Pagina 1 van 2
AZU 1971
Geplaatst: zo 8 sep, 2024 15:21
door Houtstoker
Na 1 september de Eend afgehaald te hebben met mijn Mercedes 508 eerst alle spullen maar in de schuur gedaan
Deze week dan maar eens met de bristle blaster en Deox C aan de gang gegaan
Op de laatste foto links de spullen na een nacht in de Deox (na ontvetten met Dasty)
Rechts op de foto de spullen na ontvetten, een nacht Deox en nogmaals ontvetten (voor een 2e x in de Deox)
Ik heb net ook een stukje gelezen over draagarmen en dergelijke zandstralen, wat lastig was ivm de coating die er standaard op zit. Zelf gebruik ik dus de bristle blaster, en die heeft geen problemen met die (ml? tektyl?) coating en laat een enigszins ruw oppervlak achter (goed voor hechting van verf e.d.)
Tot zover vandaag
Re: AZU 1971
Geplaatst: zo 8 sep, 2024 15:40
door hobbes
Ik gebruik Flickr om foto's te delen. Is ook een gratis programma
Re: AZU 1971
Geplaatst: zo 8 sep, 2024 16:58
door Houtstoker
Ik krijg daar geen account gecreëerd (herkent mijn e-mailadressen niet)
De foto's met de URL zijn ook gehost, maar kan ik hier niet als afbeelding gebruikten, de enige die wel werkte bewaart de afbeelding maar 4 dagen
Re: AZU 1971
Geplaatst: wo 11 sep, 2024 19:33
door Houtstoker
Vandaag verder gegaan, velgen lieten zich goed schuren
2e draagarm had meer roest, en zelfs wat pitvorming tov de 1e
Ik heb het wel nog wat schoner gekregen als dit door in Deox C te weken en daarna nogmaals te schuren
Alles in de zinkspray of in de Brunox (als de roest niet 100% weg was)
De velg staat in de zinkspray
Na zinkspray of Brunox volgt Brantho Korrux Nitrofest. Dit is een matte aflak die ook uitstekend werkt als isolatielaag zodat de Zinkspray of de Brunox niet reageren met de latere 2K lak. Deze lak is redelijk inert, reageert chemisch bijna niet met ander vloeistoffen (brandstoffen en oplosmiddelen) en werkt daardoor prima als isolatie tussen verschillende laklagen.
De verfspuit die ik gebruikt heb heeft een doorlaat van 0.6 mm, maar een beetje groter als een airbrush, net groot genoeg voor dit klein spul
Re: AZU 1971
Geplaatst: do 12 sep, 2024 18:21
door Boudewijn
Goed bezig. Werk wel goed die bristle blaster.
hobbes schreef: ↑zo 8 sep, 2024 15:40
Ik gebruik Flickr om foto's te delen. Is ook een gratis programma
Ik gebruik mijnalbum.nl werkt ook goed en kost niets.
Re: AZU 1971
Geplaatst: do 12 sep, 2024 18:46
door AZL57
De foto's op de 2cv.nl site zetten kost ook niets. Zie onder aan het veld het knopje bijlagen daar kun je fotos uplaoden.
Re: AZU 1971
Geplaatst: zo 15 sep, 2024 09:50
door Houtstoker
Dank voor de reacties, ben met de laatste tip aan de gang gegaan en het werkt
"Goed bezig. Werk wel goed die bristle blaster."
De Monty MBX is een geweldig apparaat wat ik al vele jaren gebruik. Het maakt zandstralen in veel gevallen langzamer en minder goed (al blijft dit vaak nodig voor bv hoekjes en andere plekken waar je met dit apparaat niet kunt komen) Helaas is het een duur apparaat al heeft HBM een betaalbare versie ervan (maar voor deze heb je wel weer een degelijke compressor nodig)
Re: AZU 1971
Geplaatst: zo 15 sep, 2024 09:54
door deusjevo
hobbes schreef: ↑zo 8 sep, 2024 15:40
Ik gebruik Flickr om foto's te delen. Is ook een gratis programma
De gratis account is een paar jaar geleden wel ernstig beperkt in het aantal foto’s, ik meen 1000 stuks?
Re: AZU 1971
Geplaatst: wo 18 sep, 2024 18:31
door Houtstoker
Verder gegaan nog een velg ontroest en gespoten
De velgen worden nog in 2K lak gespoten, nu zit er zinkspray op met als deklaag Brantho Korrux Nitrofest (wat als een goede isolatielaag werkt)
Vandaag ook wiellagers erin gezet
De setup die ik gebruikt heb was mss overkill, maar hij staat nu eenmaal klaar dus heb ik hem toch gebruikt.
Ook de 2e draagarm van lager voorzien Ik kwam er toen wel achter dat het ene lager van Dyana was, de andere van een eend
Ik heb nu ook de dopsleutel voor de as moer en de ringmoeren en vandaag maar bij de verzameling gelegd
Re: AZU 1971
Geplaatst: do 19 sep, 2024 09:41
door Thijs
De Dyane en de 2CV hebben dezelfde wiellagers.
Acadiane en Ami is wel groter.
Re: AZU 1971
Geplaatst: do 19 sep, 2024 18:34
door Houtstoker
Kan zijn, aan een zijde moest ik het 76mm lager monteren. Niet iets waar ik me echt druk om kan maken.
Re: AZU 1971
Geplaatst: di 26 nov, 2024 14:53
door Houtstoker
Mss leuk raadplaatje, waar ben ik mee bezig (zie foto laswerkstuk)
De bout moet uiteraard nog vervangen worden door wat anders
Re: AZU 1971
Geplaatst: di 26 nov, 2024 17:34
door AZL57
schokbreker bevestiging... Mooi werk.
Re: AZU 1971
Geplaatst: di 26 nov, 2024 17:43
door Eendjekwek
Je pakt het goed aan in ieder geval. Bevestiging schokbreker dacht ik ook. Maar als die zo slecht zijn dat ze opnieuw moeten ben ik heel benieuwd naar de rest van het chassis…
Re: AZU 1971
Geplaatst: di 26 nov, 2024 18:05
door Houtstoker
Goh, was niet zo moeilijk als ik dacht
Ik heb iig een 3 mm plaatje gebogen en in 2en gesneden om dit te maken. Op dit chassis was de opname voor hydraulische schokbrekers niet voorhanden, omdat ik de AZU zo onderhoudsvriendelijk wil maken ga ik dus niet opnieuw frictie schokbrekers monteren. Aan de achterzijde was de AZU in het verleden al voorzien van hydraulische schokbrekers.
Toen ik de AZU kreeg, was al het laswerk al gedaan, dus veel laswerk zal hier niet geplaatst worden.
Anders zit het bij de Seat Marabella, bij de Seat moet ik het laswerk doen en de conversie naar Panda 4x4. De AZU is de betaling die ik kreeg voor dit werk.