Pagina 1 van 3

kompressie 2cv6

Geplaatst: za 5 nov, 2005 11:43
door flusc
ik heb even de kompressie gemeten van mijn eendje want ie trekt niet meer zo goed. Ik kom aan 6kg en 7 kg , is dit normaal? ik had de waarde van 11.5 doorgekregen als normaal....

merci

Geplaatst: za 5 nov, 2005 13:14
door Tom
Word het gaspendaal wel volledig ingetraot tijdens deze meting?

6 en 7 is namelijk aan de lage kant.

Geplaatst: za 5 nov, 2005 17:18
door flusc
Tom schreef:Word het gaspendaal wel volledig ingetraot tijdens deze meting?

6 en 7 is namelijk aan de lage kant.
jep pedaal volledig ingetrapt

Geplaatst: ma 7 nov, 2005 11:19
door Gerard2cv
Staan de kleppen niet te strak?

Geplaatst: ma 7 nov, 2005 17:24
door flusc
Gerard Maas schreef:Staan de kleppen niet te strak?
nee, heb net ook een lektest gedaan en er is een verlies van 15%...

Geplaatst: ma 7 nov, 2005 19:13
door robin2cv
hey
wel een compressie van 11,5 dat zou heel mooi zijn. Dan heb je een flink getuned blokje. Voor een 2cv is het dahct ik 8,5 en de dyane is 9,0

verlies kan ook aan zuigerveren liggen
greets robin

Geplaatst: wo 9 nov, 2005 09:55
door Gerard2cv
De compressieverhouding is 1 op 8,5 ongeveer,maar als je bij een warme motor gaat
meten kom je door de warme lucht veel hoger uit.Dat is dus heel normaal

Geplaatst: wo 9 nov, 2005 10:22
door backfire
mmmmh die van mij is momenteel 1:7,2 :roll:

Geplaatst: wo 9 nov, 2005 10:35
door Gerard2cv
Warm gemeten?

Geplaatst: wo 9 nov, 2005 11:31
door backfire
nee, verlaagt voor montage van Turbo ;)

Geplaatst: wo 9 nov, 2005 11:49
door Gerard2cv
Ik bedoel eigenlijk dat je compressie altijd bij een warme motor moet meten,want dan is
alles pas en evt te strakke kleppen komen dan naar voren.

Geplaatst: wo 9 nov, 2005 16:25
door backfire
ah ha, nu snap ik hem :)

Geplaatst: wo 9 nov, 2005 16:35
door Gerard2cv
Daar zit ik toch hier voor om jullie allemaal een eenespecialist te maken.Ik was tenslotte
leermeester,dus om het jullie duidelijk te maken geeft mij het plezier om nog niet afgeschreven te zijn en er toch nog bij te horen.

Geplaatst: wo 9 nov, 2005 18:30
door flusc
Gerard Maas schreef:Ik bedoel eigenlijk dat je compressie altijd bij een warme motor moet meten,want dan is
alles pas en evt te strakke kleppen komen dan naar voren.
ik heb gemeten met een lauwe motor :d

Geplaatst: wo 9 nov, 2005 19:25
door Maikel
Als we dan toch hier zijn om te leren, kan iemand mij uitleggen HOE je een compressie kan meten ( en welke spullen je daarvoor nodig hebt ? )