Pagina 1 van 3

hoe drijf je de topsnelheid van een eend op?

Geplaatst: zo 27 nov, 2005 01:44
door 2cv6spécial
Welke aanpassingen zijn er allemaal nodig om een top van ong 140 a 150 te bereiken.Is dit eigenlijk wel mogelijk met een eendenblok???

Geplaatst: zo 27 nov, 2005 02:56
door Punky
Volgens mij is dat met een eendenblok niet haalbaar en om je al bij een ander blokje uit. GS ofzo. :roll:

Geplaatst: zo 27 nov, 2005 09:06
door backfire
tuurlijk wel snelheden van 167 zijn haalbaar en er zijn er bij die nog harder kunnen met een 2cv blok.

Maar dan heb je dus echt een getuned blok. Voor dat geld kun je net zo goed een tigre blok zoeken. ;) en die passend maken. Er is een 2 cilinder tigre met 58 pk standaard.

Geplaatst: zo 27 nov, 2005 10:38
door raceeend
ik denk eerder dat je een andere versnellingsbak moet zoeken dan een ander blok. het eendenblok heeft best nog wel potentieel, daar is echt wel meer uit te halen. de bak daarintegen draait al knap hard bij 110.

Re: hoe drijf je de topsnelheid van een eend op?

Geplaatst: zo 27 nov, 2005 11:48
door the Nosepicker
2cv6spécial schreef:Welke aanpassingen zijn er allemaal nodig om een top van ong 140 a 150 te bereiken.Is dit eigenlijk wel mogelijk met een eendenblok???
Een zogenaamde 'wheeliebar' lijkt me de belangrijkste aanpassing.. ;)

Geplaatst: zo 27 nov, 2005 12:04
door inmijneendje

Geplaatst: zo 27 nov, 2005 12:33
door 2cv6spécial
raceeend schreef:ik denk eerder dat je een andere versnellingsbak moet zoeken dan een ander blok. het eendenblok heeft best nog wel potentieel, daar is echt wel meer uit te halen. de bak daarintegen draait al knap hard bij 110.

Welke bak zou dan geschikt zijn.Wat er nu reeds besteld is voor het blok

-123 ignition
-Big Bore kit
-Turbo tube met aangepaste sproeiers

Geplaatst: zo 27 nov, 2005 15:06
door rusty
met die opties op je blok moet je echt maximaal een dyanebak (iets langere eindoverbrenging) in je eend plakken! als je nog een langere eindoverbrenging neemt komt je eend nooit meer op z'n topsnelheid! Wat het grootste nadeel van een eend is, is de lucht weerstand, die neemt kwardatisch toe t.o.v. de snelheid. M.a.w. je moet heeeeel veel extra vermogen uit je blokkie halen om iets harder te gaan!

je moet i.d.d. naar de 50-60 PK! (is bijna het dubbele!) alles is in principe mogelijk, maar je moet dan wel reeel naar 't kostenplaatje blijven kijken en naar de levensduur! (of je moet natuurlijk een hele berg geld tot je beschikking hebben, maar in dat geval wil ik je best een handje helpen om eraf te komen :wink: )

kijk hier op 't forum ook even onder tuning algemeen, daar is al 't een en ander besproken en staan een aantal websites waar er meer info te vinden is. Op de site van Jeroen Cats is ook een calculator te vinden wat voor vermogen en versnellingsbak je moet hebben om aan hoge snelheden te komen. Ook staan daar verschillende ombouwmogelijkheden beschreven

greetz Rusty

Geplaatst: zo 27 nov, 2005 15:10
door Caleana
raceeend schreef:...de bak daarintegen draait al knap hard bij 110.
Het probleem lijkt me dat de motor dan al hard draait..maar dat bedoel je waarschijnlijk ook :)

Maaruhhh... hoort deze hele draad eigenlijk niet in Tuning?

Geplaatst: zo 27 nov, 2005 15:43
door 2cv6spécial
Een zogenaamde 'wheeliebar' lijkt me de belangrijkste aanpassing..

Met voorwielaandrijving gaat dat zeker lukken,wheelies trekken :roll: :wink:

Geplaatst: zo 27 nov, 2005 17:09
door Lelijke Eend
Dakje open en een hengel naar voren uitsteken met daaraan wat brood. Hou dit brood (tijdens het rijden) ca. 10 cm voor de grille.

Geplaatst: ma 28 nov, 2005 08:39
door Ramon
de balngrijkste dingen zijn, sporing laten stellen, dit kan 10 km per uur schelen,

daarnaast zou ik niet verder gaan dan big bore en groter sproeiers etc,

dan is het niet zo betrouwbaar meer.

ook leuk is firestone of mabor banden er op zetten die zijn iets kleiner dus op je teller zie je een hoger top!

Geplaatst: ma 28 nov, 2005 12:31
door TB
Een eend hoort gewoon origineel. Wil je hard rijden koop dan een motorfiets of een dikke auto. Een eend is gemaakt voor een heel ander doel, dat maakt een eend juist zo leuk.

Geplaatst: ma 28 nov, 2005 12:54
door leo top
Sleutelen of nog leuker een eend versleutelen is ook heeeeeel leuk. Eendentechniek is zo mooi!!!

Geplaatst: ma 28 nov, 2005 17:13
door Ramon
idd, sleutelen is leuk maar rijden is het leukst,