Pagina 1 van 1
Spruitstuk
Geplaatst: zo 27 nov, 2005 21:27
door Lelijke Eend
Ik wil -naast 80.000 andere onderdelen- het spruitstuk van m'n Eend laten verzinken (thermisch verzinken dus in een bak met gesmolten zink flikkeren). Voor het kromtrekken ben ik niet bang. M'n koeltunnel trok n.l. ook niet krom (foto's komen nog). Waar ik wel bang voor ben dat er kleine gaatjes in zitten die verstopt kunnen raken. Dus wie kan mij vertellen of er inderdaad van die kleine gaatjes in zitten ?
Geplaatst: zo 27 nov, 2005 22:32
door Evan
lijkt me niet dat je daar bang voor hoeft te zijn, welke kleine gaatjes zouden dat moeten zijn?
de kleinsten zijn de boutgaatjes om m vast te schroeven op de koppen, en die lopen echt niet vol bij het verzinken...
Geplaatst: zo 27 nov, 2005 22:52
door André Post
Er zit een gaatje in.
Meteen onder de carburateur, daarmee wordt voorkomen dat er benzine
rechtstreeks de cilinders in kan stromen.
Als je een paar keer op de gaspedaal trapt, met stilstaande motor, loopt de
benzine over je blok, en niet in de cilinders.
Geplaatst: zo 27 nov, 2005 23:00
door Lelijke Eend
Dank voor de tip
Geplaatst: zo 27 nov, 2005 23:24
door Punky
Hoeveel ben je straks kwijt om alles te verzinken???
Geplaatst: zo 27 nov, 2005 23:51
door Lelijke Eend
Tot nog toe niets.
Maar ik verzink alles via het bedrijf van een oom van me, scheelt dus lekker in de kosten
Geplaatst: di 20 dec, 2005 21:01
door Lelijke Eend
Nog 2 vraagjes:
Hoe krijg ik alle kool uit de binnenkant vna het spruitstuk ? Is er een middeltje wat dat spul oplost ?
En kan ik het spruitstuk aan de voorkant ook vastzetten met 4 boutjes in plaats van 4 tapeinden + moeren ?
Geplaatst: di 20 dec, 2005 21:15
door joost2cv
Lelijke Eend schreef:Nog 2 vraagjes:
Hoe krijg ik alle kool uit de binnenkant vna het spruitstuk ? Is er een middeltje wat dat spul oplost ?
En kan ik het spruitstuk aan de voorkant ook vastzetten met 4 boutjes in plaats van 4 tapeinden + moeren ?
Om het spruitstuk helemaal schoon te krijgen heb ik het gestraald (nat).
Tuurlijk kun je bouten gebruiken maar 1x scheef en je kunt met helicoil aan de gang. Of gelijk tappen naar M8?
Tip voor het verzinken: flens platen maken, dus staalplaatje pas maken op de inlaat- en uitlaat flens. Je wilt geen zink aan de binnenkant, ik zou er niet aan moeten denken dat er een "vlokje" los komt.
Groeten Joost
Geplaatst: di 20 dec, 2005 21:17
door Lelijke Eend
Ik heb gezien hoe het er uit ziet na verzinken, en mits de binnenkant goed schoon is (dat is het enige waar ik nog mee zit) blijft dat uitstekend vast zitten ! Dus ik moet alleen iets hebben om de roet er uit te krijgen.
En op dit moment zit er in de cylinderkoppen nog netjes M7, zodra dat nodig is tap ik dat op naar M8.
Geplaatst: di 20 dec, 2005 21:50
door TB
Laatst was er bij mijn eend ook een tapeind baschadigd. Kun ik eruit draaien en gewoon een M7 bout in gedraaid, geen probleem.
Zit inderdaad een klein gaatje rechtstreeks onder de carburateur. Zat bij mijn spruitstuk best verstopt, dus even met de compressor doorgeblazen.
Geplaatst: za 22 apr, 2006 00:35
door 2cv6spécial
heb je je spruitstuk al laten verzinken?Wat is het resultaat? Of ben je ervan afgestapt?
Geplaatst: ma 5 jun, 2006 11:33
door Stieno
gaat die zink niet smelten eigenlijk ? zo'n spruitstuk wordt loeiheet!