Pagina 1 van 2

$#@%*%&* Nou is het niet leuk meer (valse lucht)

Geplaatst: do 28 jul, 2005 16:33
door Casonline
Wie kan mij helpen ik word echt helemaal geschift van die valse lucht lang de voetpakking van m'n carb.
Ik heb net m'n 123 bleu pakking vervangen door een originele, want de nieuwe was gesmolten (gesmolten, ja check maar ff de foto's). Ik heb deze pakking er werkelijk uit moeten bikken zat helemaal vast gesmolgen in de tapeindenden. :?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar vreemd genoeg lekt nu dus ook de originele pakking, maar dat weer op een andere plaats, aan de kant van de gas en choke hendeltjes. Er zit al vloeibare pakking tussen aan beide zijden, maar dit helpt dus niet.

Wie kan mij helpen ik ga volgende week weg met de duck voor tien dagen dus dan moet het beestje wel goed rijden.

HELP CAS DE ZOMER DOOR MET Z'N DUCK :cry:

Geplaatst: do 28 jul, 2005 17:09
door flusc
zeker dat je motor niet te warm wordt? want het is zeker niet normaal dat de originele pakking stuk gaat! je kan de gaten wel opvullen met pasta om motoren terug olie-dicht te maken... pakkingvervanger dus...

Geplaatst: do 28 jul, 2005 17:12
door Casonline
De pakking die gesmolten is is dus geen originele pakking, het is de pakking die je bij de 123 bleu krijgt dus met aansluiting voor de vacuum vervroeging. De originele heeft daar geen aansluiting voor.

Edit; Er zit nu alweer een nieuwe originelen pakking op, maar die lekt dus ook net als deze, maar dat was wel duidelijk geloof ik.

Geplaatst: do 28 jul, 2005 17:15
door flusc
doe er wat pasta tussen...

Geplaatst: do 28 jul, 2005 17:20
door Casonline
Van die pasta om motoren weer olie dicht te krijgen dus, heeft dat niet het zelfde effect als gewoon vloeibare pakking dan?? (wil niet eigenwijs zijn hoor maar kan me niet voorstellen dat het iets uitmaakt)

Geplaatst: do 28 jul, 2005 17:24
door flusc
nee niet echt, vloeibare pakking moet je hard tussen 2 delen klemmen, de pasta die ik bedoel daar kan je zelf een gat van doorsnee 1 cm mee vullen... 12 uren latren drogen en klaar.

Geplaatst: do 28 jul, 2005 17:31
door Casonline
ik hoef idd geen gaten te vullen alleen een lekje te dichten als ik maar wist waar het zat.

Geplaatst: do 28 jul, 2005 23:02
door Punky
Vloeibare pakking is meen ik ook oplosbaar in benzine, dus als de benzine ergens tussen kan komen...

Geplaatst: vr 29 jul, 2005 07:02
door flusc
das juist, je kan wel altijd een pakking uit speciaal karton snijden en die tussende originele pakking en je motor steken (of waar het ook mag lekken:-) ) steken...

Geplaatst: vr 29 jul, 2005 07:29
door bebe
Punky schreef:Vloeibare pakking is meen ik ook oplosbaar in benzine, dus als de benzine ergens tussen kan komen...
Ik heb altijd die blauwe siliconenachtige pakking van Loctite gebruikt (uit zo'n blauwe tube).
Heb daar tot nu toe goede ervaringen mee gehad.
Is voor zover ik weet benzine bestendig en is later weer makkelijk te verwijderen.

Geplaatst: vr 29 jul, 2005 09:43
door Punky
Ik moet eerlijk bekennen, dat er bij mij ook vloeibare pakking tussen zit en bij mijn eend werkt dit goed. Nu sluit de pakking sowieso al goed aan. Die vloeibare pakking is dus mogelijk overbodig. :wink:

Geplaatst: vr 29 jul, 2005 10:33
door Casonline
Bij mij lijkt het dus alsof de pakking niet goed aansluit, vooral rechterkant. Het lijkt er op dat misschien m'n spruitstuk aan die kant licht beschadigd is door de grote kracht die er nodig was om de vorige pakking eraf te krijgen :cry: . Ik hoop dat ik dit nog met meer vloeibare pakking dan misschien kan oplossen anders .... weet ik het ff niet meer.
Ik ga vandaag weer ff kloten en hoop het te kunnen oplossen.

Geplaatst: vr 29 jul, 2005 10:58
door Handjes
Er bestaan spuitbussen met startspray. Die kun je over de onderdelen van de motor spuiten tijdens stationair draaien/starten. Zo kom je er achter waar het lek zit.

Geplaatst: vr 29 jul, 2005 17:37
door Casonline
Handjes schreef:Er bestaan spuitbussen met startspray. Die kun je over de onderdelen van de motor spuiten tijdens stationair draaien/starten. Zo kom je er achter waar het lek zit.
Ik het daar remmenreiniger voor gebruikt, stationair gaat dan naar beneden als je over het lek spuit. Dat was dus aan de rechterkant van de voetpakking.

Ik heb het zooitje vandaag dus weer helemaal uit elkaar gehad en en nu een soort industriele vloeibare pakking (naam volgd) tussen. Het word een stuk harder dan die locktite, maar blijft wel een beetje flexibel. Mijn buurman vertelde dat hele booreilanden op dit spul draaien (om alles olie/lucht/bezine/enz dicht te krijgen), dus moet wel goed zijn.
Morgen weet ik of het helpt, wil het eerst even helemaal laten uitharden en zo.

Geplaatst: za 30 jul, 2005 15:30
door Casonline
Het lijkt er op dat de valse lucht er idd uit is, ik moet het nog wel even checken met de remmenreiniger voor de zekerheid. Ik moet ook nog even m'n originele sproeiertje weer terug zetten. Die zorgt er nu voor dat m'n mengsel te rijk is, denk ik. Eerst bracht dat een flinke verbetering omdat er natuurlijk meer benzine in zat en het mengsel weer goed was. Dat werd weer steeds minder vanwege steeds meer valse lucht. Nu is de valse lucht weg en is het mengsel te rijk. Als dat niet helpt, ga ik naar de garage en zeg ik: ' jongens los het maar op ik heb er genoeg van'.