gordels achterin 2cv
-
- Gebruiker
- Contacteer:
gordels achterin 2cv
wie heeft er ervaring met het plaatsen van veiligheidsgordels achterin de 2cv? liefst wil ik ivm ons dochtertje van 5 een 3punts rolgordel plaatsen, zodat zij in een kinderstoeltje veilig mee kan
Is dit mogelijk? zo ja hoe te plaatsen? en welke te nemen??
alvast bedankt voor alle tips etc.
Is dit mogelijk? zo ja hoe te plaatsen? en welke te nemen??
alvast bedankt voor alle tips etc.
-
- Gebruiker
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Contacteer:
Ik heb laatst 2-punts gordels in de eend gemonteerd. Die heb ik op de kop getikt via internet van een gozer die van een eend een kitcar ging bouwen. Hij had de gordels over van zijn sloopeend. Koste me een paar tientjes.
Er zitten meestal in de hoeken naast je achterbank, in de binnenschermen dus, gaten met schroefdraad waar je de bout van de gordel in kan draaien. En als je de bank er uit haalt zie je als het goed is twee doppen in het midden van de bodem van je eend. Als je die er uit haalt heb je weer twee gaten met schroefdraad voor de monatge van de twee sluitingen van je gordels. Die steek je vervolgens door je achterbank heen, daar is een gat voor gemaakt, en klaar is kees.
Er zitten meestal in de hoeken naast je achterbank, in de binnenschermen dus, gaten met schroefdraad waar je de bout van de gordel in kan draaien. En als je de bank er uit haalt zie je als het goed is twee doppen in het midden van de bodem van je eend. Als je die er uit haalt heb je weer twee gaten met schroefdraad voor de monatge van de twee sluitingen van je gordels. Die steek je vervolgens door je achterbank heen, daar is een gat voor gemaakt, en klaar is kees.
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ik heb een ingescand artikel op mn pc staan uit een frans 2cv blaadje hoe je 3-puntsgordels kan inbouwen. Moet je wel een sloopkoets hebben en een goed lastoestel. Ik zal kijken of ik t op mn site kan plaatsen, dan zet ik hier de link wel neer! (heeft al eerder op internet gestaan, maar die site is ter ziele)
Weet je of deze ook voldoende zijn voor de APK?Dwars schreef:Ik heb er net heupgordels (merk carpoint, bij de lokale bovaggarage gehaald) ingezet € 14,25 per stuk spiksplinternieuw. Poepsimpel; ff plastic dopjes eruit wippen, bouten M17 (worden meegeleverd) erin en vastdraaien. Klaar is dwars
ik mijn auto zijn ze schijnbaar verplicht maar heb ze nog niet... ga dat dus snel even regelen.
ik heb ze gekocht bij de garage waar ik al jaren onze ander auto(s) ook in onderhoud/apk heb, daarbij ken ik de eigenaar persoonlijk al heel lang, dus ik neem aan van wel. Anders had ie dat vast en zeker gezegd.013 schreef:Weet je of deze ook voldoende zijn voor de APK?Dwars schreef:Ik heb er net heupgordels (merk carpoint, bij de lokale bovaggarage gehaald) ingezet € 14,25 per stuk spiksplinternieuw. Poepsimpel; ff plastic dopjes eruit wippen, bouten M17 (worden meegeleverd) erin en vastdraaien. Klaar is dwars