RDW keuring
RDW keuring
Binnenkort moeten we met onze Méhari naar de RDW keuring, het is nl. nu nog een Italiaan. Voordat we naar de RDW gaan laten we eerst een bevriende APK-keurmeester 'm van top tot teen checken.
Mijn vraag is nu; wie heeft er ervaring met invoeren en heeft tips voor de RDW keuring.
Mijn vraag is nu; wie heeft er ervaring met invoeren en heeft tips voor de RDW keuring.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Gebruiker
-
- Regelmatige poster
ik weet niet of er intussen iets is veranderd, maar een paar jaar geleden kom je appart voor het kenteken naar de RDW, en kon je de apk gewoon bij een garage laten uitvoeren.
Kzou zelf de technische keuring noooooit meer bij die zeikerds van de rdw laten doen. (slechte ervaringen mee)
Kzou zelf de technische keuring noooooit meer bij die zeikerds van de rdw laten doen. (slechte ervaringen mee)
AZ A2 '70
AK400 '76
AK400 '76
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik heb dat een jaar geleden dus apart laten doen.
Het grootste nadeel is alleen, dat er 2 weken in tussen het kenteken en de apk komt.
Je krijgt namelijk je kentekenbewijs niet meteen mee. Dit gaat via het hoofdkantoor en laat 2 a 3 weken op zich wachten. In de tussentijd kun je hem dus niet keuren, omdat je daar die papieren en kenteken voor moet hebben om hem te laten afmelden.
Het voordeel van het keuren bij een garage is dat zei mogelijk nog wat reparaties kunnen doen of de koplampen kunnen stellen, dat doet de RDW dus niet.
Het grootste nadeel is alleen, dat er 2 weken in tussen het kenteken en de apk komt.
Je krijgt namelijk je kentekenbewijs niet meteen mee. Dit gaat via het hoofdkantoor en laat 2 a 3 weken op zich wachten. In de tussentijd kun je hem dus niet keuren, omdat je daar die papieren en kenteken voor moet hebben om hem te laten afmelden.
Het voordeel van het keuren bij een garage is dat zei mogelijk nog wat reparaties kunnen doen of de koplampen kunnen stellen, dat doet de RDW dus niet.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Hmmm dat wordt dus eerst voorkeuren en op de remmenbank bij de Citroën garage.
Is het nog een punt dat er geen gordels in zitten? Naar mijn weten hoefde er in 1975 nog geen gordels gedragen te worden, ik hoop dat ze daar bij de RDW ook zo over denken. Morgen wordt de afspraak gemaakt.
Edit moderator: Mehari's zijn vrijgesteld van de gordelplicht. Bij een mehari is het veiliger uit de auto geslingerd te worden bij het omslaan.
Is het nog een punt dat er geen gordels in zitten? Naar mijn weten hoefde er in 1975 nog geen gordels gedragen te worden, ik hoop dat ze daar bij de RDW ook zo over denken. Morgen wordt de afspraak gemaakt.
Edit moderator: Mehari's zijn vrijgesteld van de gordelplicht. Bij een mehari is het veiliger uit de auto geslingerd te worden bij het omslaan.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
-
- Gebruiker
-
- Regelmatige poster
Nee, maar in auto's op bedrijfswagenkenteken hoeven en pas gordels in te zitten na 31 december 1997. (tenzij het gaat om wagens voor combinatie vervoer (dan weer personen, dan weer goederen) dan moeten er gordels inzitten vanaf 31 december 1989)Menno2cv1964 schreef:Huh? Zijn grijskenteken-oldtimers vrijgesteld van gordelplicht?
AZ A2 '70
AK400 '76
AK400 '76
Afgelopen vrijdag heeft de keurmeester van de RDW mijn koplampen toch wel degelijk iets naar beneden afgesteld...Punky schreef:Ik heb dat een jaar geleden dus apart laten doen.
Het beste is toch om het nummer uit je oude verotte chassis te zagen (eventueel met foto's) en dit stuk meenemen naar de RDW? Daar kunnen ze namelijk onder toezicht inslaan en is alles legaal. Ik snap niet waarom je het zelf wil doen. Vroeger werd het wel veel gedaan, maar tegenwoordig is de controle een stuk strenger.