Pagina 1 van 1

gewoon eend blok met visa zuigers en cilinders?

Geplaatst: di 12 jul, 2005 06:57
door Ramon
gewoon eend blok met visa zuigers en cilinders?

kan dit, ik heb een am2 blok en een visa blok echter is dat visa blokje gescheurd van de bak, dus wil ik de nog goede cilinders en zuigers op het am2 blokje monteren, is dit mogelijk?

Geplaatst: di 12 jul, 2005 09:16
door Frank Munneke
nope, de cylinders zijn heel anders.

groet

Geplaatst: di 12 jul, 2005 10:52
door rusty
'k heb wel eens gelezen dat 't wel mogelijk is, moet je wel veeel aanpassen, daar komt nog bij dat een visablok 3 krukaslagers heeft en een eendblok maar 2, de extra kracht zal de levensduur niet ten goede komen!

kijk eens op cats.citroen.net of ik dacht 2cv.be zal er vast wel iets over staan.

greetz Rusty

Geplaatst: di 12 jul, 2005 12:12
door robin2cv
hey

wel het is mogelijk maar je moet veel aanpassingswerken laten doen. Bij 2cv.be doen ze dit allemaal en hij raadt deze manier ook aan i p v een visablok. Ik heb toen ik een visa ging steken eventjes aan het rekenen geweest en om ongeveer 40pk t ekrijgen uit 2cv blok met visazuigers/cilinders kwam ik op een klein 1000 euro Nu heb ik een visablok steken met een klein 40pk (denk ik) nog niet gemeten. En heb ik een klein 500 euro neergeteld en het gaat al 15000 km goed. (in de prijs zit ook een dyanebak voor100 euro.

Ik zou zeggen download de cataloog van 2cv.be en daar staat de uitleg in.

greets robin

Geplaatst: di 12 jul, 2005 17:57
door Ramon
is de maat niet het zelfde van de cilinders dan? passen die niet op je basis blok?

waar zit die derde krukas lager dan?

Geplaatst: di 12 jul, 2005 22:36
door robin2cv
hello
wel de cilinders passen niet omdat de pakking onderaan anders is. Nu kwa groote weet ik het eigenlijk niet. en voor de 3de krukslaglager zit zoek je eens achter foto's op het net van zowel een 2pk krukas en een visa

greets robin

Geplaatst: wo 26 okt, 2005 20:30
door Koen
Kijk eens op www.demarre2cv.be

Groeten,

Koen

Geplaatst: wo 26 okt, 2005 20:37
door Ramon
staat niks bij over de ombouw van normaal naar visa maar ach je kan toch beter een bigg bore pakken als je toch bezig bent

Geplaatst: za 5 nov, 2005 19:26
door Koen
Als je goed zoekt vind je op de site van de marre wel iets over visa conversie, en het werkte perfect. Lokeren - Sintpetersburg (Rusland) zonder problemen en terug ook natuurlijk.

Geplaatst: za 5 nov, 2005 23:50
door backfire
Krukas van 2cv heeft ook drie lagers, Visa heeft alleen beter olievoorziening en betere lagers, hoewel ik vermoed dat de nieuwere eenden ook wel dezelfde verbeterde lagers zullen hebben. Visa is tenslotte ook al van 1979 of zo, dus een 1986 eend zal ook wel betere lagers hebben.

Verder die 2cv met visa cilinders worden gebruikt voor de 2cv races omdat een visa onderblok niet toegestaan is in bepaalde klasses, maar wel de grotere visa cilinders.

Ander voordeel van Visa cilinders is dat deze van alu zijn en nikasil cilinderwand, lekker slijtvast, tegenover gietijzeren 2cv busjes.

carter

Geplaatst: ma 7 nov, 2005 14:40
door Le Patron
Ik heb nog wel een carter liggen, kun je alles overzetten.

Is het goedkoopst en de beste oplossing.