OPGELOST PROBLEEM: boutjes van de klep voor frisse lucht

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Lo Bouwens
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 72
Lid geworden op: za 17 jun, 2023 10:20

OPGELOST PROBLEEM: boutjes van de klep voor frisse lucht

Bericht door Lo Bouwens » zo 7 apr, 2024 08:59

Om ruimte te krijgen voor de reparatie van het plaatwerk tussen de voorruit en het motorkapscharnier heb ik de klep voor de frisse lucht gedeeltelijk los gemaakt. Ik heb de grote zwarte rubber stelknop los gemaakt en een aantal moertjes losgedraaid van die kleine boutjes waarmee de lichtmetalenstrip de klep vasthoudt (moertjes 5,5, mm). Nu het nieuw stukje plaat er in is gelast wilde ik de klep weer vastzetten, maar er ontbreken nu twee boutjes.
Mijn vraag is: zijn die boutjes te vervangen in de lichtmetalen strip? En hoe blijven die er dan in vast zitten?
Laatst gewijzigd door Lo Bouwens op ma 8 apr, 2024 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 642
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Re: boutjes van de klep voor frisse lucht

Bericht door gillis » zo 7 apr, 2024 13:49

Stip is volgens mij ook los te koop.
Is van aluminium
Knap dat je niet alle boutjes hebt afgebroken. Lijst ook nog recht?

Ze noemen het sierlijst maar is naast sier ook functioneel..

15 euro
onder druk wordt alles vloeibaar

Lo Bouwens
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 72
Lid geworden op: za 17 jun, 2023 10:20

Re: boutjes van de klep voor frisse lucht

Bericht door Lo Bouwens » ma 8 apr, 2024 08:34

Bedankt voor de reactie. Ik heb de strip er intussen in zijn geheel uit (het is inderdaad eigenlijk het scharnier van de klep). De boutjes zitten vast op een stalen strip die binnen in de aluminium strip geklemd zit en kunnen niet afzonderlijk vervangen worden. Dus een nieuwe kopen. Geen drama, behalve dat het de- en monteren van het halve dashboard, de ruitenwissermotor en de voorruit-ontwaseming een rotklus is.
Geen reacties meer nodig dus...

Plaats reactie