Pagina 1 van 3

toch nog start problemen

Geplaatst: ma 28 nov, 2005 08:30
door Ramon
toch nog startproblemen,

alles nagekeken of vervangen dooreen ander?

als ie een nacht heeft stil gestaan blijft ie moeilijk doen, eerst haperen dan op 1 cilinder dan slaat ie op 2 cilinders en met een beetje toeren doet ie het wel,

kan dit aan de benzine p0mp liggen?

Geplaatst: ma 28 nov, 2005 10:24
door Gerard2cv
Hallo Ramon.
Ik zou je aanraden om de bougiekabels met wasbenzine schoon te wassen en ze dan
in een stuk waterslang te verpakken,zodat ze nergens meer tegen de massa kunnen
komen.Want met dit klimaat kan dat een beste oorzaak zijn.

Geplaatst: ma 28 nov, 2005 17:06
door Ramon
oke, dat ga ik eens proberen? bedankt voor de tip, bezine pomp gechekt maar spuit redelijk wat uit en ver ook

Geplaatst: di 29 nov, 2005 19:35
door Ramon
vandaag, alle stroom conectoren vernieuwd of beter vast gezet, de 1e trap sproeier van een 120 een 102 ingezet, ook heb ik de vacuum pomp gemaakt

alles lijkt beter te werken, ff wachten tot donderdag morgen

Geplaatst: wo 30 nov, 2005 18:44
door Ramon
nou alles gedaan wat kon, maar hij start ietsie beter maar nog k@t, dus ik zit met mijn handjes in het haar aaaarhh

Geplaatst: wo 30 nov, 2005 20:31
door Ramon
net wat km's gereden, na een km of 50 gereden net, vlak na de koeltunnel begon de moter in te houden daarna hevig te ploffen, geen vermogen naar en heel erg te stinken op de vluchtstrook na een paar km rustig te hebben gereden plofte hij niet meer en kon ik weer normaal volgas rijden,

maybe heeft het hiermee te maken?

Geplaatst: wo 30 nov, 2005 21:25
door rsoen
Volgens mij had je een vastloper.

Geplaatst: wo 30 nov, 2005 21:33
door Lelijke Eend
Bij een vastloper is het blok aan gort en vaak onherstelbaar beschadigd.

Denk eerder dat dit een klemloper was (zuiger zet even uit, schuift moeilijk in de cylinder heen en weer, daardoor geen vermogen, motor koelt wat af, zuiger komt vrij en je kan weer gassen).

Geplaatst: wo 30 nov, 2005 21:55
door Punky
Dat heb je toch al eerder gehad Ramon???

Geplaatst: wo 30 nov, 2005 23:06
door backfire
inderdaad aanloper, zie beschrijving van LE.

Kan ook iets met olietoevoer zijn geweest. Inspectie lijkt mij wel op zijn plaats.

Geplaatst: do 1 dec, 2005 08:16
door Ramon
kan het niet zijn dat mijn vlotter bleeef hangen?

Geplaatst: do 1 dec, 2005 08:21
door flusc
Ramon2cv schreef:kan het niet zijn dat mijn vlotter bleeef hangen?
bwaa, dan zou ie niet direct beginnen stinken...

Geplaatst: do 1 dec, 2005 10:32
door Ramon
ja dat klopt, raara wat is het nou he?

en ik heb het al een keer eerder gehad met een ander blok. klopt punky maar daar was wel schade aan over gebleven zuigerveer was vast gesmolten aan de zuiger,

Geplaatst: do 1 dec, 2005 19:50
door Lelijke Eend
Controleer eens of je nu niet hetzelfde hebt ? Jij hebt toch 28 motorblokken staan, zet je tijdelijk 1 daarvan in je Eend ;)

Geplaatst: do 1 dec, 2005 21:46
door André Post
Het gebeurt wel eens dat vuil zich verzamelt onder in de koeltunnel tussen de cilinder
koelribben.
Hierdoor wordt de cilinder plaatselijk slecht gekoeld met als gevolg oververhitting
van de cilinder.