motor ontploft, limburger/ster gezocht
motor ontploft, limburger/ster gezocht
ff korte uitleg voor wie niet mijn topics gevolgd heeft.
Had een AM2 carb op een 635 blok. Dit ging niet helemaal lekker. Nu heb ik dus het originele carb op de 635 gezet. Dat liep niet helemaal lekker. Hort en stotend af en toe. Op advies van BCC gefriemeld met de co schroef., Dit hielp een beetje. Vannochtend vanuit regio zutphen onderweg naar Sittard. Ter hoogte van velperplein/arnhem begint ie toch weer te horten en stoten, met uiteindelijk een enorme knal en zwarte rook. Sindsdien doet mijn eend het perfect, loopt mooi, nix aan de hand.
Maaja een auto repareren middels een enorme explosie is mij toch ietwat teveel DIY. Maaja hij loopt goed nu.
Mijn theorie... In de sproeier heeft een verstopping gezeten (horten en stoten op ongepaste momenten) deze is er in Arhem uitgekomen waardoor het blokje in ene veel benzine kreeg, resultaat, enorme knal. Daardoor is alles schoon... Tsja meer kan ik er niet van maken. Want hij/zij doet het nu naar behoren...
De vraag is nu. Wat denkt men/jullie hiervan. En vraag twee, is er iemens in de buurt van Sittard die ff wil kijken naar mijn duck. Feit is dat ik zaterdag naar Barcelona ga rijden... Met deze eend. Dus ik heb hoop op onze limburgse kameraden/innen, PM me ff!!!
Had een AM2 carb op een 635 blok. Dit ging niet helemaal lekker. Nu heb ik dus het originele carb op de 635 gezet. Dat liep niet helemaal lekker. Hort en stotend af en toe. Op advies van BCC gefriemeld met de co schroef., Dit hielp een beetje. Vannochtend vanuit regio zutphen onderweg naar Sittard. Ter hoogte van velperplein/arnhem begint ie toch weer te horten en stoten, met uiteindelijk een enorme knal en zwarte rook. Sindsdien doet mijn eend het perfect, loopt mooi, nix aan de hand.
Maaja een auto repareren middels een enorme explosie is mij toch ietwat teveel DIY. Maaja hij loopt goed nu.
Mijn theorie... In de sproeier heeft een verstopping gezeten (horten en stoten op ongepaste momenten) deze is er in Arhem uitgekomen waardoor het blokje in ene veel benzine kreeg, resultaat, enorme knal. Daardoor is alles schoon... Tsja meer kan ik er niet van maken. Want hij/zij doet het nu naar behoren...
De vraag is nu. Wat denkt men/jullie hiervan. En vraag twee, is er iemens in de buurt van Sittard die ff wil kijken naar mijn duck. Feit is dat ik zaterdag naar Barcelona ga rijden... Met deze eend. Dus ik heb hoop op onze limburgse kameraden/innen, PM me ff!!!
stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY
Hallo,
Een klein jaartje geleden heb ik de onderhoudsklantjes van Marc Trines overgenomen.
Voor onderdelen kan je dus bij mij terecht, vooral nieuw, maar ook wat 2de hands onderdelen.
Ik werk in het weekend aan a-types, maar ook aan andere citroen's (en peugeot's)
Nu even terug komend op je probleem, ik kom vrijdag terug uit arnhem (Studie) en dan kom ik in principe langs sittard, geef mij even een belletje dan spreken we wat af!
Adrie
0628230312
Een klein jaartje geleden heb ik de onderhoudsklantjes van Marc Trines overgenomen.
Voor onderdelen kan je dus bij mij terecht, vooral nieuw, maar ook wat 2de hands onderdelen.
Ik werk in het weekend aan a-types, maar ook aan andere citroen's (en peugeot's)
Nu even terug komend op je probleem, ik kom vrijdag terug uit arnhem (Studie) en dan kom ik in principe langs sittard, geef mij even een belletje dan spreken we wat af!
Adrie
0628230312
- Maikel
- Regelmatige poster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: wo 7 jul, 2004 18:07
- Locatie: Ergens in Brabant
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt nog deze week, maar ik zou even kijken of je ergens nog de compressie van je blokje kan laten meten, dat zegt vaak meer van de toestand van je blok dan dat je aan de buitenkant kan zien.
