Als chassis gelast --> niet kopen !
Waarom eigenlijk? Wanneer dat goed is gedaan wat is dan het probleem?

Leg eens uit: de tijd dat je een eend kocht voor 113 euro? En je mag geen eend meer kopen zonder nieuw chassis?Ducktail schreef:Nog niet zo heel lang geleden kocht je voor 250 gulden (€ 113,45) een eend met apk en daar reed je dan net zolang mee totdat de apk was verlopen. (en soms nog ietsje langer)
Tegenwoordig mag je schijnbaar geen eend meer kopen zonder nieuw chassis!
Ik was enorm gecharmeerd van de vrije geesten waarover die 2CV-bezitters beschikten.
Bestaat dat nog?
Nij mij is er niets overheen gelast maar ingelast. Zou geen eend kopen met een plaat dat op het chassis is gelastPunky schreef:Het grote probleem bij gelaste chassis is, dat je niet kunt kijken hoe het er van binnen uitziet. Met andere woorden is er een plaatje overheen gebakken of is de binnenkant ook vervangen door goed staal?![]()
Om die reden blijft het een risico. Als een chassis op 1 punt verrot is, dan kun je er logischerwijs vanuit gaan dat meerdere plekken aangedaan zijn door roest. Een goede roestbehandeling heeft ie in iedergeval niet gehad.
Natuurlijk mag dat nog wel! Maar tegenwoordig zijn vele eenden in bezit bij liefhebbers, en een echte liefhebber wil het beste voor zijn eendje toch?Ducktail schreef: Tegenwoordig mag je schijnbaar geen eend meer kopen zonder nieuw chassis!
Ik was enorm gecharmeerd van de vrije geesten waarover die 2CV-bezitters beschikten.
Bestaat dat nog?