Pagina 1 van 1
Oliekoeler
Geplaatst: vr 31 jan, 2025 23:48
door Thijs
Afgelopen weekend ben ik gestrand met een enorme olielekkage.
Uiteindelijk bleek de aansluiting van de oliekoeler in het blok aan 1 zijde te lekken langs de wartel.
Na montage van een nieuwe oliekoeler en natuurlijk nieuwe pakkingen lekt het nog steeds.
Vreemd genoeg lijkt het net alsof de leidingen net niet diep genoeg het blok in willen.
Herkent iemand dit?
Iemand een tip?
Ik heb al zoveel oliekoelers gemonteerd maar nog nooit problemen hier mee gehad.
Re: Oliekoeler
Geplaatst: za 1 feb, 2025 09:16
door verkuilm
Nee is normaal niet zo lastig. Maar je ziet wel aan schroefdraad of ie ver genoeg zit.
Niet gescheurd? Dat wel eens gezien. En is het toch niet iets anders zoals bv de olieleiding?
Re: Oliekoeler
Geplaatst: za 1 feb, 2025 11:47
door KarelMarien!
Hallo, Heb het ook meegemaakt twee keer. Er zat nog een stukje oude leiding in het blok! De tweede keer omdat ik een imitatie oliekoeler had gekocht. Deze leidingen bochten zijn net anders al origineel. Dus onder spanning gemonteerd en toen
het vulstuk ertussen gemonteerd aan de ophanging blok. Na een paar honderd km rijden ging de leiding scheuren op de aansluiting koelblok met alle gevolgen van dien. Toen een originele gebruikte oliekoeler gemonteerd en deze zit er al ruim
50.000 km eraan geschroefd. Ik zou voor een goede gebruikte originele gaan! Ik hoop dat je hier mee verder kan gaan.
Re: Oliekoeler
Geplaatst: za 1 feb, 2025 20:08
door Thijs
Bedankt voor de reacties.
Een gebruikte oliekoeler monteren ben ik geen fan van.
Je weet nooit wat voor troep er in zit.
De eerste oliekoeler lijkt bij nader inzien bij 1 buisje aan het uiteinde een stukje smaller te zijn dan de rest van het buisje.
Het is 8,9mm ipv 10mm.
Misschien dat het daardoor niet afdicht.
Bij de nieuwe oliekoeler heb ik uiteindelijk de randjes van de buisjes schuin afgevijld.
Dit leek te helpen de buisjes er goed diep in te krijgen.
Het lijkt nu dicht te zijn.