Zeker als je "ff" op en neer naar Barca gaat. Ik kan je sproeier theorie totaal niet volgen, want je hebt de car'b's toch gewisseld ? dus het horten en stoten lijkt dus niets met de carb te maken ( MITS je de sproeier van de AM2 carb ook in de originele carb heb gezet )
Die explosie heeft lijkt mij idd ook met een teveel aan benzine te maken, echter kan dit in mij perceptie nooit veroorzaakt worden door een sproeier die opeens zijn verstopping kwijt is geraakt.
Als ik het zo lees dan schiet mi hetvolgende te binnen.
Je hebt een vertopping op je inlaatpoort gehad van je cilinder(s) waardoor je gas uit je carb niet lekker in je cilinder terrecht kwam zich ophoopt in je inlaatspruitstuk.
Die verstopping is op een of andere manier verholpen, en toen is er een teveel aan benzine in je cilinder terrecht gekomen en dat heeft die knal veroorzaakt )
En nu ik het zo type bedenk ik me opeens dat het misschien nog aannemelijker is dat je een probleem hebt met je uitlaat ( verstopping ), waardoor de uitlaatgassen niet goed weg konden dus geen goede verbranding kon plaatsvinden niet alle benzine opbrande en na verloop van tijd dus door een teveel aan benzine wel explodeerde in cd cylinder en zo de verstopping uit je uitlaat ( spruitstuk ? ) geblazen heeft.
Lang verhaal kort, ik zou de kleppen controleren / stellen , kijken of de compressie nog goed is ( je weet het immers nooit wat zo'n harde klap met je blokje doet ) Ontstekening ( zou het ook goed kunnen zijn ) dus contactpuntjes stellen , en volgens mij moet je dan wel het probleem tegen zijn gekomen.
Al met al een slecht lopende motor met een slechte verbranding , dus in of uitlaat problemen of ontsteking hoewel de ontsteking niet verklaard dat je na de klap nu opeens weer wel goed loopt, ik ga toch voor een in of uitlaat probleem.
( Maar het is langs de zijlijn meedenken kortom ik kan het ook COMPLEET mis hebben ) Laat je het wel weten wat het was .. want ik ben uitermate nieuwsgierig
Zeker als je "ff" op en neer naar Barca gaat. Ik kan je sproeier theorie totaal niet volgen, want je hebt de car'b's toch gewisseld ? dus het horten en stoten lijkt dus niets met de carb te maken ( MITS je de sproeier van de AM2 carb ook in de originele carb heb gezet )
Die explosie heeft lijkt mij idd ook met een teveel aan benzine te maken, echter kan dit in mij perceptie nooit veroorzaakt worden door een sproeier die opeens zijn verstopping kwijt is geraakt.
Als ik het zo lees dan schiet mi hetvolgende te binnen.
Je hebt een vertopping op je inlaatpoort gehad van je cilinder(s) waardoor je gas uit je carb niet lekker in je cilinder terrecht kwam zich ophoopt in je inlaatspruitstuk.
Die verstopping is op een of andere manier verholpen, en toen is er een teveel aan benzine in je cilinder terrecht gekomen en dat heeft die knal veroorzaakt )
En nu ik het zo type bedenk ik me opeens dat het misschien nog aannemelijker is dat je een probleem hebt met je uitlaat ( verstopping ), waardoor de uitlaatgassen niet goed weg konden dus geen goede verbranding kon plaatsvinden niet alle benzine opbrande en na verloop van tijd dus door een teveel aan benzine wel explodeerde in cd cylinder en zo de verstopping uit je uitlaat ( spruitstuk ? ) geblazen heeft.
Lang verhaal kort, ik zou de kleppen controleren / stellen , kijken of de compressie nog goed is ( je weet het immers nooit wat zo'n harde klap met je blokje doet ) Ontstekening ( zou het ook goed kunnen zijn ) dus contactpuntjes stellen , en volgens mij moet je dan wel het probleem tegen zijn gekomen.
Al met al een slecht lopende motor met een slechte verbranding , dus in of uitlaat problemen of ontsteking hoewel de ontsteking niet verklaard dat je na de klap nu opeens weer wel goed loopt, ik ga toch voor een in of uitlaat probleem.
