te hard stationair en co schroef helemaal in
te hard stationair en co schroef helemaal in
Hallo allen,
Ik heb net ontdekt dat mijn Dyane het hardst en mooist loopt met de stelschroef CO helemaal in, rechtsom erin gedraaid bedoel ik. Nu meen ik me te herrinneren dat hij juist af zou moeten slaan. Hij loopt dan zo hard dat ik 'm niet meer fatsoenlijk langzamer kan laten lopen met de gasklep schroef. Iemand een idee waar dit op duidt? Voor deze "behandeling" en misschien nu nog heb/had ik last van veel zwarte rook en afslaan.
Alvast dank!
Ik heb net ontdekt dat mijn Dyane het hardst en mooist loopt met de stelschroef CO helemaal in, rechtsom erin gedraaid bedoel ik. Nu meen ik me te herrinneren dat hij juist af zou moeten slaan. Hij loopt dan zo hard dat ik 'm niet meer fatsoenlijk langzamer kan laten lopen met de gasklep schroef. Iemand een idee waar dit op duidt? Voor deze "behandeling" en misschien nu nog heb/had ik last van veel zwarte rook en afslaan.
Alvast dank!
Re: te hard stationair en co schroef helemaal in
Zwarte rook lijkt me een te rijk mengsel. Heb je de goede sproeiers in de carburateur?
diverse Citroens, wat anders.
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Re: te hard stationair en co schroef helemaal in
Vaak wordt valse lucht als oorzaak gezien maar de oorzaak is meestal dat je gasklep zo afgesteld is (te ver open) dat je carburateur niet in zijn stationair gebied werkt maar erboven. De mengschroef heeft dan ook geen functie.
Kijken of alles luchtdicht is (spruitstuk, onderaan carburateur), stationairsproeier schoonmaken, nakijken of alle sproeiermaten goed zijn en teruggaan naar een +- standaardafstelling van de carburateur.
Kijken of alles luchtdicht is (spruitstuk, onderaan carburateur), stationairsproeier schoonmaken, nakijken of alle sproeiermaten goed zijn en teruggaan naar een +- standaardafstelling van de carburateur.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
Re: te hard stationair en co schroef helemaal in
Alle veertjes van gaskleppen nog in orde?
onder druk wordt alles vloeibaar
Re: te hard stationair en co schroef helemaal in
Ja veertjes zijn goed. Het rare is: dan staat ie veel te hard te draaien en nog geen 4 seconden later kan ie heel langzaam stationair lopen en zelfs afslaan. Bij een volgende startpoging kan het alweer te hard staan. Onbegrijpenlijk? Nieuwe statiobaire sproeier erin zit ik aan te denken..
Re: te hard stationair en co schroef helemaal in
Een goede reiniging van de carburateur om te beginnen...ultrasoon bijvoorbeeld.
diverse Citroens, wat anders.
Re: te hard stationair en co schroef helemaal in
En schone volle tank.
ik rij mijn tank nooit ver leeg. Trek je vuil mee...als de tank niet zeker schoon is.
ik rij mijn tank nooit ver leeg. Trek je vuil mee...als de tank niet zeker schoon is.
onder druk wordt alles vloeibaar
Re: te hard stationair en co schroef helemaal in
Vuil is het niet, dan verstopt ie en slaat ie af.
Als die niet meer goed is af te stellen, idd valse lucht.
Bijvoorbeeld die dikkeplaat onder de carburateur, die scheuren.
Maar als het heel erg wisselt. dan ben ik redelijk zeker van, asje gasklep heeft spelling.
Door het gas geven en weer los laten komt asje steeds in andere stand en lekt soms veel en soms weinig.
Ik had dat met de 2cv ook revisi gekocht.
Als die niet meer goed is af te stellen, idd valse lucht.
Bijvoorbeeld die dikkeplaat onder de carburateur, die scheuren.
Maar als het heel erg wisselt. dan ben ik redelijk zeker van, asje gasklep heeft spelling.
Door het gas geven en weer los laten komt asje steeds in andere stand en lekt soms veel en soms weinig.
Ik had dat met de 2cv ook revisi gekocht.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
- toon beekers
- Gebruiker
- Berichten: 111
- Lid geworden op: zo 23 dec, 2012 10:22
- Locatie: Geldrop
- Contacteer:
Re: te hard stationair en co schroef helemaal in
Mijn mehari had jaren geleden vergelijkbaar probleem, stationair niet af te stellen. B-revisie carburateur beste koop / oplossing.
Méhari 1973 vert tibesti, mooi groen.
2cv6 special 1981 Chic.
2cv6 special 1981 Chic.
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Re: te hard stationair en co schroef helemaal in
Ik zou eerst eens beginnen met het controleren van de sproeiers en zo te lezen eerst maar eens je stationair sproeier. Het lijkt er op dat je hem aan het afstellen bent op de primaire sproeier.
Re: te hard stationair en co schroef helemaal in
Er van uit gaande dat je carburateur niet vuil is. Spuit bij lopende motor wat remreiniger rond om je carburateur, Bij asjes, voet carburateur rondom en aansluiting spruitstuk inlaat. Niet uitlaat want als deze heet is heb je met remreiniger een probleem. Is brandbaar. Maar goed als bij het spuiten van de remreiniger je stationair toerental wijzigt heb je een lekkage en valse lucht waardoor je de carburateur niet goed kunt afstellen.
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Re: te hard stationair en co schroef helemaal in:OPGELOST
Het probleem is opgelost; en nieuwe stationaire sproeier erinzetten was de oplossing. De oude regelmatig schoongeblazen maar leek niet te helpen (wel te veranderen zodat ik het gevoel kreeg in de buurt te zitten) De co schroef moest ik ook weer minder ver indraaien nu om 'm mooi te laten lopen, ook slaat hij "vertrouwd" weer af als je deze te ver inschroeft. De zwarte rook bij flink op het pedaal trappen heb ik nog niet gefixt, ik schat in te grote sproeiers.