Rusty schreef:
het kan natuurlijk ook zijn dat alleen in het voorraadtankje DOT zit en de rest van het systeem nog vol zit met LHM.
Verder is het best een aardige meid, zou toch zonde zijn als ze door een rem' probleempje' naar een andere wereld zou verhuizen, om nog maar niet te spreken van de
hmmm, in love???
denk niet dat Dot en LHM door elkaar zit, dan had je al lang problemen gehad..
bij mijn Kreidler Florett uit 1975 kregen de rubber wel ruzie met de olie.
dit waren orginele rubbers en orginele olie, maar van de fabriek uit, was het al
hommeles..
de olie lostte langzaam de rubber remleiding van binnenuit op en als je eens een
Kreidler schijfrem probeert, die is altijd een beetje sponzig.
dit sponzige is niet zo'n probleem (behalve als je hard moet remmen) maar de losse
stukjes rubbers gaan overal in zitten en blokkeren na een tijdje de remcilinder...
hierdoor komen de remmen niet goed meer los en blijven ze aanlopen..
een tijdje stilstand kan zelfs tot vastzitten van het systeem leiden, want de rubberdeeltjes
zakken langzaam naar beneden en stapelen zich lekker op achter de cilinder...
1 keer knijpen en je duwt de cilinder en rommel naar buiten, waarna de rommel voorkomt
dat i weer terug gaat...
beetje roest enz erbij en alles staat vast.
ik zou zeggen:
tap wat remvloeistof af, beneden bij een remcilinder (of nog lager punt) en bekijk de olie..
tast i wat aan, zal dit in de olie terug te vinden zijn...
gooi er gelijk wat extra olie in en spoel alles door, rem olie moet je toch elke 2 jaar
verversen, dus als je er nu mee bezig bent, scheelt het je over een half jaarte weer
er onder kruipen...
tenzij je je vriendin ook vaak wil zien natuurlijk
