Pagina 1 van 1
Met andere verf over de origenel lak
Geplaatst: ma 16 mei, 2005 20:32
door Gast
Hallo!
Als ik de spatborden en achterklep van mijn eend wil oververven (ik ga het proberen met een roller), moet ik dan nog rekening houden met de origene lak die er nu op zit?
Ik lees over 1k en 2k lakken, alkydhars en watergedragen: wat is het beste? Ik hoef het plaatwerk toch niet helemaal kaal te halen? gewoon goed schuren, evt. plamuren, ontvetten, primer en lakken?
het plaatwerk is in goede conditie. Moet ik dan de binnenkanten ook doen?
Hoe haal je de ouwe meuk dan van de binnenkant?
pfew: nogal wat vragen!
Ik hoop dat jullie wat weten...
Geplaatst: di 17 mei, 2005 12:17
door BlueDuck
Wat voor verf wil je erop gaan rollen??? Ga je met huis tuin en keukenverf van de bouwmarkt aan de gang, of ga je met autolak aan de gang?
Hoe oud is de bestaande verflaag?
Als je een watje met alcohol op de lak legt en t wordt kleverig, dan heb je te maken met een acryllak.
Succes ermee!
Geplaatst: ma 23 mei, 2005 00:44
door the Nosepicker
Als er nog de originele lak op zit, kun je daar na de voorbewerking die je net (alweer een week geleden zie ik) beschrijft gewoon overheen sauzen. Helemaal kaal maken is niet nodig, alleen op roestige plekken om alle roest weg te halen en eventueel nieuwe stukken er in te lassen. Plamuur wel altijd op kale plaat smeren! (plaat schuren met P80)
Om te checken of je nieuwe lak de oude aanvreet kun je een stukje proberen op een niet zo zichtbare plek. En idd, welke soort lak ga je er op pletteren?
Succes
Geplaatst: di 24 mei, 2005 21:25
door Dre
hoi
ik heb eerst de koets geschuurd met fijn schuurpapier, daarna met gewone flexa (wel warme) verf gerold.
Ziet er goed uit zonder strepen of halen.
Ik gebruik de volgende keer alleen geen hoogglans meer. Je ziet elk butsje en deukje.
Geplaatst: wo 25 mei, 2005 18:58
door Pelgrim
Hoeveel liters heb je dan wel niet verbruikt? En hoe heb jij je lak 'warm' gemaakt?
Geplaatst: wo 25 mei, 2005 20:04
door Delfosso
Dre schreef:hoi
ik heb eerst de koets geschuurd met fijn schuurpapier, daarna met gewone flexa (wel warme) verf gerold.
Ziet er goed uit zonder strepen of halen.
Ik gebruik de volgende keer alleen geen hoogglans meer. Je ziet elk butsje en deukje.
Warme flexa

Geplaatst: wo 25 mei, 2005 20:04
door Delfosso
Pelgrim schreef:Hoeveel liters heb je dan wel niet verbruikt? En hoe heb jij je lak 'warm' gemaakt?
Dat valt reuze mee rollen is heel erg zuinig omdat je geen verneveling hebt.
Geplaatst: wo 25 mei, 2005 20:27
door Dre
nog niet 1 liter voor de hele koets met deuren en motorkap.
Verwarmen op de radiator een nachtje en dag. Warm genoeg en rollen als een speer.
Lekker snel droog en de volgende dag nog een keer en dat alles met 1 liter
Geplaatst: wo 25 mei, 2005 21:51
door Pelgrim
Zo, dan kan ik mijn eend als die er echt aan toe is mooi british-racinggreen achtig iets maken!
-nu maar hopen dat ik mijn garage eindeljk leeg krijg, ben nog maar een jaar bezig...-