Pagina 1 van 3
Nieuw chassis EN NU ?
Geplaatst: di 6 sep, 2005 20:27
door Maikel
Heb ik net bij Ad van de Horst een prachtig nieuw chassis gehaalt ( met certificaat YAAY )
Maar nu de vraag .. hoe wat en waar ga ik dit chassis behouden van de roestduivel. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat er een hoop tectyl aan de pas moet komen.
Maar graag tips van u ervaren chassiswisselaars en andere eend'o'logen.
Nu kan ik nog lekker overal bij .. dus ik wacht met smart af !!
Geplaatst: di 6 sep, 2005 20:28
door Tom Duckpower
TOM!!!!
HCOKMOT!!
zoek even contact met m op!
Hij heeft een berg hele goede tips!!!
Geplaatst: di 6 sep, 2005 20:34
door Punky
Chassis volspuiten met ML of Owatrol. Nu het chassis nog los is, kun je hem mooi op alle zijdens leggen tijdens het spuiten. Leg hem op zijn kop, spuit hem vol en draai hem na een paar dagen en spuit hem dan nogmaals vol. Dan heb je al een groot deel van de binnenzijde goed in te toei zitten.
Wat je gebruikt is naar eigen voorkeur. De een zweert bij Owatrol de ander bij Tectyl ML of wat er nog meer op de markt is.
Het gaat erom dat er maar iets inzit!!! Niks is zeker niet aan te raden.
Ik zelf heb hem volgespoten met ML, maar doe het misschien nog een keer over met Owatrol en daarna nog een laag ML.
Sommige gooien er ook (afgewerkte) olie in. Lees anders ff wat oude topics door over de diverse middelen en maak vervolgens zelf een keuze.
Daar staan ook tips in hoe je je chassis het beste kunt volspuiten.
Geplaatst: di 6 sep, 2005 20:47
door André Post
Nu heb ik een echt Citroën chassis onder de Mehari, dat ik 8 jaar geleden
helemaal heb volgestort met tectyl.
Echt elk gat wat je kan vinden spuit je met het slangetje met sproeikop
helemaal vol tot het er uit komt lopen.
Dat herhaal je in elke denkbare stand van het chassis.
Ook alle vels en lasnaden moet je zo behandelen.
Als je klaar bent doe je het een paar dagen later nog eens.
Vergeet ook vooral de dubbele plaatdelen niet.
De buitenkant kan je daarna met de ML bodycoating doen.
Ruim 7,5 jaar zomer en winter rijden verder is het chassis, voorzover ik kan
beoordelen, nog zo goed als nieuw.
Geplaatst: di 6 sep, 2005 21:04
door Maikel
ik heb even gezocht alvorens het topic te openen, maar ik vind niet echt specifieke tips voor het inspuiten van alle genoemde spullen en belangrijker nog waar ze te koop zijn.
Ik heb tot nu toe gelezen
tectyl
owatrol
ML ( die heb ik nog 1 bus staan gebruikt voor een ruitje weer terug te zetten en kan ik kopen bij de bouwmarkt )
RLS
Feit is dat er niet echt duidelijkheid word geboden.
Lang verhaal kort , graag tips waar te verkrijgen ( wat voor winkel bouwmarkt of automaterialen zaak oid ??)
En inspuiten .. ik heb nu een compressor ter beschikking dus verfspuit kopen en gaan met die banaan of zijn dat speciale spuiten ?
Voordeel van dit nieuwe chassis is trouwens wel dat er veel gaten zijn gemaakt voor het inspuiten van antiroest spul, dus wellicht zijn spuitbusjes ook prima ?
Geplaatst: di 6 sep, 2005 21:08
door Delfosso
Maikel schreef:ik heb even gezocht alvorens het topic te openen, maar ik vind niet echt specifieke tips voor het inspuiten van alle genoemde spullen en belangrijker nog waar ze te koop zijn.