( Maar het is langs de zijlijn meedenken kortom ik kan het ook COMPLEET mis hebben ) Laat je het wel weten wat het was .. want ik ben uitermate nieuwsgierig
some got it, some eend
ff verhelderen.
Ik had een 635 blok met AM2 carb. Dit verbruikte te veel benzine, dus weg ermee...
Deze heb ik vervangen door het origineel. Dus de 635 blok heeft weer zn 635 carb.
Dat is een set die bij elkaar hoort. Maar deze set begon, na inbouw, nu dus te horten en stoten. Met na het nodige controleerwerk, bougies schoongemaakt ed, de co ietsie terug gezet. Ik heb een 123, die stond voorheen goed, dus ik ga ervan uit dat ie nog steeds goed staat... En na al dit hort en stootte ie nog steeds, tot de bigbang... Daarna loopt ie goed, nu ja hij hort en stoot niet meer. De inlaat en uitlaat zijn mijnsinziens goed. Misschien dat dit ietsie helpt... Want wat mij verbaasd is dat ie het gewoon goed doet, nu... En dat verontrust me ook een beetje... Maaja Barca lokt...
Ik had een 635 blok met AM2 carb. Dit verbruikte te veel benzine, dus weg ermee...
Deze heb ik vervangen door het origineel. Dus de 635 blok heeft weer zn 635 carb.
Dat is een set die bij elkaar hoort. Maar deze set begon, na inbouw, nu dus te horten en stoten. Met na het nodige controleerwerk, bougies schoongemaakt ed, de co ietsie terug gezet. Ik heb een 123, die stond voorheen goed, dus ik ga ervan uit dat ie nog steeds goed staat... En na al dit hort en stootte ie nog steeds, tot de bigbang... Daarna loopt ie goed, nu ja hij hort en stoot niet meer. De inlaat en uitlaat zijn mijnsinziens goed. Misschien dat dit ietsie helpt... Want wat mij verbaasd is dat ie het gewoon goed doet, nu... En dat verontrust me ook een beetje... Maaja Barca lokt...
stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY
vermoed idd in of uitlaat verstopping. controleer nu idd eerst je klepspeling. je hebt kans dat meteen een klep is kromgeslagen (ervaring mee, carb stierf gruwelijk(geen eend) en gaf dikke stroom benzine die veel te hard boem zij bij een open uitlaatklep
)
heb je 1 klep met uitzonderlijk veel of weinig speling dan heb je kans dat je klepje stuk is, of dat het gewoon al te lang niet gesteld was.
is alles een beetje gelijk dan hoef je je dara geen zorgen om te maken.
maar was echt iets wat verstopt zat. dus is nu schoon en hoef je je geen zorgen te maken. dus barcelona, here you come

heb je 1 klep met uitzonderlijk veel of weinig speling dan heb je kans dat je klepje stuk is, of dat het gewoon al te lang niet gesteld was.
is alles een beetje gelijk dan hoef je je dara geen zorgen om te maken.
maar was echt iets wat verstopt zat. dus is nu schoon en hoef je je geen zorgen te maken. dus barcelona, here you come
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Alles meten wat te meten valt (klepspeling + ontsteking + compressie), indien noodzakelijk alles stellen wat te stellen valt (ontsteking, klepspeling) en even controleren hoe je luchtfilter er van binnen uitziet. Als je alemaal scherfjes er in ziet, is er in je filter iets ontploft en is je filter ook een beetje kaduuk.
Afblijven.
He allen, DANK!
Okee veel gedaan afgelopen dagen. Na telefonies consult van A3 heb ik de vloeibarepakking vervangen onder de carb. Helaas niet voor de geadviseerde rode maar dmv blauwe (sorrie...). Anyway tijdens dat klusje ruik je natuurlijk veel benzine (opzich best aangenaam voor iemens die principieel geen drugs gebruikt...
) De volgende ochtend loop ik voorbij de eend en ik ruik nog steeds benzine... Nou dan begin je aan jezelf te twijfelen, ben ik nu stoned of zie ik daar benzine druppelen... Serieus het druppelde,
Wat is daar nu weer aan de hand. De slangen van en naar de benzinepomp lekken als een idioot... Het was gvd echt niet te geloven. Want weten jullie... Nou ik ben erg van het DIY principe, alles zelf doen. Nu zag ik laatst dat de slangen van en naar de pomp een beetje droog waren. Had een ritje naar Hamburg voor de boeg en ben dus naar de lokale normale garage gegaan om ze daar te laten vervangen, had zelf ff geen tijd. Hebben die fukkers waterslang gebruikt. Het is toch niet te geloven!!!! Dus resumerend. Denk ik dus dat mijn carb al een aantal km's op rubber heeft gelopen, want die waterslangetjes waren totaal weggevreten door de benzine. Daardoor trok ie natuurlijk ook lucht aan en rubber en benzine. Maaja euro 95 is al niet best, dus tsja ik geloof dat dit slangenverhaal een deel van de verdere gevolgen was. Dus de bigbangtheorie komt door een slang (of haal ik hier nu twee geloven door elkaar)...
Anyway, ik geef het op. Op dit moment loopt ie goed. Althans goed genoeg. Heb alles nagekeken, alles doet het. Dus ik ga onderweg naar Barcelona. En weet je wat, ik laat weten of ik ben aangekomen... Kan ff duren want ik heb een tussenstop in Zuid-France, ff klimmen... Maar ik houd jullie op de hoogte.
Okee veel gedaan afgelopen dagen. Na telefonies consult van A3 heb ik de vloeibarepakking vervangen onder de carb. Helaas niet voor de geadviseerde rode maar dmv blauwe (sorrie...). Anyway tijdens dat klusje ruik je natuurlijk veel benzine (opzich best aangenaam voor iemens die principieel geen drugs gebruikt...

Wat is daar nu weer aan de hand. De slangen van en naar de benzinepomp lekken als een idioot... Het was gvd echt niet te geloven. Want weten jullie... Nou ik ben erg van het DIY principe, alles zelf doen. Nu zag ik laatst dat de slangen van en naar de pomp een beetje droog waren. Had een ritje naar Hamburg voor de boeg en ben dus naar de lokale normale garage gegaan om ze daar te laten vervangen, had zelf ff geen tijd. Hebben die fukkers waterslang gebruikt. Het is toch niet te geloven!!!! Dus resumerend. Denk ik dus dat mijn carb al een aantal km's op rubber heeft gelopen, want die waterslangetjes waren totaal weggevreten door de benzine. Daardoor trok ie natuurlijk ook lucht aan en rubber en benzine. Maaja euro 95 is al niet best, dus tsja ik geloof dat dit slangenverhaal een deel van de verdere gevolgen was. Dus de bigbangtheorie komt door een slang (of haal ik hier nu twee geloven door elkaar)...
Anyway, ik geef het op. Op dit moment loopt ie goed. Althans goed genoeg. Heb alles nagekeken, alles doet het. Dus ik ga onderweg naar Barcelona. En weet je wat, ik laat weten of ik ben aangekomen... Kan ff duren want ik heb een tussenstop in Zuid-France, ff klimmen... Maar ik houd jullie op de hoogte.

stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY
Wat een sukkels... iedere idioot weet toch dat aan brandstof leiding speciale eisen wordne gesteld... ze moeten tegen brandstof kunnen
Maar pas op met je vloeibare goud het brand niet alleen heel goed maar het is ook verschrikkelijk duur....
Maar pas op met je vloeibare goud het brand niet alleen heel goed maar het is ook verschrikkelijk duur....
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Vannochtend heeft A3 nog ff gekeken. Nu nieuwe bougies en nieuwe kabels. Dus mensen, de groeten. Ik ben er weg van! Op naar de bergen en de zon, ff lekker de zomer een beetje rekken.
En a3, het eendje doet het perfect! Dus het heeft allemaal geholpen. Dank nogmaals. En voor de lokale mensen, ik weet het geen reclame, maar A3 is het onthouden waard... Vopor wie het nog niet wist.


En a3, het eendje doet het perfect! Dus het heeft allemaal geholpen. Dank nogmaals. En voor de lokale mensen, ik weet het geen reclame, maar A3 is het onthouden waard... Vopor wie het nog niet wist.

stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY