Goed lasapparaat voor een beginner?
Goed lasapparaat voor een beginner?
Gezien het nodige laswerk aan mn eend heb ik besloten zelf te gaan lassen. Het beetje laswerk wat ik tot nu toe had heb ik laten doen maar het is toch wel erg makkelijk als je dit zelf kan doen. En ik geloof als ik wat rondzoek op het forum dat het niet echt moeilijk is.
Nu kan ik van iemand een lasapparaat overkopen maar ik heb geen idee of het een geschikt apparaat is?
Het is een 'Concept Minimag' mig/mag lasapparaat
Twee standen: 35 en 80 amp.
Draadtoevoer traploos instelbaar
Machine werkt met kleine, 1 liter, gasfles of met gasgevulde draad
Ga ik hier mijn dunne eendplaatwerk netjes mee aan elkaar krijgen?
Nu kan ik van iemand een lasapparaat overkopen maar ik heb geen idee of het een geschikt apparaat is?
Het is een 'Concept Minimag' mig/mag lasapparaat
Re: Goed lasapparaat voor een beginner?
Ja, hoor, gaat prima. is een heel eenvoudig apparaatje.Rik schreef:Het is een 'Concept Minimag' mig/mag lasapparaat
Ik ben er, en velen met mij, ook mee begonnen.
Die gasgevulde draad schijnt zwaar klote te zijn, niet doen dus.
Gr,
Berteld
-
- Regelmatige poster
Hoi
Niet kopen, Wil je gaan lassen koop dan een redelijk (450 euro oid) apparaat of huur er een die literflessen heb je op voordat je een las gelegd hebt, het vermogen is erg laag en meenstal loopt de draadtoevoer niet soepel waardoor je moeilijk kan lassen.
groet frank
p.s. ik heb nog een soortgelijk apparaat staan kan mig en elektrisch, mag je wel proberen of overnemen voor een elektrisch apparaat
Niet kopen, Wil je gaan lassen koop dan een redelijk (450 euro oid) apparaat of huur er een die literflessen heb je op voordat je een las gelegd hebt, het vermogen is erg laag en meenstal loopt de draadtoevoer niet soepel waardoor je moeilijk kan lassen.
groet frank
p.s. ik heb nog een soortgelijk apparaat staan kan mig en elektrisch, mag je wel proberen of overnemen voor een elektrisch apparaat
-
- Regelmatige poster
Inderdaad kan ik je ook het advies geven om dit apparaat niet te kopen. Dat de literflesjes zo op zijn is nog het minste. Ze zijn ook erg duur om te vervangenn. Laat je in ieder geval niet verleiden door die goedkope apparaten van de bouwmarkt. Het zwakke punt van deze apparaten is altijd de draaddoorvoer. Die begint binnen de kortste keren te slippen en dan zit je. Natuurlijk kun je een keer mazzel hebben, maar zoals bij veel dingen is alle waar naar zijn geld. Als je serieus wilt lassen, dan raad ik je aan om een goed apparaat te kopen van Cebora of een ander bekend merk. Het kost iets meer, maar, ik spreek uit ervaring, dat geld verdien je eruit door de ergernissen en reparaties die je bij een goedkopp ding hebt.
Beter een eend dan geen eend
-
- Heavy user
Misschien kan je eens kijken of je 2e hands wat kan krijgen via een bedrijf. Waar ik stage liep, haden ze ook een hele zwik MIG/MAG lasapparaten. Het rare was dat de oudste lasapparaten naar mijn mening het prettigste lasten. Heb ik ook Eendenplaat mee gelast. Ging vrij goed.
Nadeel van een lasapparaat kopen bij een bedrijf: die vreten allemaal 3 fasen 400 volt stroom ...
Nadeel van een lasapparaat kopen bij een bedrijf: die vreten allemaal 3 fasen 400 volt stroom ...
Afblijven.
Onderstaand lasapparaat heb ik ook via marktplaats gekocht. Electra Beckum 120/20T.
Het apparaat heeft een goede draaddoorvoer en bevalt mij goed.
http://koopjes.marktplaats.nl/bouw_en_t ... 3D%3D&df=1
Het apparaat heeft een goede draaddoorvoer en bevalt mij goed.
http://koopjes.marktplaats.nl/bouw_en_t ... 3D%3D&df=1
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Zo'n apparaat heb ik ook ja. Na 1 flesje en een klein half uur lassen heb ik snel een grotere fles eraan gehangen. Kost qua aanschaf meer, maar qua gebruik later minder. 3 liter fels laten navullen is 17,- en een kleine wegwerpfles tussen de 12,50 en 17,50.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
helemaal mee eens! wij hebben een cebora 155 bravo. instap model, maar last werkelijk heerlijk. we gebruken m redelijk intensief (flinke restauratie klussen met zn drieen) en doet het og steeds goed. een flink instelbereik is ERG fijn. 2 standen lijkt me een ramp. juist daar de juiste instelling leg je mooie lassen. en lassen hoeft idd niet heel moeilijk te zijn (wel even GOED oefenen) maar je wil geen slechte lassen als je iets aan je eend gelast heb. denk om je veiligheid. Voordeel van een merk als cebora is dat je ook nog reservedelen kan krijgen.Matchless schreef:Inderdaad kan ik je ook het advies geven om dit apparaat niet te kopen. Dat de literflesjes zo op zijn is nog het minste. Ze zijn ook erg duur om te vervangenn. Laat je in ieder geval niet verleiden door die goedkope apparaten van de bouwmarkt. Het zwakke punt van deze apparaten is altijd de draaddoorvoer. Die begint binnen de kortste keren te slippen en dan zit je. Natuurlijk kun je een keer mazzel hebben, maar zoals bij veel dingen is alle waar naar zijn geld. Als je serieus wilt lassen, dan raad ik je aan om een goed apparaat te kopen van Cebora of een ander bekend merk. Het kost iets meer, maar, ik spreek uit ervaring, dat geld verdien je eruit door de ergernissen en reparaties die je bij een goedkopp ding hebt.
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user