Ik krijg die motor er niet uit
-
- Gebruiker
Ik krijg die motor er niet uit
een motor zit zoals de meest weten vast aan de versnellingsbak met 4 bouten,waarvan 2 gesitueerd achter de schijven van de remmen en ik heb al alles wat ik in huis heb geprobeerd maar ik raak er niet bij of heb niet genoeg ruimte om ze te verdraaien.Ik heb het reeds geprobeerd met een steeksleutel,ringsleutel,ratelsleutel,rakagnak.Of ik vraag me af of het niet mogelijk is de motor en versnellingbak samen uit te halen zonder onmogelijk te bereiken moeren,want mijn chassis is geknikt en moet vervangen worden.
Grtzz
Grtzz
-
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
Hallo,
Ik ben het eens met Frank & Crashduck; gewoon aan elkaar laten zitten.
Mocht je de motor en bak toch willen 'splitsen' (om b.v. de koppelings plaat te vervangen) gebruik dan een ring (((of steek))) sleutel, welke je inkort / een stuk afzaagt tot ie maar +-15Cm lang meer is. Kost je wel meer krachtsinspanning! Als je ook de motorsteunen van het motorblok aan de voorzijde losmaakt en het blok +- 10cm opkikt, kun je ook nog wat meer 'slag' maken. Suc6 ermee.
Marcel.
Ik ben het eens met Frank & Crashduck; gewoon aan elkaar laten zitten.
Mocht je de motor en bak toch willen 'splitsen' (om b.v. de koppelings plaat te vervangen) gebruik dan een ring (((of steek))) sleutel, welke je inkort / een stuk afzaagt tot ie maar +-15Cm lang meer is. Kost je wel meer krachtsinspanning! Als je ook de motorsteunen van het motorblok aan de voorzijde losmaakt en het blok +- 10cm opkikt, kun je ook nog wat meer 'slag' maken. Suc6 ermee.
Marcel.
LangeAcaRijder, die geen zonneklep nodig heeft.
- Duintje
- Moderator
- Contacteer:
je kan er wel bij als je de 2 bouten van motorsteun los maakt en dan eerste 1 kant met een stuk hout iets omhoog tilt. Dan kan je er redelijk bij.
Daarna de andere kant iets liften en daar de boel losdraaien.
Iets van hout moet er zowiezi onder, want als je je blok eraf tilt moet je bak daar op rusten
Daarna de andere kant iets liften en daar de boel losdraaien.
Iets van hout moet er zowiezi onder, want als je je blok eraf tilt moet je bak daar op rusten
-
- Gebruiker
-
- Gebruiker
Ok het opkrikken is gelukt en 1 is er al los,maar de andere zit zo vast dat als ik ze laos wil draaien, de hoeken rond worden en ik ben bang dat de vijs gaat afbreken en deze is volgens mij niet te vervangen.Dus nu mijn vraag,hoe bouw ik de hele boel uit? WAt moet er allemaal los en waar zit alles.Ik heb reeds losgedaan:de hele kabelboom,de gaskabel,de chokekabel,de koeling-verwarmingskabel,luchtfilter,de aandrijfcardans,de koplampsteun,en de voorste bevestigingsbouten van de motor.Wat moet er nog los en waar zit het?
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Gebruiker
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
dat is de kmkabel.
Je kunt het achter het dashbord losmaken, of:
volg de kabel en op de plaats waar ie de bak ingaat zit ONDEROP de bak een bout, deze losdraaien, eruit halen en de kabel kan er ook uit.
Achterste motorsteun is die steun op je stuurhuis (hangt de bak aanvast...)
Je kunt het achter het dashbord losmaken, of:
volg de kabel en op de plaats waar ie de bak ingaat zit ONDEROP de bak een bout, deze losdraaien, eruit halen en de kabel kan er ook uit.
Achterste motorsteun is die steun op je stuurhuis (hangt de bak aanvast...)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
2003 Audi A2 1.4i
-
- Gebruiker
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
als de koets ervanaf is kom je er goed bij
Bouten zitten aan de achterkant tegen de koets aan
of je er zo ook aankunt?
Geen idee...heb mijn motor van de week eruit gehaald, maar toen was de koets er al af, kom je overal net wat beter bij..
Bouten zitten aan de achterkant tegen de koets aan
of je er zo ook aankunt?
Geen idee...heb mijn motor van de week eruit gehaald, maar toen was de koets er al af, kom je overal net wat beter bij..
1986 2CV6 Special Pick Up
2003 Audi A2 1.4i
2003 Audi A2 1.4i
-
- Gebruiker
lap,ook da nog en hoe welke vijzen moet ik nu weer losdraaien?en wat moet er nu weer los? ja sorry het is de eerste keer dat ik de auto demonteer en moet het helemaal aleen doen,en als ik de garagist bel kost het mij weer geld Dus bedankt voor jullie hulp. Ik heb reeds een vraagbaak gedownload maar versta de helft niet
In België een geit....In Nederland een eend...In Frankrijk een Deux cheveaux .MAN WA VOOR NEN BEESTENBOEL IS DA IER EIGENLIJK!