Is mijn bak kapot? en tips graag
Is mijn bak kapot? en tips graag
Hallo iedereen
Ik ben dit weekend samen met mij vriendin en eend naar PArijs geweest. Toen we PArijs inreden werkte de 2de versnelling niet goed. Ik moest dubbel koppelen, wat niet altijd handig is in het Parijse verkeer. OP de terugweg maakte ze een vreemd geluid. Bij een tankstation gestopt, getankt en toen ik naar de parkeerplaats wou rijden maakte ze in de 1 een gierend geluid. Stationair kwam er geen geluid. In de achteruit hetzelfde probleem. We waren nog 100km van huis, en besloten het erop te wagen. In de 2 weggereden, de 3 gierde weer en de 4 deed zijn werk. Er was nog wel steeds een zacht geratel hoorbaar. Ben in de 2 en 4 naar huis gereden. Morgen heb ik vrij en wil ik dit oplossen. Ik heb dinsdag de auto weer nodig voor mijn werk. Weet iemand of dit een kapotte versnellingsbak is, of iets anders? Ik heb al bij andere berichten gelezen dat ik morgen eerst de olie van de bak maar eens moet controleren. Iemand nog andere ideeen of tips? In het ergste geval kan ik een bak van een vriend lenen.
Groetjes Twan
Ik ben dit weekend samen met mij vriendin en eend naar PArijs geweest. Toen we PArijs inreden werkte de 2de versnelling niet goed. Ik moest dubbel koppelen, wat niet altijd handig is in het Parijse verkeer. OP de terugweg maakte ze een vreemd geluid. Bij een tankstation gestopt, getankt en toen ik naar de parkeerplaats wou rijden maakte ze in de 1 een gierend geluid. Stationair kwam er geen geluid. In de achteruit hetzelfde probleem. We waren nog 100km van huis, en besloten het erop te wagen. In de 2 weggereden, de 3 gierde weer en de 4 deed zijn werk. Er was nog wel steeds een zacht geratel hoorbaar. Ben in de 2 en 4 naar huis gereden. Morgen heb ik vrij en wil ik dit oplossen. Ik heb dinsdag de auto weer nodig voor mijn werk. Weet iemand of dit een kapotte versnellingsbak is, of iets anders? Ik heb al bij andere berichten gelezen dat ik morgen eerst de olie van de bak maar eens moet controleren. Iemand nog andere ideeen of tips? In het ergste geval kan ik een bak van een vriend lenen.
Groetjes Twan
-
- Heavy user
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Michiel ik las bij jou dat je de klep van de bak eraf draaide en erachter kwam dat je tandwiel kapot was. Mijn vraag is, kan je dit deksel eraf draaien terwijl de bak er nog onder zit? Of heb je dan de motor en de bak er al onderuit? Ik wil zoveel mogelijk uitsluiten voordat ik de bak eronderuit haal, want het lijkt me veel werk. Ik wil graag het probleem oplossen vandaag, maar ik weet niet of ik het verwisselen van mijn bak in een dag kan doen.
Groetjes Twan
Groetjes Twan
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Ok, toen ik de olie afliet kwam me een zooi metaal mee... Slecht nieuws dus. Heb besloten om er zolang een andere motor en bak onder te draaien die ik van een vriend kan lenen. Daarna wil ik mijn motor en bak reviseren. Ik las al dat vooral de versnellingsbakrevisie moeilijk is. Wat is hier de beste documentatie voor en wat moet ik precies vervangen? Ik heb wel een aantal boeken, maar een versnellingsbak revisie staat er niet in. Mijns inziens moet dit wel mogelijk zijn, met de juiste documentatie en veel geduld.
Heeft iemand hier tips voor?
groetjes Twan
groetjes Twan
Kun je niet beter een goede gebruikte bak kopen? Heb je veel minder werk mee, koop er een bij een betrouwbaar adres, heb je ook nog garantie.twan schreef:Ok, toen ik de olie afliet kwam me een zooi metaal mee... Slecht nieuws dus. Heb besloten om er zolang een andere motor en bak onder te draaien die ik van een vriend kan lenen. Daarna wil ik mijn motor en bak reviseren. Ik las al dat vooral de versnellingsbakrevisie moeilijk is. Wat is hier de beste documentatie voor en wat moet ik precies vervangen? Ik heb wel een aantal boeken, maar een versnellingsbak revisie staat er niet in. Mijns inziens moet dit wel mogelijk zijn, met de juiste documentatie en veel geduld.
groetjes Twan
-
- Heavy user
Ik zit zelf ook een beetje met mijn bak (moet een andere achterplaat op) maar wil zowieso zelf eerst wat prutsen (ik ben eigenwijs, ik weet het). Ik heb en werkplaatshandboek, maar het deel waarin de revisies van verschillende delen staan ontbreekt. Wat is de beste (alternatieve) documentatie ?
Als iemand zijn werkplatshandboek even over wil tikken vind ik dat natuurlijk ook geen enkel probleem
Als iemand zijn werkplatshandboek even over wil tikken vind ik dat natuurlijk ook geen enkel probleem

Afblijven.
Ik zet er even een leenbak van een vriend onder. Ik wil eigenlijk voor de "lol" mijn bak reviseren. Ik wil gewoon weten hoe het in elkaar zit en ben ervan overtuigd dat het kan. Ik kan het mis hebben, maar dan kan ik altijd nog een tweedehands bak kopen. Geld dit eigenlijk ook voor motorrevisie of is dit simpeler?
Twan
Twan
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer: