2023 20:28

Re: Welke kleur Dolly?

Bericht door astrantia » vr 24 nov, 2023 16:30

Erg jammer, over de hele wagen, in het rood en wit hebben vroeger eens allerlei kikker stickers gezeten, die weggehaald zijn. Op een afstand niet te zien, maar onder een bepaalde hoek wel. Heb al geprobeerd met commandant 4 weg te halen, maar lukt niet. Denk dat de lijmlaag de verf heeft aangetast. Enfin, misschien van de winter de 4 spatbordjes eens spuiten (of laten...... }.

Gebruikersavatar
Willem vd Zaan
Beginner
Beginner
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 26 mar, 2023 19:57

Re: Welke kleur Dolly?

Bericht door Willem vd Zaan » za 25 nov, 2023 08:32

Leuk! Ik heb ook een originele rood-witte Dolly gehad, compleet gerestaureerd, staat nu bij Edwin Groen in het museum. 3 weken na restauratie mee naar de Cote d'Azur gereden, super!
Een originele Dolly is altijd import, zijn nooit in Nederland geleverd geweest.
Aan de grijze visgraat bekleding te zien is de auto inderdaad oorspronkelijk in Duitsland geleverd geweest, in oa de UK werd een andere bekleding geleverd. Mocht je nog details willen weten... :D

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 507
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Re: Welke kleur Dolly?

Bericht door verkuilm » za 25 nov, 2023 09:15

Dat ziet er uit als een orginele. En inderdaad uit dld die had andere hele fijne bekleding. Andere landen charleston bekleding.
Chassisnummer helemaal goed. Ja de RDW heeft wel meer opvallende keuzes, maar prima. Smeer er wel vet op.

Erg leuk een dolly in de jaren 90 een gehad opgehaald in DLD een jaar mee gereden, toen was ie helemaal op. Echt de slechtse 2cv ooit gehad. Al reed die geweldig.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4976
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Welke kleur Dolly?

Bericht door AZL57 » za 25 nov, 2023 22:47

Ja stickers tasten de lak aan. Ik heb ooit een dolly deur gekregen om mijn door inbrekers gemolde deur te vervangen. Zelfs na schuren en opnieuw spuiten zie onder een bepaalde hoek nog steeds de boog van de dolly sticker...
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 330
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Re: Welke kleur Dolly?

Bericht door IVARIO » ma 27 nov, 2023 11:35

Inderdaad en bijzondere plaats om het chassinummer in te slaan.
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987

Plaats reactie