verschil oude- en nieuwe 123-ignition?
Geplaatst: zo 24 apr, 2005 16:39
Mijn 2CV6 heeft zo'n 3 jaar een 123-ignition. Mijn vrouw's 2CV6 heeft er sinds kort één. Wat mij opvalt is dat mijn vrouw's Eend bij lage toerentallen erg soepel blijft lopen. Als zij bij lage toerentallen volgas geeft dan trekt de auto op alsof het een moderne auto betreft. Mijn Eend moet je echter ouderwets op toeren rijden.
Beide eenden hebben een A06/664 motor.
Op toeren rijden beide Eenden gelijk. De top is gelijk (120 km/h); olie- en benzienverbruik zijn gelijk. De ene eend heeft 140.000 km gelopen; de ander 132.000 km. Ik onderhoud beide eenden zelf.
Kortom beide eenden zouden ongeveer gelijk moeten rijden, maar in werkelijkheid is er een wereld van verschil
Laatst zei iemand me dat de eerste 123-ignitions niet goed vervroegen bij lage toerentallen. Weet iemand of dat zo is?
(Als er geen eenduidig antwoord komt ga ik, onder protest van mijn vrouw, de ontstekingen eens verwisslen.)
Beide eenden hebben een A06/664 motor.
Op toeren rijden beide Eenden gelijk. De top is gelijk (120 km/h); olie- en benzienverbruik zijn gelijk. De ene eend heeft 140.000 km gelopen; de ander 132.000 km. Ik onderhoud beide eenden zelf.
Kortom beide eenden zouden ongeveer gelijk moeten rijden, maar in werkelijkheid is er een wereld van verschil
Laatst zei iemand me dat de eerste 123-ignitions niet goed vervroegen bij lage toerentallen. Weet iemand of dat zo is?
(Als er geen eenduidig antwoord komt ga ik, onder protest van mijn vrouw, de ontstekingen eens verwisslen.)