Pagina 1 van 1

tips voor de winterstalling

Geplaatst: do 20 okt, 2005 08:57
door Rollo
Hallo allemaal,

Binnen nu en een paar weekjes gaat mijn 2cv weer de garage in, voor de aanstormende winter.

Kunnen jullie mij tips geven waaraan ik allemaal moet denken mbt het stallen.

Ik heb in iedergeval begrepen dat het eruithalen van de accu en aansluiten op een druppellader een pre is.

Alvast bedankt voor al jullie tips!

Geplaatst: do 20 okt, 2005 10:41
door Klaas Jan Franssen
deuren en ramen los laten hangen op een kiertje...
poetsen voor je hm wegzet.

en een afdekhoes.

Ik heb zelf de housse de protection uit Cassis in bestelling...

Geplaatst: do 20 okt, 2005 11:01
door Punky
Banden iets harder zetten. 0,2 ofzo erbij

Tank volgooien.

Wat ik ook deed is af en toe ff van plek rollen ivm vierkante banden en ff op de remtrappen, zodat alles gangbaar blijft.

Geplaatst: do 20 okt, 2005 18:02
door Frank Deusjevoo
Hoezo moeten de banden harder worden opgepompt? En waarom de tank volgooien? Die zou je dan later weer moeten aftappen omdat de benzine niet onbeperkt houdbaar is?

Frank

Geplaatst: do 20 okt, 2005 18:56
door Punky @WORK
Frank Deusjevoo schreef:Hoezo moeten de banden harder worden opgepompt? En waarom de tank volgooien? Die zou je dan later weer moeten aftappen omdat de benzine niet onbeperkt houdbaar is?

Frank
Banden oppompen ivm vierkant worden door het lange staan op 1 vlak.

En benzine verloopt niet in 1 jaar hoor. :wink:

Geplaatst: vr 21 okt, 2005 16:10
door Rollo
rsoen schreef:Echte eendrijders rijden ook in de winter.

Robert
Er zijn ook ECHTE eendrijders die hun eendje willen sparen om er jaren langer plezier van te hebben...... :?

En natuurlijk rij ik ook in de winter maar dan met de voiture met climat control e.d. :DD

Leuke tips trouwens, iemand nog ervaringe nmet de druppellader voor de accu?

Geplaatst: vr 21 okt, 2005 17:23
door Maikel
Qua accu even kijken of je hem nog even bij moet vullen met gedestileerd water ( als je geen onderhoudsvrije accu hebt )

En dan is een druppellader een optie, wat je ook kunt doen is 1 keer per 2 maanden ofzo even een rondje met je eendje te gaan rijden , houd je alles gangbaar, je accu kan weer opladen etc etc , op zich het allerbeste ( maar moet het wel mogelijk zijn )

Zo doe ik het al anderhalf jaar met mijn opknap eendje en die start iedere keer nog prima ook na 3 a 4 maanden stilstaan

Geplaatst: vr 21 okt, 2005 19:49
door Dwars
de mijne kan niet de garage in (staat nl kotsevol met 2 wielers en drank :mrgreen: ) heb wel laatst aan de accu een stekker vd "optimate" (die ik normaal voor de motor gebruikt) aan gefriemeld en rij er toch wel regelmatig mee. zeker als het glad is of sneeuwt dan blijft de moto staan :wink:

Oh ja tis tegenwoordig een 2cv pentium4 :P (ventilator van een pc in de kachelslang gefriemeld) dus me voorruit is sneller wasemvrij 8)

Geplaatst: di 25 okt, 2005 22:06
door Transat
Extra lucht in de banden, benzinetank vol, gewassen (nog niet in de was gezet), ramen op een kiertje, airco-klep beetje open, deuren in de eerste klik op slot gezet, dus op een kiertje, achterklep op een kiertje, matten d'r uit, reservewiel uit de kofferbak, accu in de meterkast thuis.

Net als Rollo ben ik ook wel benieuwd naar ervaringen met een druppellader. Bijvoorbeeld of het echt nodig is als ik de accu, pak 'm beet, pas weer in maart ga gebruiken.

Geplaatst: wo 26 okt, 2005 05:52
door Dre
Alleen als het gaat sneeuwen en er word gepekeld gaat de BBD de stalling in voor langere tijd.
Als je haar goed behandeld kan ze er goed tegen inde nederlandse kwakkelwinter.
Zeg nou zelf wanneer is het nou onder de min 10 geweest ?
Dre

Geplaatst: zo 13 nov, 2005 19:36
door Rollo
Zoals ik al eerder zei:

Mijn eend staat vanaf heden in de garage. Gelukkig staat hij naast een leuke buur om mee te kwekken :D

Afbeelding

tips voor de winter stalling

Geplaatst: ma 14 nov, 2005 20:30
door AcaMarcel
Transat schreef: Net als Rollo ben ik ook wel benieuwd naar ervaringen met een druppellader. Bijvoorbeeld of het echt nodig is als ik de accu, pak 'm beet, pas weer in maart ga gebruiken.
Hallo,
Ik heb van ellende een druppellader gekocht, omdat ik om de 2 jaar een andere accu moest kopen. In het begin zette ik de acculader er nog gewoon op, maar als een accu een aantal maanden stil staat MET de accupoolen (+) erop, dan is het rap gedaan met de cellen. Ik vergat het nogal eens.... :oops:
Ook als de poolen eraf zijn, vreet het accuzuur gewoon door en trekken de platen nog krom.

Nu, MET druppellader; geen problemen!!
Accu blijft optimaal behouden... Als ik de Aca af en toe pak, ff doorstarten en gaan.
Suc6. M.

Geplaatst: di 15 nov, 2005 20:38
door Transat
Bedankt voor je reactie AcaM. Mijn accu heb ik eruitgehaald, dus vergeten kan niet meer :wink: .
Volgens m'n garage kan de accu best tot maart (ongeveer) worden bewaard als ie niet is aangesloten. Dus ik wil het dit jaar zonder druppellader proberen. Als dat niet werkt, dan koop ik wel een druppellader voor de winter van 2006/2007.

Geplaatst: vr 18 nov, 2005 19:03
door Green-Duckman
Wat ik altijd heb als ik hem een poosje niet gebruikt is dat ie niet lekker wil aanslaan!!

Ut lijkt of er dan geen benzine meer in de3 carb. zit!!
kan dat ?

Geplaatst: vr 18 nov, 2005 19:58
door Punky
Dat kan, dan lekt de benzinepomp iets en stroomt de benzine wat terug de tank in.

Dit kun je zien als je een transparant benzinefliter hebt na je benz. pomp.

Heb hier ook wat last van. Doorstarten en de benz. pomp zorgt dat er weer wat naar de carb gaat. :wink: