Pagina 1 van 1
Chassisnummer op schutbord
Geplaatst: zo 31 jul, 2005 17:43
door JL2CV
Heb afgelopen week een echt wrak gekocht, bedoeld voor onderdelen van mijn 2CV en voor een nieuw te bouwen kitcar. Nu ontdekte ik iets heel vreemds: het chassisnummer staat niet op het chassis maar is ingeslagen in het schutbord rechtsvoor. Alles is origineel. De plaatsaanduiding staat ook zo op het kenteken deel 1 vermeld. Ik had dit nog nooit gezien. Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Wat betekent dit voor een chassiswissel?
Geplaatst: zo 31 jul, 2005 18:53
door Frank Munneke
Nou,
lijkt mij ideaal voor een wissel, mag een legaal gagalvaniseerd onder, want er hoeft geen nummer in.
groet
Geplaatst: zo 31 jul, 2005 21:14
door Delfosso
Heeft mijn Eend (een duitse) ook. Nadeel dat het nummer wat aan het wegroesten is. Maar verder ideaal idd.
Geplaatst: zo 31 jul, 2005 21:21
door Lelijke Eend
Uh, volgens mij heeft het chassisnummer geen moer te maken met het al of niet toestaan van een gegalvaniseerd chassis hoor. Maar je hoeft in ieder geval zelf niet met slagletters aan de slag

Geplaatst: zo 31 jul, 2005 21:37
door JL2CV
Ik dacht al dat de eend oorspronkelijk uit duitsland kwam. Een paar zaken zitten net even iets anders. Bijv. de accu aan de rechterkant in plaats van de linkerkant. Ik ga deze eend ombouwen tot een Burton. Ben benieuwd hoe ze bij de RDW het chassisnummer dan in het polyester gaan slaan......
Geplaatst: zo 31 jul, 2005 22:39
door Delfosso
JL2CV schreef:Ik dacht al dat de eend oorspronkelijk uit duitsland kwam. Een paar zaken zitten net even iets anders. Bijv. de accu aan de rechterkant in plaats van de linkerkant. Ik ga deze eend ombouwen tot een Burton. Ben benieuwd hoe ze bij de RDW het chassisnummer dan in het polyester gaan slaan......
Mijn accu zit ook rechts. Jammer dat je er een burton van maakt maar dat blijft persoonlijk. Weer een eendje minder

Geplaatst: zo 31 jul, 2005 22:40
door Lelijke Eend
Als de koets nog goed is, kan die naar een Eend met een rotte koets

Geplaatst: ma 1 aug, 2005 08:08
door leo top
Delfosso schreef:JL2CV schreef:Ik dacht al dat de eend oorspronkelijk uit duitsland kwam. Een paar zaken zitten net even iets anders. Bijv. de accu aan de rechterkant in plaats van de linkerkant. Ik ga deze eend ombouwen tot een Burton. Ben benieuwd hoe ze bij de RDW het chassisnummer dan in het polyester gaan slaan......
Mijn accu zit ook rechts. Jammer dat je er een burton van maakt maar dat blijft persoonlijk. Weer een eendje minder

Leuk, weer een kitcar er bij , eenden zijn er genoeg.D
Ik zou eerst wel even bij de RDW gaan informeren voor je aan de gang gaat, iedere kitcar moet een origineel nummer in het chassis hebben, als je nu gaat bouwen en het blijkt bij de RDW keuring niet goed te zijn ben je verder van huis. (kijk ook eens op
www.burtonclub.nl/forum )
Geplaatst: ma 1 aug, 2005 09:53
door Gast
De koets is verrot. Het is dus echt een wrak. Vandaar dat deze eend afbreken wat minder pijn doet......
Geplaatst: ma 1 aug, 2005 10:00
door Menno2cv1964
leo top schreef:
Ik zou eerst wel even bij de RDW gaan informeren voor je aan de gang gaat, iedere kitcar moet een origineel nummer in het chassis hebben, als je nu gaat bouwen en het blijkt bij de RDW keuring niet goed te zijn ben je verder van huis.
ja, ik dacht dat (ook al zijn er nu goedgekeurde chassis te koop) je nog steeds de minste problemen krijgt als de RDW voor ombouw de auto/wrak geschouwd heeft.
Geplaatst: ma 1 aug, 2005 10:41
door leo top
Menno2cv1964 schreef:leo top schreef:
Ik zou eerst wel even bij de RDW gaan informeren voor je aan de gang gaat, iedere kitcar moet een origineel nummer in het chassis hebben, als je nu gaat bouwen en het blijkt bij de RDW keuring niet goed te zijn ben je verder van huis.
ja, ik dacht dat (ook al zijn er nu goedgekeurde chassis te koop) je nog steeds de minste problemen krijgt als de RDW voor ombouw de auto/wrak geschouwd heeft.
Schouwen schijnt niet meer nodig te zijn; waneer je je kitcar door de RDW laat keuren moet je een origineel(!) nummer op een stuk (poot) chassis meenemen. Een stuk van een koets zal zeker problemen geven.
Zonder het originele nummer (met chevronnetjes en de juiste maat van de cijvers) en een niet origineel RDW goedgekeurd chassis wordt je auto zeker niet goedgekeurd.
Helaas.....
Geplaatst: ma 1 aug, 2005 11:14
door JL2CV
Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar de RDW. Ik laat jullie weten hoe het afloopt.
Geplaatst: vr 5 aug, 2005 12:50
door JL2CV
Gisteren kontakt gehad met de RDW-keurmeester van Waddinxveen. Schouwen doen ze niet meer aan. Gewoon het stuk uit het schutbord zagen waar het chassisnummer inzit is voldoende. Daarna slaan ze het nummer in het nieuwe chassis.
Geplaatst: za 6 aug, 2005 19:52
door BlueDuck
Schutbord??? Ik heb ooit wel een onderdelen eend uit mekaar gehaald die m in de bodemplaat had zitten. Die plaat met kentekenbewijzen en het alu popnagelplaatje dat op het schutbord zit, heb ik nog liggen. Gaat ooit nog wel van pas komen.

Was een '87er trouwens.
Geplaatst: wo 24 aug, 2005 22:00
door hobbes
Ach ik heb een tijdje terug bij een kats verrotte dyane een nieuw nummer laten inslaan. Het enige plekje wat nog goed was, was de rechterachterpoot... Dus heb ik nu letterlijk een eendepoot op een plank liggen met alle bijhorende papieren. Was een 72er waar al aardig aan gehobyed was.