Ik heb tot nu toe gelezen
tectyl
owatrol
ML ( die heb ik nog 1 bus staan gebruikt voor een ruitje weer terug te zetten en kan ik kopen bij de bouwmarkt )
RLS
Feit is dat er niet echt duidelijkheid word geboden.
Lang verhaal kort , graag tips waar te verkrijgen ( wat voor winkel bouwmarkt of automaterialen zaak oid ??)
En inspuiten .. ik heb nu een compressor ter beschikking dus verfspuit kopen en gaan met die banaan of zijn dat speciale spuiten ?
Voordeel van dit nieuwe chassis is trouwens wel dat er veel gaten zijn gemaakt voor het inspuiten van antiroest spul, dus wellicht zijn spuitbusjes ook prima ?
Binnenkant spuit je vol met Owatrol. De buitenkant schuren vervolgens in de RLS zetten dat is menie met owatrol erdoor heen. Daarover heen doe je tectielbodycoating gemengd met zo'n 50% owatrol. Heb nog 5 liter Owatrol staan en woon vlak bij dus kan je zo komen kopen.
Geplaatst: di 6 sep, 2005 21:19
door Ramon
voor echte intresse stuur mij of tom even een pb en wij kunnen wellicht helpen
Geplaatst: di 6 sep, 2005 21:57
door Maikel
you have a PM
Geplaatst: di 6 sep, 2005 22:05
door 2cv6spécial
ik heb mij een gegelvaniseerd chassis besteld,raakt in belgië wel door de keuring.Gaat al een heel eind langer mee dan een gewoon.dan nog eens heel de boel volsmeren met alles wat er is, en ik vermoed dat dit toch een 20 jaar moet meegaan
op cassis geven ze levenslange garantie,dus dit lijkt me wel deftig
Geplaatst: di 6 sep, 2005 22:17
door Frank Deusjevoo
In Nederland keuren ze het sinds kort ook goed hoor! Alleen is het niet zo gek dat zo'n gegalvaniseerd chassis minder enthousiastme opwekt, omdat;
- het is stugger
- het is zwaarder
- het heeft geen kreukelzone, citroen heeft een kreukelzone in het chassis verwerkt, maar de gegalvaniseerde hebben dat niet.
Maar verder je krijgt er wel een chassis voor die niet zo snel meer roest.
Maar die overweging moet je zelf maar maken...
Frank
Geplaatst: di 6 sep, 2005 22:38
door Lelijke Eend
Elders op het forum staat dat een behandelijng van een holle ruimte met Owatrol gelijk staat aan helemaal niets doen ...
Geplaatst: di 6 sep, 2005 23:21
door Punky
Frank Deusjevoo schreef:In Nederland keuren ze het sinds kort ook goed hoor!
Uit betrouwbare bron weet ik dat dit nog steeds niet geheel rond is hoor. Dus roep dit niet te hard.
Geplaatst: di 6 sep, 2005 23:22
door Punky
Lelijke Eend schreef:Elders op het forum staat dat een behandelijng van een holle ruimte met Owatrol gelijk staat aan helemaal niets doen ...
Deze discussie wilde ik dus eigenlijk weer voorkomen.
Ieder zijn eigen keus, er is genoeg over gezegd op dit forum lijkt me en al die oude topics staan er nog.
Geplaatst: wo 7 sep, 2005 09:07
door Frank Munneke
Ik denk dat het belangrijkste is dat je de behandeling regelmatig herhaalt. en ik zou er ook iets inspuiten wat niet hard word maar plakkerig blijft, waxoil rx5 fluidfilm, ongekookte lijnolie. En de buitenkant zou ik zeker niet in de tectyl zetten, maar gewoon netjes verven, dan kan je mooi zien waar eventueel roest komt. verven kan je het beste doen met rx5 en dan rx 10 of zo je wilt owatrol en dan chassislak.
groet Fank
groet Frank
Geplaatst: wo 7 sep, 2005 10:03
door Ramon
als je het verf dan gaat dit scheuren, en vervolgens weer roesten gebruik altijd een zacht spul als top laag aan de buitenkant