ff voorstellen (Was: Leeftijd?)

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Brum
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 21 nov, 2014 09:38
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bram; 24uur van Spa in een 2cv!

Bericht door Brum » vr 21 nov, 2014 10:12

Hoi Allemaal,

Mijn naam is Bram, ben 33 en ik woon in Hilversum. Ik heb diverse leuke auto's in het verleden gehad; Dafjes, een Volvo 142 en de grote zus van de 2cv; een DS. Op dit moment heb ik nog geen 2cv, maar die gaat er binnenkort komen.

Volgend jaar gaat er (ik ga er vanuit dat het lukt!) een droom van mij in vervulling; een 24uurs race rijden. Omdat Le Mans erg hoog gegrepen is, dacht ik klein te beginnen met de 24uur van Spa in een 2cv. Inmiddels heb ik 3 medestanders gevonden en daarmee is het rijders-kwartet compleet. Het idee is om in de klasse mee te rijden waar geen tot weinig wijzigingen toegestaan zijn; dus met een echte 2cv.

Ik hoop op dit forum mensen tegen te komen met het zelfde idee, of met ervaring; om zo praktische tips te delen. En wellicht kunnen we elkaar helpen bouwen!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 21 nov, 2014 11:11

Welkom en veel plezier met het bouwen en racen ;)

Tip 1, gewichts besparing. Ik zou zeggen, vervang het glas met een kunststof variant. Alleen de voorruit misschien niet, ik weet niet hoe krasbestendig de huidige kunststoffen zijn.

Robcap
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 29 mar, 2013 11:35
Locatie: Jabeek

Bericht door Robcap » vr 21 nov, 2014 12:29

Super cool! Succes!
Groet, Rob
Afbeelding
2CV6 uit 1980,Verte Embrun

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 632
Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
Locatie: utrecht

Bericht door blanc/rouge2cv » di 25 nov, 2014 10:19

Zo mijn reisje naar Frankrijk heeft wat opgebracht zo uit de schuur ik ben BLIJ ZO BLIJ
Nog even poetsen en NL-kenteken er op en hij gaat niet terug een schuur in maar de weg op

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
[URL=http://s1188.photobucket.com/user/patro ... c.jpg.html][img]http://i1188.photobucket.com/albums/z41 ... df950c.jpg

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 632
Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
Locatie: utrecht

Bericht door blanc/rouge2cv » za 29 nov, 2014 13:18

Nog 2 nachtjes slapen dan mag ik ook bij de RDW komen voor het kenteken

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 632
Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
Locatie: utrecht

Bericht door blanc/rouge2cv » ma 1 dec, 2014 18:50

Zo vandaag bij de RDW geweest en een goedkeuring gekregen voor het kenteken , begonnen ze bijna moeilijk te doen over het linker achter zijraam , omdat het een bedrijfsuitvoering is mag het linker achter zijraam niet en zou ik er dus een plaat in moeten laten lassen maar na navraag bij de chef mocht het wel met zijraam maar dan moet de auto voor particulier gebruik zijn , oke dan doen we dat toch .
Tevens het chassis nummer er opnieuw in , de oude was wel aanwezig maar slecht leesbaar en nu wachten op me kentekenpas

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 632
Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
Locatie: utrecht

Bericht door blanc/rouge2cv » di 2 dec, 2014 12:47

nieuwe remcilinders [4x] nieuwe uitlaat nieuwe luchtfilter bougies oliefilter en even de verlichting nakijken , even 20 meter mee gereden en weer op de brug , SHIIIIIIIT OLIE VERGETEN ER IN TE DOEN , en ja hoor blok vast .
Ik kon wel huilen en vloeken en mezelf voor me kop slaan ,maar ja gebeurt is gebeurt dan maar een ander blok er in .Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo me werk en sierpaard staan voor de deur

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 2 dec, 2014 16:26

Ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen, ik zou gek geworden zijn :shock:

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 632
Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
Locatie: utrecht

Bericht door blanc/rouge2cv » di 23 dec, 2014 17:04

jaaaa ik mag de weg op met de AK400 het kenteken is binnen 06-YD-70

Zuiderzeeeend
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: do 10 apr, 2014 20:59
Locatie: Almere

Bericht door Zuiderzeeeend » wo 24 dec, 2014 13:32

Gefeliciteerd!

