Pagina 1 van 1
Olieschema Visa
Geplaatst: wo 16 nov, 2005 10:44
door backfire
Heeft iemand ergens het olieschema liggen van de Visa?
Geplaatst: wo 16 nov, 2005 21:53
door robin2cv
hey
wel ik heb dat in een vraagbaak liggen maar zal daar ten vroegste dit weekend aangeraken en dan zal ik het proberen in te scannen. Nu komt overeen met dat van 2cv blok dacht ik
cu
Geplaatst: wo 16 nov, 2005 22:52
door backfire
Volgens sommige weer niet, zo zit olietoevoer van de koppen bij de 2cv onder en bij een visa aan de bovenzijde van het blok. Blijkbaar zit ook de oliekoeler intern anders. Maar Robin zou tof zijn, kan ik weer verder brainstormen. Als er iets is met de pomp of met het overdruk ventiel kan ik in ieder geval de stappen nagaan waar het fout kan zitten.
Geplaatst: do 17 nov, 2005 12:22
door robin2cv
hello
wel is ingescand en goed leesbaar. Kan je je mail adres enes geven dan mail ik het door.
greets robin
Geplaatst: do 17 nov, 2005 18:08
door the Nosepicker
Ik heb een vraagbaak voor de Visa, die ligt in Vught.
Ik meel mijn tel.no en adres naar je PM, ik hoor wel als je hem nog nodig hebt.
Geplaatst: za 19 nov, 2005 11:33
door backfire
Tuub en Robin eerst nog ff dit:
Bedankt
ps tuub was gezelli gister.
Maar nu ben ik dus helemaal aan het twijfelen. Schema van Robin laat zien dat de oliekoeler in serie staat en in het boek van kluwer staat de oliekoeler parallel staat. uuuh?? Wel balen dat in kluwer geen afbeelding staat.
Maar goed ga eerst maar eens olie aftappen en by-pass en ontlastventiel controlleren
Geplaatst: ma 21 nov, 2005 18:41
door backfire
Nu breekt mijn klomp
Heb nu dus 2e schema, identiek overigens, waarvoor dank. Alleen klopt dit schema dus niet met de tekst in het boek.
Op het schema staat de koeler in serie en volgens het boek staat ie parallel.
Waarom, waarom boehoe. Nou ja dan maar zelf testen, haha.
Geplaatst: ma 21 nov, 2005 18:57
door rusty
in 't schema zittie ook parallel! als je em af zou sluiten stroomt er nogsteeds olie rond door de essientiele delen!
greetz Rusty
Geplaatst: ma 21 nov, 2005 19:10
door backfire
In mijn (ahum haha) schema staat ie toch echt in serie, als je de pijlen volgt.
Ik denk dat ik het al zie. Er zit een bypass ventiel in. Als om 1 of andere reden de koeler verstopt is gaat het bypass ventiel open en stroomt de olie eigenlijk via de andere kant alsnog naar de onderdelen. Als echter nu ook je overdruk ventiel opengaat ben je wel al je olieflow kwijt.
Geplaatst: ma 21 nov, 2005 19:13
door backfire
Het zal toch niet zijn dat ik nr 4 niet in mijn blok heb zitten??????
Neeeeeeeeen. Zal eerder5 zijn die niet goed sluit (hoop ik)
Geplaatst: ma 21 nov, 2005 19:26
door rusty
backfire schreef:Het zal toch niet zijn dat ik nr 4 niet in mijn blok heb zitten??????
Neeeeeeeeen. Zal eerder5 zijn die niet goed sluit (hoop ik)
ja dat weet ik ook niet, ik neem aan dat je alles wat je uit het blok hebt gehaald er ook weer terug in hebt gestopt?!?!
heb je problemen met je olieflow dan??
greetz Rusty
Geplaatst: ma 21 nov, 2005 20:36
door backfire
niet met de flow

maar met de druk. Er komt boven bij de cilinderaansluiting genoeg olie uit, maar druk ho maar, als ik er een losse leiding op zet is de opvoerhoogte +/- 15cm en zakt dan terug.
Ik neem aan dat alles inderdaad terug zit, maar daar het blok ook inwendig is schoongemaakt kan het natuurlijk zijn dat het overdruk ventiel niet helemaal goed zit.
Geplaatst: di 22 nov, 2005 11:47
door rusty
lijkt er idd op dat je overdrukventiel niet helemaal OK is
greetz Rusty
Geplaatst: za 31 dec, 2005 13:45
door backfire
zo deze is er uit nu nog de plunjer er uit zien te krijgen, ik heb het idee dat hij vastzit.
