Tips / ervaring gevraagd voor Chassis Wissel
Geplaatst: di 21 jun, 2005 13:38
Een tijdje geleden is mijn eendje niet meer door de APK gekomen, en staat hij nu ergens diep in het zuiden van nederland te wachten op een nieuw chassis.
Nu heb ik al menig topic doorgelezen op deze site, en merk dat het een item is waar veel over gesproken is maar nog niet echt een goeie handleiding is waar op te letten / te rekenen.
Ik wil het alsvolgt gaan aanpakken :
Deze vakantie heb ik 3 weken de tijd om op de plek waar mijn eendje nu staat haar te voorzien van een nieuw chassis.
Nu heb ik een aantal dingen die me nog niet helemaal duidelijk zijn , wellicht dat iemand me een beetje op weg kan helpen :
Voor een chassiswissel moet de hele motor van het oude naar het nieuwe chassis, is dit te doen in je eentje ( is hij te tillen ) of heb je er een takel voor nodig ?
Voor de veerpotten is steeksleutel 46 nodig ( of zelfs 2 keer ? ) waar kun je deze kopen / huren ?
Welk gereedschap is nog meer onontbeerlijk om de wissel een beetje soepel te laten verlopen ( goed gereedschap is vaak het halve werk ) ?
Ik heb me een beetje ingelezen, en lees dat vaak de veerpotten behoorlijk wat werk zijn, kun je dit jezelf besparen door meteen maar in ook nieuwe veerpotten te investeren ?
Welke onderdelen kun je het best nog meer meteen vernieuwen tijdens een wissel ( let wel ik wil graag investeren in mijn eendje ) Dus wat zijn echte aanraders ?
Weet iemand in het zuiden van Nederland een goede 2cv specialist, aangezien ik dan in Vaals zit en ik daar normaal niet kom ben ik niet zo bekent met goede adresjes in die buurt.
Zijn er misschien echt dingen die je NIET alleen kunt doen ?
En heeft iemand sowieso een gouden tip waar op te letten of wat juist wel of juist niet te doen tijdens een wissel ?
Graag uw bevindingen zodat ik goed voorbereid deze zomer mijn eendje weer kan reanimeren met in ieder geval een nieuw chassis en misschien ook al wat opknap werk aan de koets.
Alvast bedankt !
Nu heb ik al menig topic doorgelezen op deze site, en merk dat het een item is waar veel over gesproken is maar nog niet echt een goeie handleiding is waar op te letten / te rekenen.
Ik wil het alsvolgt gaan aanpakken :
Deze vakantie heb ik 3 weken de tijd om op de plek waar mijn eendje nu staat haar te voorzien van een nieuw chassis.
Nu heb ik een aantal dingen die me nog niet helemaal duidelijk zijn , wellicht dat iemand me een beetje op weg kan helpen :
Voor een chassiswissel moet de hele motor van het oude naar het nieuwe chassis, is dit te doen in je eentje ( is hij te tillen ) of heb je er een takel voor nodig ?
Voor de veerpotten is steeksleutel 46 nodig ( of zelfs 2 keer ? ) waar kun je deze kopen / huren ?
Welk gereedschap is nog meer onontbeerlijk om de wissel een beetje soepel te laten verlopen ( goed gereedschap is vaak het halve werk ) ?
Ik heb me een beetje ingelezen, en lees dat vaak de veerpotten behoorlijk wat werk zijn, kun je dit jezelf besparen door meteen maar in ook nieuwe veerpotten te investeren ?
Welke onderdelen kun je het best nog meer meteen vernieuwen tijdens een wissel ( let wel ik wil graag investeren in mijn eendje ) Dus wat zijn echte aanraders ?
Weet iemand in het zuiden van Nederland een goede 2cv specialist, aangezien ik dan in Vaals zit en ik daar normaal niet kom ben ik niet zo bekent met goede adresjes in die buurt.
Zijn er misschien echt dingen die je NIET alleen kunt doen ?
En heeft iemand sowieso een gouden tip waar op te letten of wat juist wel of juist niet te doen tijdens een wissel ?
Graag uw bevindingen zodat ik goed voorbereid deze zomer mijn eendje weer kan reanimeren met in ieder geval een nieuw chassis en misschien ook al wat opknap werk aan de koets.
Alvast bedankt !