Pagina 1 van 1

hortend en stotend!

Geplaatst: vr 29 jul, 2005 19:54
door lotte
hoi

Ik heb niet zo lang geleden een eendje gekocht, loopt goed, startte ook goed bij koud en vochtig weer. Nu, na korte tijd, heeft de auto ERG lang werk nodig om warm te lopen, wanneer het vochtig of koud weer is geweest. Bovendien start de auto erg slecht. De laatste dagen, met zo veel regen, bleef ik de eerste kilometers hortend en stotend over de weg begeven. De auto trok ook HEEL langzaam op. Gevolg: veel ergenis op de weg achter mij. Ik heb overigens de choke gewoon gebruikt. Heeft iemand tips? Of weet iemand de reden? Is het normaal dat ik na enkele maanden dit probleem al voorgeschoteld krijg? Of kan ik daarvoor de garagehouder aansprakelijk stellen? De auto was nl enigszins gereviseerd opgeleverd.

groetjes lotte

Geplaatst: vr 29 jul, 2005 20:18
door Tom
Klinkt als onsteking, of te wel contactpunten doosje die water maakt of je bougie kabels.

Geplaatst: vr 29 jul, 2005 21:31
door flusc
ik zou beginnen met de bougies eruit te halen en het kleur te controleren, ik heb dit ook gehad met een andere motor die door een te rijk mengsel zijn bougies met een roetlaag bedekte , elke keer als ik de bougies schoonmaakte, draaide ie weer perfect tot er weer een laag op zat. dus post eens het kleur van je bougies :-)

Re: hortend en stotend!

Geplaatst: za 30 jul, 2005 01:00
door Handjes
Een 2cv heeft elke 10.000 km een uitgebreide beurt nodig. Hierbij wordt ook de ontsteking en bougies vervangen. Het klinkt alsof hij hard aan deze beurt toe is (en dus ook nieuwe olie...).

Re: hortend en stotend!

Geplaatst: za 30 jul, 2005 08:30
door bebe
lotte schreef:hoi

De auto was nl enigszins gereviseerd opgeleverd.

groetjes lotte
Het is maar net wat zo'n handelaar daaronder verstaat; verder dan een poetsbeurt gaan ze helaas vaak niet...
Ik zou de contactpunten, bougiekabels, bougies, luchtfilter, olie en oliefilter maar eens (laten) controleren...

Geplaatst: ma 1 aug, 2005 09:50
door Menno2cv1964
Misschien kan je eerst ns naar die garage terug gaan, kijken of ie dr onder garantie wat aan wil doen (zou wel moeten volgens mij, als je een gereviseerde motor koopt).

zo niet ben je welkom hier hoor!