Pagina 1 van 1

Plamuur soorten...

Geplaatst: zo 24 jul, 2005 10:59
door berend jan
Ik heb heel enthousiast een klein gaatje aangepakt onder mijn nummerplaat dit bleek heel fijn een enorme gapende kloof te zijn en dus heb ik daar nu geen plaatwerk meer zitten (bovenste laagje is eraf +/- 2 m diep gat :)

Die moet dicht... nu vertelde een vriend van mij dat je dat het beste met epoxiplamuur kan doen... maar ik lees daar niets over op het forum ??? nu weet ik het niet meer :( moet ik gewoon alebastine plamuur nemen of dat 2 componenten epoxy plamuur.. dit gebuiken ze ook op boten en dit schijnt niet te krimen en te scheuren enzo...

wie weet hier meer over ???

Geplaatst: zo 24 jul, 2005 11:34
door Delfosso
Ik gebruik Alabastine Polyesterplamuur 2 componenten geen klachten over eerst had ik motip maar dat was vreselijk. Had ik na 3 dagen al de eerste scheurtjes.

Geplaatst: zo 24 jul, 2005 14:16
door Frank Munneke
hoi

polyester of glasvezel voor dikke lagen is prima. Albastine is enormduur, ga gewoon naar de automaterialenzaak en haal daar voor een kwart van de prijs beter spul.

groet

Geplaatst: zo 24 jul, 2005 14:38
door Danos G
Twee componenten epoxiplamuur kan prima. Werkt wel het beste. Let er wel goed op dat je alle roest goed weghaalt voor je gaat vullen. Het beste blijft.... lassen! Met plamuur houdt je altijd kans op scheurtjes, dan komt er weer vocht onder en roest alles om het plamuur heen weer rustig weg. Maar goed, voor een kleine reparatie kan het prima.

Geplaatst: zo 24 jul, 2005 14:43
door Delfosso
Wanneer het wat dieper is wat je meot opvullen is kit ook een goede oplossing. Laat zich super strak maken moet je wel eerst de plek goed behandelen tegen roest met Owatrol en kit nemen voor metaal.

Doe je daarover een laagje polysterplamuur zo heb ik een scheur gerepareerd die in mijn koetsje zat.

Doordat de kit wat meegeeft ontstaan er geen scheuren.

plamuren van gaten

Geplaatst: vr 24 mar, 2006 13:07
door Auke Gerrits
Plamuur moet je gebruiken voor deuken en niet voor gaten!

Ik heb zelf ook eens een gat gevuld met polyester, maar doordat dit weinig flexibel is en metaal juist wel, scheurt het polyester gewoon weg, en krijg je een barst in het latere lakwerk.

Het beste kan je (naar mijn mening) er een plaatje achter of in hardsolderen of lassen en dit strakplamuren. Zo hoef je na een jaar niet weer met een plamuurbus klaar te staan

Geplaatst: vr 24 mar, 2006 13:20
door Punky
Een (dikkere) laag plamuur op je spatbord wat van nature flexibel is, kan ook van die barsten en scheuren veroorzaken. Heb hier in de garage nog een mooi voorbeeld ervan liggen.

Geplaatst: zo 7 jan, 2007 12:38
door BW
ik weet niet of dit een goed idee is maar, ik los dat soort dingen op door eerts de plaats terug op het blote metaal te zetten, daarnaa zeer goed te ontvetten en daarna eerst een bakje polyesterhars te maken en vervolgens uit een glasvezelmat een stuk uit te snijden dat ruim groter is dan de doorgeroeste stuk. daarna houd ik de mat op de plaats waar ze moet komen en strijk ik ze geheel in met polyesterhars. van zodra dat dat hard is begin ik met het opplamuren met eerst plamuursel met glasvezel erin en daarna af te werken met fijnplamuur. dit gaf bij toch een mooi resultaat.

tips zijn altijd welkom!

greetz

Bert

Geplaatst: zo 7 jan, 2007 12:42
door backfire
ik ben het helemaal eens met auke