Pagina 1 van 1
contactslot vervangen
Geplaatst: do 4 aug, 2005 11:55
door joost pilon
hallo allemaal,
wie weet of het moeilijk is om een contactslot te vervangen, mijn oude contactslot is namelijk kapot, heb al een oude gebruikte , alleen nog monteren. Is dit veel werk?
alvast bedankt
:roll:
Geplaatst: do 4 aug, 2005 16:31
door Jheronimus
Ja, vervangen is lastig.
Zorg dat je eerts het stuurslot losmaakt om te voorkomen dat i vast komt te zitten.
Geplaatst: za 6 aug, 2005 20:30
door the Nosepicker
Hierover is al veel geschreven op dit forum, ook met uitgebreide beschrijving hoe je te werk moet gaan. Effe zoeken denk'k. 't Is idd een beetje een rotklus, mar als je eenmaal weet hoe en wat is 't goed te doen. (maar dat heb ik (en anderen!) al ooit uitgelegd en de zoekfunctie gebruiken is minder werk dan dat hele verhaal nog eens typen...
)
Gevonden...
jerry schreef:
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik de twee conische moertjes aan de onder/achterkant van de stuurstang los krijg?
(De twee moertjes die aan weerszijde van het gebogen draadend zitten)
daar is een appart sleuteltje voor ik kon er een lenen van onze citroen garage
--------------------------------------------------------------------------------
heb je het over de moertjes achter je contactslot? die hoeven namelijk niet los als je de koets erafhaalt, je moet wel je stuurstang bij je stuurhuis losmaken en het is dan ook makkelijk om de halve manen los te maken die dienen voor de blokkering van je stuur. als je die los hebt kun je je stuurstang er zo uit trekken!
--------------------------------------------------------------------------------
Wil je die moertjes er toch af, mep dan die plaatjes weg. Dan zitten je moertjes los. Wel met beleid natuurlijk ! Wil het niet, dan wil het niet. Je kan ook die beugel doorslijpen, maar dan heb je gelijk een nieuw contactslot nodig.
--------------------------------------------------------------------------------
Als je in die rechthoekige plaatjes slijpt (of secuurder met een ijzerzaag), precies waar 2 plaatjes elkaar raken, tot je door de beugel heen bent, dan valt die beugel er zo uit en kun je het restant aan de achterkant (met die conische moertjes) er zo afnemen. Je beschadigt dan je contactslot niet en met een stuk draadeind maak je zo een nieuwe beugel(M8 dacht'k). Daar kun je dan gewone moertjes opzetten voor het geval dat je volgend jaar weer een chassiswissel wil doen .
Succes
Geplaatst: za 6 aug, 2005 22:21
door Duintje
ik heb geprobeerd om die conische moertjes te verwijderen....NOT
Dus toen de slijptol erin gezet en de beugel doorgeslepen. Daarbij beschadig je het slot wel, maar dat was toch al verrot.
Volgens mij is dit de snelste en makkelijkste manier
Marcel
Geplaatst: zo 7 aug, 2005 14:20
door Punky
Kijk eens of de kop er bij die conische moeren nog op zit.
Dit zijn breekbouten, de onderkant si konsich de bovenkant als een moer. Die breekt af als je ze strak aandraait en zodoende zit alles dus vast. Bij de mehari, waren die echter niet afgebroken en was het huis dus zo los.
Geplaatst: ma 8 aug, 2005 16:35
door rusty
heb onlangs nog 2 contactsloten losgemaakt, de beugel die om het slot heen zit heb ik verwijderd door aan beide zijden waar ie nog net zichtbaar is eerst een klein gaatje te boren in het midden van de beugel en daarna met een boor van 8 mm de beugel doormidden geboord, vervolgens de restanten van de pennen er naar achteren uitgetikt en het slot is los! (maar 't blijft een kl*te klus!)
greetz Rusty