Pagina 1 van 2
hoe sla je een motor+bak best op na demontage??
Geplaatst: zo 27 nov, 2005 15:46
door 2cv6spécial
mijn eend is nu gedemonteerd en vermits de chassiswissel wel een jaartje zal duren zal het blok zolang niet meer worden gebruikt.Nu na revisie ligt het blok er zo bij
-cilinders +zuigers gedemonteerd,
-Olie afgelaten
-carterhelften steken al terug samen met nokkenas en krusas enzo in
Kan ik die zo laten of moet ik het best terug monteren?
Geplaatst: di 29 nov, 2005 18:26
door 2cv6spécial
Niemand,komman er zijn er toch nog die zoiets gedaan hebben

Geplaatst: di 29 nov, 2005 19:15
door Lelijke Eend
Ik zou alles in ieder geval vet maken. Waar vet zit roest het niet. Je kan ook alles in elkaar zetten. Waar 2 delen op elkaar drukken, komt er geen zuurstof bij en roest het dus (ook) niet.
Geplaatst: di 29 nov, 2005 19:30
door Ramon
deken er om heen en op een droge plek
Re: hoe sla je een motor+bak best op na demontage??
Geplaatst: wo 30 nov, 2005 19:59
door flusc
2cv6spécial schreef:mijn eend is nu gedemonteerd en vermits de chassiswissel wel een jaartje zal duren zal het blok zolang niet meer worden gebruikt.Nu na revisie ligt het blok er zo bij
-cilinders +zuigers gedemonteerd,
-Olie afgelaten
-carterhelften steken al terug samen met nokkenas en krusas enzo in
Kan ik die zo laten of moet ik het best terug monteren?
ik zou de olie er net niet afgelaten hebben...
hoe vettiger hoe prettiger
Geplaatst: do 1 dec, 2005 11:32
door AcaMarcel
Yo,
Ik weet dat er speciale conserveer olie bestaat, die hiervoor bestemd is.
Bij vliegtuigen motoren (!) MOET dit zelfs gebruikt worden indien een vliegtuig voor een jaar of langer niet gebruikt wordt.
Ben het echter nog nooit in de winkel tegen gekomen.
Mijn advies is ook; smeer goed vet of olie op het blank metaal zodat het beschermd is tegen lucht/zuurstof, berg het blok droog op, leg er dekens overheen en leg er eventueel zakjes droogzout bij; die ontrekken het vocht uit de lucht...
Suc6. M.
Geplaatst: do 1 dec, 2005 19:49
door Lelijke Eend
Gewoon een duur apparaat kopen, in de verpakking zit 9 van de 10 keer een zakje silicagel.
Geplaatst: do 1 dec, 2005 20:07
door 2cv6spécial
da zit bij schoenen ook

.Welke delen roesten er allemaal,want de carters zijn alu,roest de krukas.Of de nokkenas??
Geplaatst: vr 2 dec, 2005 10:32
door flusc
gewoon motor in kubieke meter olie leggen

Geplaatst: zo 4 dec, 2005 14:37
door thomaaas
Aangezien het spul van een eend is, zou ik er voor de zekerheid maar vanuit gaan dat álles zou kunnen roesten
Geplaatst: zo 4 dec, 2005 14:50
door backfire
zo'n vaart loopt dat allemaal niet hoor, goed vettig en warm stallen, blokkie lekker in de woonkamer stallen.
Hebben voor honda cb'kes wel eens een blokkie gekregen dat buiten onder een dik pak sneeuw lag en al 3 jaar buiten. FF schoonmaken, versie olie en afstellen, lopen. Wel na 500km ff oliewissel gedaan

Geplaatst: zo 4 dec, 2005 20:27
door Lelijke Eend
Ik zou in het carter en de versnellingsbak lekker veel olie donderen. Echt ver boven het maximum. Waar olie zit, komt geen roest. Contactpuntjes/ontsteking er af halen. Dat gaat ook geheid roesten en een roestige ontsteking ontsteekt niet(s) meer. Ook via de bougiegaten wat olie in de cylinders laten lopen (gewoon volgieten). Echter, hou er wel rekening mee dat je alle olie aftapt en ververst voor je het blokje weer laat lopen !
Vergeet ook de versnallingsbak niet

Geplaatst: ma 5 dec, 2005 19:34
door thomaaas
Ja maar k zei ook voor de ZEKERheid hé;) Maar idd, gewoon overal olie in pompen, dan komt t wel goed. K zou m dan alleen niet in de woonkamer stallen, tenzij je graag het idee hebt in een snackbar te stallen. Zet m maar gewoon onder de CV-ketel ofzo, lekker warm en droog
Geplaatst: ma 5 dec, 2005 21:48
door backfire
ook een snackbar ruik je op den duur niet meer

Geplaatst: ma 5 dec, 2005 21:50
door thomaaas
Nee, maar anderen wel...
En dan zit je met de kerst alleen thuis