En nu kilometers maken – en genieten 8)

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 632
Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
Locatie: utrecht

Bericht door blanc/rouge2cv » wo 24 dec, 2014 19:03

Afbeelding
Afbeelding
zo de platen zitten er op we mogen de weg op .

Nick
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 16 mei, 2008 18:42
Locatie: Groningen

Bericht door Nick » vr 24 apr, 2015 23:43

Hoi!

Ik ben Nick, 25 jaar, ik studeer bedrijfskunde in Groningen en ben al sinds jongs af aan gefascineerd door 2cv's.

Mijn eend heb ik sinds mijn 18e en in de zomer rijd ik er overal mee naar toe, maar in de winter staat ze veilig op de brug in de schuur van mijn ouders. De originele motor heb ik *op* gereden maar komt er weer in zodra deze gereviseerd is. In de tussentijd rijd ik met een vervangend 12pk motortje welke ik zelf heb nagekeken en opgebouwd, deze heeft nog geen slag verkeerd gegeven en start altijd gelijk!

Ik heb geen restauratieplannen en wil er cosmetisch niets aan doen. Zolang ze technisch goed in orde is ben ik tevreden.

Plaatje bij het praatje!
(inmiddels staat ze weer hoger op de poten)

Afbeelding
2cv 1961
2cv 1960 schuurvondst
2cv 1972 wrak

Besteleend
Beginner
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: do 17 mar, 2016 17:38
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Besteleend » di 22 mar, 2016 00:01

Hoi, ik ben Herman
Ik ben bijna 68 jaartjes jong werk als zelfstandige met veel plezier nog steeds en gebruik daarbij mijn blauwe parel als bedrijfswagen, zomer en winter! Ca 25000 km/jaar.
Deze eend is door Boudewijn Rikmenspoel zeer deskundig gerestaureerd. De andere is mijn hobby of vakantie auto. Deze AK 400 is eigenlijk wel bijzonder. In Frankrijk door een dealer gebruikt als service auto, vandaar de rode streep op zijkant auto en streep met logo Citroën op de beide deuren. Uiteraard voorzien van kastjes en slaapmogelijkheid (ook al ben ik 1,90 lang)
Helaas snap ik niet hoe je foto's in je bericht kunt zetten en hoe je een eigen avatar kunt maken, maar dat komt nog wel

Eendelijke groeten
Herman van Nispen tot Pannerden
Blauwe parel: 2cv6 blue des tropiques LD-18-BL ca 25000 km/jr
AK 400 wit met rode streep en Citroën logo: 06-YD-32

Gebruikersavatar
Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
Locatie: Unnaryd, Zweden

Bericht door Ed147 » wo 23 mar, 2016 16:34

Welkom Herman!
Hopelijk lukt het snel met de foto's, want ik ben best benieuwd!
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004

Besteleend
Beginner
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: do 17 mar, 2016 17:38
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Besteleend » wo 23 mar, 2016 22:24

Hoi Ed147

Ik wil best foto's er op zetten, ik begrijp echter niet hoe dat te doen. Ik ken geen publiek toegankelijke webserver????????

Help!

Groeten

Herman

In FAQ staat:
Kan ik afbeeldingen plaatsen?
Afbeeldingen kunnen inderdaad worden getoond in uw bericht. Alhoewel, er is geen functie om afbeeldingen te uploaden naar dit forum. Je kan een link plaatsen naar een afbeelding op een publiek toegankelijke web server, bijvoorbeeld http://www.een-ongekende-plaats.net/mijn-foto.gif. Je kan niet linken naar afbeeldingen opgeslagen op uw eigen PC (tenzij het een publiek toegankelijke server is) noch afbeeldingen opgeslagen op bvb, e.g. hotmail of yahoo mailboxes, sites met wachtwoord beveiliging, enz. Om de afbeelding te tonen gebruik je liefst de BBCode [img] tag of soortgelijk in HTML (indien toegelaten). Afbeeldingen dingen altijd te eindigen op .jpg, .jpeg, .gif of .png.
Blauwe parel: 2cv6 blue des tropiques LD-18-BL ca 25000 km/jr
AK 400 wit met rode streep en Citroën logo: 06-YD-32

Plaats reactie