start niet bij warme motor

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Gesloten
ben

start niet bij warme motor

Bericht door ben » do 18 aug, 2005 01:12

Bij koude motor start de 2cv6 zonder problemen met behulp van de choke, maar als ik daarintegen enkele kilometers heb gemaakt en de motor dan stationair laat lopen valt hij na enige tijd uit en is niet meer aan de praat te krijgen. Het enigste wat erop zit is wachten tot alles weer afgekoeld is waarna hij normaal start. Heeft iemand hier ervaring mee cq weet een oplossing.
groeten Ben

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » do 18 aug, 2005 09:57

heb je de kleppen onlangs gesteld? want als je motor opwarmt dan zetten die iets uit, en kan er voor zorgen dat ie uitvalt...
nogal dit verhaal gehoort
vroem vroem

Jeffrey's-Turps-Anas
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 6 apr, 2005 20:11
Locatie: Beek

Bericht door Jeffrey's-Turps-Anas » do 18 aug, 2005 11:56

haaa dat klingt me bekend, ik heb hetzelfde gehad, bleek dat mijn bobine niet stuk was maar errug slecht, als ie warm werd deed ie het ook niet meer en moest ik ook wachten totdat de bobine weer wat afgekoeld was.. en hop dan ging ie weer....., maare in deze tijd met choke starten?? ik hoef dat pas in de winter, de mijne start altijd zooo.....misschien eens goed laten nakijken...

Succes ermee!!!!!
2cv6charlestongrijs`90/2cv6blueCamargue'73

ben

Re: start niet bij warme motor

Bericht door ben » za 3 sep, 2005 22:14

Het probleem is na nogal wat gezoek verholpen. eerst op advies de bobine vervangen, hielp niets. de 2cv toch ter apk aangeboden waarbij men dacht dat de pakking v.d deksel carborateur lekte deze willen vervangen maar die was dus nergens verkrijgbaar, hem dus zelf geponsd en geknipt, maar dit was het dus ook niet toen de verdenking bij de condensator gelegd en deze vervangen met tevens de bougies en de punten. Hierna lopen als een trein, zodat we er al weer mee op vakantie zijn geweest dus eind goed al goed.
Hpoend dat jullie iets aan deze bevindingen hebben en verder wil ik ieder bedanken voor de adviezen.

groetjes Ben

Matchless
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 8 aug, 2005 09:39
Locatie: Amsterdam

Bericht door Matchless » za 3 sep, 2005 23:20

COndensator kan inderdaad een vervelende boosdoener zijn in dit soort gevallen. Hoewel het ook de bobine had kunnen zijn. Vaak is het 1 van de 2 als hij warm niet goed loopt. Daarom heb ik een 123 gemonteerd. Nooit meer gezanik (tot op heden).
Beter een eend dan geen eend

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » ma 5 sep, 2005 08:45

ALs de condensator kapot is wil ie wel starten maar heb je geen vermogen en slaat ie over.
Behoorlijk rijden kun je dan niet.
Maar in dit geval was het dus zoals zo vaak een kwestie van ene grote beurt en dan is ie weer ok.
Als je problemen hebt is dat normaal ezien ook het eerste wat je doet.
Voer een grote beurt uit, dan heb je alles gezien en vast gehad wat normaal problemen geeft en kun je enorm veel dingen uitsluiten.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Gesloten