Dynamo laadt niet bij

Laadt je accu niet meer bij? Kookt je accu over?
Gesloten
Rusty

Dynamo laadt niet bij

Bericht door Rusty » ma 10 mar, 2003 00:52

ik heb net een visa motor in mijn eend gebouwd en dat werkt allemaal, maar nu laadt de dynamo niet bij! als ik op de dynamo zelf meet, meet ik 0.24 V of zoiets (3 dynamo's geprobeerd) ik weet het echt niet meer! wie kan mij advies geven?!?!?

Peter

Bericht door Peter » ma 10 mar, 2003 00:53

Welke dynamo heb je gebruikt? Een Visa dynamo heeft een ingebouwde spanningsregelaar. Als je deze op de kabelboom van een eend zet, dan gaat het fout. Maar waar dit op lijkt is dat je dynamo geen veldspanning opbouwt. Dit gebeurd doordat er spanning op de dynamo wordt gezet. Dus controleer of er spanning staat op het kleine pootje aan je dynamo. Zit deze er niet op dan heb je een visa dynamo.
Let ook even op dat je bij een 2cv dynamo ook een 2cv koelvin gebruikt. Een Visa heeft namelijk een grotere pully doorsnede, en daardoor zou je dynamo met een te hoge snelheid ronddraaien.
succes

Gast

Bericht door Gast » ma 10 mar, 2003 00:54

3 maal een dynamo die niet laad is wel al te sterk dat het aan de dynamo zal liggen. Hoe is het met de spanningsregelaar. Die zal voor de dynamo een bekrachtigingsspanning moeten leveren anders kan de dynamo ronddraaien wat die wil maar zal er nooit een volt of ampere geleverd worden ...

Pieter

Bericht door Pieter » ma 10 mar, 2003 00:54

Zit je V-snaar wel goed? zijn de pullies nog goed? Een dynamo is namelijk van niets anders afhankelijk dan van de aandrijving. Is die goed, dan is er iets mis met alle drie de dynamo's

Rusty

Bericht door Rusty » ma 10 mar, 2003 00:54

bedankt allemaal voor de reacties! het is inmidels opgelost! het bleek een zekering te zijn, daardoor krijgt de dynamo geen 'stuurspanning' ofzo (dunne draadje) en laadt dus ook niet bij!

Gesloten