Carburateur zelf lek?

Gesloten
Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 7 mar, 2005 22:32
Locatie: Middelburg

Carburateur zelf lek?

Bericht door Ronald » vr 16 sep, 2005 08:23

Laatst dacht ik slecht op de kilometerstand gelet te hebben en kwam ik zonder benzine te staan. Na er een paar liter in de tank gedaan te hebben startte m’n eend weer direct, vond ik vreemd (lege benzineleiding is toch niet zomaar weer vol?). Daarna viel het me op dat hij minder krachtig was en een lagere snelheid haalde. 12 km verderop viel hij weer stil (verbruik van 1 op 6). Toen viel mij op dat m’n linker spatbord onder de smurrie vermengd met benzine zat. Ook bleef er nog een tijdje benzine druppelen vanaf het asje (met veertje) dat de gaskleppen bediend. Weer een keer extra benzine in de tank hielp niet, auto wou niet meer starten. Toen ik met de hand het gas bediende druppelde er ook benzine langs dat asje, benzineleiding zat dus gewoon nog vol. Benzinepomp werkt ook nog goed. Slang naar carburateur ziet er goed uit, voelt ook droog aan. Deksel van de carburateur gehaald, en geen beschadiging aan de pakking gezien. Ook geen losse schroefjes of iets dergelijks. Alles weer goed vastgeschroefd, maar starten doet hij nog steeds niet. Wil wel, maar zodra de startmotor stopt, stopt de motor zelf ook. Wel weer benzine op het motorblok.
Nu vraag ik mij af of zo’n asje spontaan kan gaan lekken. En of dit dan ook zo dramatisch is dat er zelfs benzine op het spatbord spat? Of moet ik aan nog iets anders gaan denken voor een oplossing?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet, Ronald

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » vr 16 sep, 2005 08:42

het lijkt erop dat je eend teveel brandstof krijgt, dus het zou kunnen dat je vlotter blijft hangen; of je vlotternaald niet goed afsluit, controleer dat eerst even.

succes, Rusty

p.s. vonkt ie wel?
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

flusc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 347
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 09:29
Locatie: Gent

Bericht door flusc » vr 16 sep, 2005 09:01

vlotter lek?, niet dat dit veel voorkomt maar ik heb het nogal gezien
vroem vroem

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 7 mar, 2005 22:32
Locatie: Middelburg

Bericht door Ronald » vr 16 sep, 2005 19:13

De vlotters blijven in ieder geval drijven, vlotter hoogte is ook goed.
Heb de auto inmiddels aan de praat gekregen, en hij hield het ong. 1 km vol voordat ie als een nachtkaars uitviel. Hij liep iig ontzettend beroerd, ongeveer net zo alsof er veel valse lucht bij kwam. Degene die achter me reed vertelde dat hij op het laatste stukje ook erg begon te roken (blauw/grijs).
Vervolgens maar verder gesleept naar een sleutelwerkplaats waar hoop ik morgen meer technische kennis aanwezig is dan dat ik in huis heb.

Hoe controleer je eigenlijk de vlotternaald?

Groet, Ronald

Ami8
Beginner
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 20 jul, 2005 09:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Ami8 » vr 16 sep, 2005 21:47

Ik heb het een keer gehad langs de snelweg in Belgie: de benzine zeek eruit bij de carburateur, en ik kon een stukje rijden maar viel daarna weer stil. Deksel van de carburateur eraf gehaald, vlotternaaldventiel vastgedraaid, klaar is kees!
Misschien is dat het dus.

Michiel

raceeend
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 2 mei, 2005 22:52

Bericht door raceeend » za 17 sep, 2005 02:04

dit is idd gewoon dat de benzine blijft lopn terwijl de carb al vol zit.. dan krijg je dus dat je je motor flink verzuipt tijdens het rijden. dat verklaart het beroerd lopen, slechte ontsteking en de rook. idd eerst ff de flotter nakijken en anders eens je carb goed reinigen (niet zo'n carb reiniger door je brandstof, maar carb uit elkaar en ff de metalen delen in de diesel zetten. kunststof delen beter niet, vaak kan dat er niet goed tegen dus kan je beter voor de zekerheid niet doen.

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 7 mar, 2005 22:32
Locatie: Middelburg

Bericht door Ronald » di 20 sep, 2005 21:33

Het probleem is opgelost.
Het bleek een vastzittende chokeklep te zijn, die constant dicht stond dus.
Het palletje v/d bediening v/d choke, wat verbonden hoort te zijn aan de bediening v/d gasklep, was daarvan losgeraakt. De boel losgehaald en op nieuw gemonteerd, eigenlijk best wel simpel als je het eenmaal ontdekt hebt :)

Groet, Ronald

Gesloten