Pagina 1 van 2

5-bak

Geplaatst: wo 9 nov, 2005 16:56
door Kees-Jan Smit
Hallo, ik weet niet of dit al ooit ter sprake is geweest op dit forum maar kijk hier als je een eendenvijfbak aan je visablok wilt knopen:

http://burton.ices.de/resource/2cv5gang.txt

WHOEA!

Geplaatst: wo 9 nov, 2005 18:37
door rusty
ja ken deze mensen, volgens mij leveren ze iedere gewenste overbrenging, mogelijkheden genoeg voor iedereen zou ik zeggen! heb er zelf ook al over gedacht, maar 't is me iets te prijzig....

greetz Rusty

Re: 5-bak

Geplaatst: wo 9 nov, 2005 19:00
door Gast
Kees-Jan Smit schreef:Hallo, ik weet niet of dit al ooit ter sprake is geweest op dit forum maar kijk hier als je een eendenvijfbak aan je visablok wilt knopen:

http://burton.ices.de/resource/2cv5gang.txt

WHOEA!
kan iemand vertalen
FR zijn dat franken ? toch geen euro's hé

Geplaatst: wo 9 nov, 2005 19:04
door Lelijke Eend
Klinkt interessant (op de prijzen na dan ;) ), maar is er niet een bestaande 5-bak die je achter een Eendenmotor kan knopen ? Van een DS of GSA ofzo ?

Zwitserse Franken

Geplaatst: wo 9 nov, 2005 19:39
door sharanneke
Aanezien de postcode in Zitserland is (CH) zal het wel om Zwitserse Franken gaan.

Geplaatst: wo 9 nov, 2005 21:13
door Frank Deusjevoo
Op internet is veel te vinden he:

http://www.winni-the-pooh.de/auto/ente/weber/weber.htm

Misschien van toepassing hierop?

Frank

Geplaatst: wo 9 nov, 2005 23:59
door raceeend
overigens.. 1800 frank (ch) is E1214,58

Geplaatst: do 10 nov, 2005 18:24
door Lelijke Eend
Ik heb het door een vertaalmachine gehaald, maar het enige wat ik er uit begrijp is dat deze ombouw niet denderend goed is. Misschien is er iemand die het beter kan vertalen ?

Geplaatst: vr 11 nov, 2005 00:19
door flash
Lelijke Eend schreef:Ik heb het door een vertaalmachine gehaald, maar het enige wat ik er uit begrijp is dat deze ombouw niet denderend goed is. Misschien is er iemand die het beter kan vertalen ?
heb het ook ff door een vertaal site gehaald (en ff hier naartoe geplakt :) ) en kon het wel aardig te volgen ondanks een paar verkeerde worden


Peter Weber
Workshop
Gossauerstrasse 18
CH 8340 Hinwil
Tel.: 0041.449380678
Fax: 0041.449373278

Betr. 5-ganggetriebe, De adapters van visa

Wij kunnen transmissies van verschillende gradaties voorzien. In de normale omstandigheden is het vijfde vertaalde gelijke cursus
als
vierde cursus in de standaardtransmissie van 2CV6, maar met een enigszins kortere eerste cursus en dichtere stadia.
Voor normale eenden met visa wordt de motor gewoonlijk gebruikt 6%
langer
vertaalde transmissie, D.h. met een langere totale vertaling (met een 8/31 verschil in plaats van
8/33).
Voor Lomax met visamotoren is een 20% langere vertaalde transmissie
gewoonlijk gebruikt. In dit geval cursussen één tot vier zijn gradated en de vijfde
cursus
langer vertaald zoals in 2CV6. Van het werden ongeveer 8 tot 10 stukken geleverd.
Voor Lomax met motoren Guzzi gewoonlijk lange wordt mogelijk, een 26% langere vertaalde transmissie vewendet. Het gebruikt de zelfde gradaties zoals die hierboven met een 8/31
worden gecombineerd
verschil. Van het werden ongeveer 4 stukken geleverd.
Ik denk dat 20% zal het langere beste een Burton waarschijnlijk
passen, daar is de aërodynamica in ongeveer vergelijkbaar met een Lomax.
Prijzen:
Transmissie:
5-troep transmissie normaal, in de uitwisseling tegen 4-troep Fr. 1800.--
Extra prijs speciaal lang (geruilde verschuivingsvorken) Fr. 350.--
Extra prijs voor nieuwe kampen (aan te bevelen) Fr. 300.--

De adapter van de motor:
Boringen voor de gevers van de visaontsteking in transmissieklok Fr. 90.--
Het opzetten van de gever plaat voor inclusieve de gever van de
visaontsteking. De wasmachines van de afstand,
Het lageruitbreiding van de duw en verkorte schroeven en
Blikken voor getriebeaufhaengung in achterFr. 280.--

Tijd voor levering: momenteel ongeveer 3-4 maanden (voorwaarden Juni 2004)

Geplaatst: vr 11 nov, 2005 10:45
door flusc
flash schreef:
Lelijke Eend schreef:Ik heb het door een vertaalmachine gehaald, maar het enige wat ik er uit begrijp is dat deze ombouw niet denderend goed is. Misschien is er iemand die het beter kan vertalen ?
heb het ook ff door een vertaal site gehaald (en ff hier naartoe geplakt :) ) en kon het wel aardig te volgen ondanks een paar verkeerde worden


Peter Weber
Workshop
Gossauerstrasse 18
CH 8340 Hinwil
Tel.: 0041.449380678
Fax: 0041.449373278

Betr. 5-ganggetriebe, De adapters van visa

Wij kunnen transmissies van verschillende gradaties voorzien. In de normale omstandigheden is het vijfde vertaalde gelijke cursus
als
vierde cursus in de standaardtransmissie van 2CV6, maar met een enigszins kortere eerste cursus en dichtere stadia.
Voor normale eenden met visa wordt de motor gewoonlijk gebruikt 6%
langer
vertaalde transmissie, D.h. met een langere totale vertaling (met een 8/31 verschil in plaats van
8/33).
Voor Lomax met visamotoren is een 20% langere vertaalde transmissie
gewoonlijk gebruikt. In dit geval cursussen één tot vier zijn gradated en de vijfde
cursus
langer vertaald zoals in 2CV6. Van het werden ongeveer 8 tot 10 stukken geleverd.
Voor Lomax met motoren Guzzi gewoonlijk lange wordt mogelijk, een 26% langere vertaalde transmissie vewendet. Het gebruikt de zelfde gradaties zoals die hierboven met een 8/31
worden gecombineerd
verschil. Van het werden ongeveer 4 stukken geleverd.
Ik denk dat 20% zal het langere beste een Burton waarschijnlijk
passen, daar is de aërodynamica in ongeveer vergelijkbaar met een Lomax.
Prijzen:
Transmissie:
5-troep transmissie normaal, in de uitwisseling tegen 4-troep Fr. 1800.--
Extra prijs speciaal lang (geruilde verschuivingsvorken) Fr. 350.--
Extra prijs voor nieuwe kampen (aan te bevelen) Fr. 300.--

De adapter van de motor:
Boringen voor de gevers van de visaontsteking in transmissieklok Fr. 90.--
Het opzetten van de gever plaat voor inclusieve de gever van de
visaontsteking. De wasmachines van de afstand,
Het lageruitbreiding van de duw en verkorte schroeven en
Blikken voor getriebeaufhaengung in achterFr. 280.--

Tijd voor levering: momenteel ongeveer 3-4 maanden (voorwaarden Juni 2004)

\o/ die vertaalmachines zijn echt brak! :D

Geplaatst: vr 11 nov, 2005 17:04
door no fear
ben er nog niet echt wijzer van geworden!

Geplaatst: vr 11 nov, 2005 18:13
door Lelijke Eend
Ik wel. Je hebt gewoon meer versnellingen. In z'n 5 ga je met deze nieuwe versnellingsbak ongeveer exact even hard als normaal in z'n 4.

Als je bij gelijk toerental in z'n 5 (iets) harder gaat dan normaal in z'n 4 had ik het interessant gevonden. Nu krijg je het alleen drukker tijdens het rijden.

Geplaatst: vr 11 nov, 2005 18:45
door backfire
niet helemaal want hoewel de 5 zelfde overbrenging heeft als de "oude" 4 kun je een totaal overbrenging krijgen van 120%, dus in zijn 5 draait hij toch minder toeren. Voordeel is wel dat je lekker door kunt trekken in zijn 3 en zijn 4

Geplaatst: vr 11 nov, 2005 18:49
door AcaMarcel
Hoi Crashduk,
Ik heb mijn persoonlijk vertaler erop los gelaten en ik begrijp dat; bij de standaard ombouw van 4 naar 5 versnellingen de eind reductie/overbreng verhouding hetzelfde is.
MAAR je kan voor 350Fr. (236,€) meerprijs kiezen uit een 6% of 20% hoogere eind-reductie/overbrengings.
Waarbij de 6% 'verhoging' voor de visa-blokjes wordt geadviseerd en de 20% 'verhoging' voor de Burtons wordt geadviseerd vanwege de pk/gewicht verhouding.
Het lijkt me niet de bedoeling/verstandig dat je met een normaal eenden blok en 20% hogere eind-reductie/overbrenging gaat rijden, omdat je dan juist bij wat tegen wind of berg op, meer terug zult moeten schakelen naar de 4e versnelling dan je wilt. (kwestie van Pk gebrek)

Hopenlijk duidelijk genoeg..
Greetz; M.

Geplaatst: vr 11 nov, 2005 19:25
door Lelijke Eend
backfire schreef:niet helemaal want hoewel de 5 zelfde overbrenging heeft als de "oude" 4 kun je een totaal overbrenging krijgen van 120%, dus in zijn 5 draait hij toch minder toeren. Voordeel is wel dat je lekker door kunt trekken in zijn 3 en zijn 4
Waar zit hem dan het verschil ? Passen ze het diffrentieel ook aan ofzo ?