Pagina 1 van 4
hoe een snorkel instaleren
Geplaatst: zo 20 nov, 2005 18:38
door dakar2cv
yoooo,ik ben dus van plan van van mijn 2cv een dakar 2cv maken en om te beginnen een snorkel instaleren.Hoe kan ik dat doen??? Wat er al voor verbeteringen is aangebracht: -verstevingd wheels chassis
-Uitlaat afgeschermt tegen uitstekende rotsen
-crossbanden
-Extra Verstralers
Ben van plan eventueel een lier te monteren
Geplaatst: zo 20 nov, 2005 20:27
door reeseend
Een snorkel moet je op de luchtinlaat van de auto maken.
Ik neem aan dat je die "cycloonfilter" er voor de show op wilt zetten, want als je er ook mee door het water wilt gaan rijden, moet je ook iets verzinnen voor de contactpuntjes e.d.
Geplaatst: zo 20 nov, 2005 22:02
door backfire
hoezo contactpunten die zitten toch al netjes opgeborgen? of zit daar nog een gaatje in?
is een 123 eigenlijk waterdicht?
Of her en der wat siliconen afdichting. Denk ook dat je de bobine en de kabels als ook luchtfilterhuis waterdicht gaat maken
Geplaatst: zo 20 nov, 2005 22:22
door André Post
Het grootste probleem met water is waarschijnlijk de fan.
Het kunststof slaat kapot in het water.
Misschien is een oude stalen 18PK fan te gebruiken.
De luchtinlaat voor je motor is gewoon met afvoerbuis hoger te brengen.
Geplaatst: zo 20 nov, 2005 22:39
door backfire
Of viscose koppeling er tussen? is dat geen optie
Geplaatst: ma 21 nov, 2005 08:48
door Ramon
je moet wel zorgen voor een luchtdichte pijp naar je carburateur (via luchtfilter)
Geplaatst: ma 21 nov, 2005 09:45
door Punky
Zo'n pijp is best leuk en ziet er best stoer uit. Maar ik zou hem wel zo maken dat hij er niet constant op hoeft. Je gaat namelijk de weg van de luchtstroom erg verlengen en remmen door de bochten die erin komen. Dit zal eerder een nadelig effect hebben.
Geplaatst: ma 21 nov, 2005 10:42
door backfire
een pijp van rond 100 zal geen problemen opleveren. Ennuh hoeveel meer lucht heeft het eendje nodig t.o.v. een LaRo?
Denk eerder dat je de fan moet takkelen, hoewel, geforceerde waterkoeling wel geinig is
Geplaatst: ma 21 nov, 2005 13:50
door 2cvFred
Gewoon op je luchtfilterhuis monteren en goed afkitten. Ik weet wel niet in hoeverre het lichtfilterhuis zelf waterdicht is (dat deksel dat er al eens durft af te trillen bijvoorbeeld).
Het blijft natuurlijk wel een naft motor, dus een snorkel is niet genoeg om een doorwading te kunnen doen. Bougies/puntjes etc blijft een hekel punt.
Om te voorkomen dat je radiotor kapot slaat kun je volgens mij best een schakelaar ertussen zetten. Dan kan je hem gewoon afzetten als het nodig is(zet er wel een verklikkerlichtje op zodat je hem niet vergeet terug op te zetten!).
Waar zit de ontluchting van de versnellingsbak eigenlijk? Waarschijnlijk breng je die beter ook naar boven.
Als het alleen maar voor de show is is dat uiteraard allemaal niet van belang
Geplaatst: ma 21 nov, 2005 14:02
door backfire
ok radiator met een knopje? geloof dat ie vast zit aan je krukas
Geplaatst: ma 21 nov, 2005 16:04
door Punky
We zullen het maar niet hebben over de waterhappende koets. Als het blokje onder water zit is je kruis ook nat.
Geplaatst: ma 21 nov, 2005 16:46
door 2cv6spécial
volgens mij is het niet echt de bedoelling van er mee te gaan zwemmen hoor
.Enkel voor als je nu en dan is door een diepe plas of modeerpoel moet.Waar of niet.Lijkt mij ook wel iets voor mijn tweede project.wat die mannen die paris dakar hebben gereden allemaal met hun geit gedaan hebben.En idd de fan afkoppelen zal niet gaan,ding zit namelijk op je krukas
o ja,waar vind je in hemelsnaam zo een fijne crossbanden?Of heb je er banden van een crossmotor ondergezet?
òf breedere velgen gestoken
Geplaatst: ma 21 nov, 2005 21:17
door Lelijke Eend
Luchtfilter is zo lek als een mandje, dat zou ik eerst maar dichtkitten. Ontsteking + bougiekabels zal ook niet zo vrolijk worden van water, evenals je versnellingsbak (ik vermoed dat er o.a. via de km-tellerkabel er water in gaat komen).
Toen ik nog jong en onbezonnen was, had ik eenzelfde idee, maar dat heb ik maar een beetje laten ... eh ... varen
Geplaatst: ma 21 nov, 2005 21:26
door Tom Duckpower
Lelijke Eend schreef:Luchtfilter is zo lek als een mandje, dat zou ik eerst maar dichtkitten. Ontsteking + bougiekabels zal ook niet zo vrolijk worden van water, evenals je versnellingsbak (ik vermoed dat er o.a. via de km-tellerkabel er water in gaat komen).
Toen ik nog jong en onbezonnen was, had ik eenzelfde idee, maar dat heb ik maar een beetje laten ... eh ... varen
als je toch toch aan je luchtfilter in het water staat zal de eend niet echt meer vooruit komen...
beetje last van weinig vermogen om de druk van het water te overwinnen
Geplaatst: ma 21 nov, 2005 21:29
door Lelijke Eend
Ik denk dat dat wel meevalt eigenlijk. Over het water kan je met het minste vermogen het meeste vervoeren.
Maar het zal idd niet hard gaan