Pagina 1 van 2

Dashboard signalisatie verlichting

Geplaatst: do 13 okt, 2005 17:59
door 2cvdriverke
Boven de knop van de batterij staan twee ronde lampjes. Waarvoor dienen deze eigenlijk? Het rechtse brandt als je stilstaat met draaiende motor, of als je inhoudt en terugschakelt. Als je rijdt (gas geeft) gaat het uit. Wat geeft dit aan?

Groetjes

Geplaatst: do 13 okt, 2005 18:11
door CitRoel
Geef even je bouwjaar en type enz....

Geplaatst: do 13 okt, 2005 18:21
door Lelijke Eend
Ik vermoed dat de rechtse het oliedruklampje is. Als dat echt zo is, zou ik als de sodiemieter er wat olie bij gooien. Of nog beter: olie verversen.

Geplaatst: zo 16 okt, 2005 13:44
door flusc
Lelijke Eend schreef:Ik vermoed dat de rechtse het oliedruklampje is. Als dat echt zo is, zou ik als de sodiemieter er wat olie bij gooien. Of nog beter: olie verversen.
dan heeft ie geluk dat ie nog niet in de prak is gereden

Geplaatst: zo 16 okt, 2005 17:59
door 2cvdriverke
Mijn eendje is een Spécial van 1986

Re: Dashboard signalisatie verlichting

Geplaatst: zo 16 okt, 2005 18:31
door flusc
2cvdriverke schreef:Boven de knop van de batterij staan twee ronde lampjes. Waarvoor dienen deze eigenlijk? Het rechtse brandt als je stilstaat met draaiende motor, of als je inhoudt en terugschakelt. Als je rijdt (gas geeft) gaat het uit. Wat geeft dit aan?

Groetjes
wat bedoel je met de knop van je batterij? de enigste knop die er bij mij op staat is de testknop van de lampjes

Geplaatst: zo 16 okt, 2005 18:34
door 2cvdriverke
ik bedoel de testknop met het batterij teken op, het lampje erboven blijft branden, het gaat enkel uit als ik gas geef. Bij inhouden en remmen brandt het.

Geplaatst: zo 16 okt, 2005 18:36
door flusc
2cvdriverke schreef:ik bedoel de testknop met het batterij teken op, het lampje erboven blijft branden, het gaat enkel uit als ik gas geef. Bij inhouden en remmen brandt het.
dan zou ik je olie peil eens controleren, als het het lampje van de oliedruk is...
anders is het, het lampje van het remvloeistof niveau , controleer deze ook eens

Geplaatst: zo 16 okt, 2005 19:21
door Tom Duckpower
2cvdriverke schreef:ik bedoel de testknop met het batterij teken op, het lampje erboven blijft branden, het gaat enkel uit als ik gas geef. Bij inhouden en remmen brandt het.
dat knopje, als je erop drukt, gaat er dan een rood lampje branden?
Zo ja, dan is het van de remmen. Dat knopje is er om te kijken of het lampje nog werkt. Lampje is van de remvloeistofpeil. dat zou ik maar even bijvullen :roll:

Geplaatst: ma 17 okt, 2005 08:45
door Ramon
idd REM OLIE bij vullen, wedden dat ie stopt met branden

Geplaatst: do 27 okt, 2005 00:21
door the Nosepicker
linker lamp is remvloeistof, rechtse is oliedruk. Bij te weinig olie in je blok gaat die aan. Geef je gas en hij gaat uit en weer aan bij minder toeren, dan zit ie op het randje van het minimum.VULLEN (of idd meteen ook maar verversen)

Geplaatst: do 27 okt, 2005 09:34
door Gast
Conclussie
Sowieso ff al je vloeistoffen tjekken,
Oliepijlen is zo gepiept en als de kap dan toch open is ff je remvloeistofniveau tjekken ..

En in geen geval nog gaan rijden als er iets onder niveau is, gewoon meteen ff olie of remvloeistof gaan halen.

Let wel op het soort remvloeistof , volgens mij is heeft eend uit 86 LHM nodig ( tenminste de mijne wel ) En dat is dus GEEN gewone remvloeistof. Maar de betere garage kan je dat zo vertellen.
En anders voor de zekerheid naar de Citroen garage of Eende garage

Geplaatst: vr 28 okt, 2005 16:36
door Lelijke Eend
Eendengarage doen ! Een Citroën garage kijkt naar het remvloeistofpotje. Als dat groen is, giet hij er LHM in, als dat zwart is giet hij er koffie in, als dat wit is giet hij er melk in. Tenminste, zoiets is in een ander topic geconcludeerd ;)

Geplaatst: vr 28 okt, 2005 16:39
door Tom Duckpower
Anonymous schreef: Let wel op het soort remvloeistof , volgens mij is heeft eend uit 86 LHM nodig ( tenminste de mijne wel ) En dat is dus GEEN gewone remvloeistof. Maar de betere garage kan je dat zo vertellen.
En anders voor de zekerheid naar de Citroen garage of Eende garage
eenden vanaf 82 hebben schijfremmenvoor, en een groen remolie reservoir.Dit beide wil zeggen dat er LHM in je remsysteem moet.
Heb je trommels, dan DOT4.

Geplaatst: zo 30 okt, 2005 14:06
door Green-Duckman
Nou LE dedankt voor de opmerking!!

Ik heb toch het idee dat je de sommige mensen ietsie verkeerd in schat!!

Ik heb 4,5 jaar in een garage gewerkt maar ik weet toch wel beter!!!

Iedergeval bedankt voor je compliment over de mensen die Citroens en vooral eendjes op de weg houden!!! sarcasme!!