ff voorstellen (Was: Leeftijd?)

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Gebruikersavatar
TroisCentsCinquante
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: di 16 nov, 2021 16:52
Locatie: Groningen

Re: ff voorstellen (Was: Leeftijd?)

Bericht door TroisCentsCinquante » di 16 nov, 2021 19:12

Mijn AK350 is van 1976 volgens de RDW, zelf ben ik een paar jaartjes ouder. Desalniettemin is dit, sinds voorjaar 2021, mijn eerste auto! Ik had al jaren de wens om voor de lol een AK350, die ik veel leuker vind dan een AK400 of "gewone" Eend, te hebben. Maar ze zijn redelijk schaars dus of niet te betalen, of wel heel veel werk aan te verrichten.

En toen stond Kaatje ineens op marktplaats, nog in de buurt ook!

Afbeelding

Al de nodige plezierritjes mee gemaakt; ik heb fietsen als hobby en nu kom ik ook eens in streken die met de trein lastig te bereiken zijn. Erg leuk rijden, en erg leuk al die reacties die je onderweg krijgt!

Helaas zou het nog wel eens kunnen uitlopen op goedkoop = duurkoop... Sinds een maand lekt ze olie waar ik maar niet de vinger op kan krijgen waarvandaan en er lijkt een kortsluiting in de kabelboom te zitten waardoor de, door de vorige eigenaar gemonteerde, benzinepomp voortdurend draait als je alle drie de zekeringen erin hebt zitten... Maar daarover later meer :?

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Re: ff voorstellen (Was: Leeftijd?)

Bericht door bebe » di 16 nov, 2021 22:22

Mooie Eend!

Ben wel benieuwd wat voor elektrische benzinepomp erop zit?

Zit de oude, mechanische pomp er nog voor, of is die er tussenuit gehaald?
Eendracht maakt macht.

Gebruikersavatar
TroisCentsCinquante
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: di 16 nov, 2021 16:52
Locatie: Groningen

Re: ff voorstellen (Was: Leeftijd?)

Bericht door TroisCentsCinquante » di 23 nov, 2021 20:28

Originele pomp is niet meer aangesloten volgens mij. Nieuwe pomp is een OSIAS EP02AL, hij begint te lopen zodra je de eend op contact zet (je hoort dan een tikkend geluid uit de pomp komen).

2cvxm
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: do 25 jul, 2013 14:28
Locatie: Here, there and everywhere

Re: benzinepomp

Bericht door 2cvxm » wo 24 nov, 2021 19:34

Gefeliciteerd met je fraaie aankoop. Ik zou niet bang zijn dat goedkoop duurkoop wordt.
Dat gebeurt zelden bij een Eend. Daar zijn de onderdelen te goedkoop voor en veel werk is zelf goed te doen. Ook al denk je zelf in eerste instantie van niet.

Ik weet niet wat je met een elektrische benzinepomp moet op een Eend en ik heb zelfs geen electronische ontsteking omdat ik liever de vaardigheid van het afstellen behoud en de daarbij behorende voldoening.
Mijn idee, haal al die moderne troep eraf en een nieuwe benzinepomp heb je voor rond de veertig euro, en die gaat heel lang mee. Een tweedehands pomp vind je rond de tien euro.
Succes
AK 400 1973
2CV Special RHD 1987

Gebruikersavatar
Data58
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 189
Lid geworden op: do 29 nov, 2018 21:51
Locatie: Zwolle

Re: ff voorstellen (Was: Leeftijd?)

Bericht door Data58 » wo 24 nov, 2021 23:58

Welkom op het forum leuk dat je je nieuwe aanwinst en ervaringen al met ons deelt.
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]

Plaats reactie