Pagina 1 van 4

Besteleend

Geplaatst: wo 30 nov, 2005 13:26
door Rens
Hey Mensen,

Ik ben nog steeds bezig met een eend zoeken en nu kwam ik een besteleend tegen. De eend staat niet te koop, maar staat al wel een tijd lang stil. (Bijna 2 jaar). De staat is na zo lang stilstaan dus ook niet erg om over naar huis te schrijven, maar hij lijkt niet geknikt ieg. Hij is volgens mij uit mid jaren 70.

Nu ben ik benieuwd wat een beetje opknap/resto-besteleend doet in de markt? Zo veel zie ik ze niet op marktplaats ofzo. Wat zijn de voor en nadelen van een besteleend?

Groeten,

Rens

Geplaatst: wo 30 nov, 2005 19:57
door Yannick
Heb je een foto? :)

Geplaatst: wo 30 nov, 2005 20:08
door Rens
Yannick schreef:Heb je een foto? :)
nope.....

Tis puur omdat je ze niet veel zit, dat ik dit vraag ....

Geplaatst: wo 30 nov, 2005 20:22
door Yannick
Ja, die van jaren 70 (dikke ribbel) kunnen wel eens roesten...Een te restaureren exemplaar met niet enorm veel laswerk en een mooi chassis, 800 euro max?


(als dit te weinig is, ik ben een Belg van de oude stempel = lage prijzen :oops: :wink: )

Geplaatst: wo 30 nov, 2005 20:50
door Rens
Weet er nou ook eendje van '52 ..... :roll: Zonder kenteken met behoorlijk wat laswerk, voor 1500E.

Ik vind het persoonlijk wat veel,.....Iemand een mening over?

Het gaat om deze....

Wel lekker in de buurt! ;)

Geplaatst: wo 30 nov, 2005 20:54
door Eminence Grise
als ik jouw was wist ik het wel........

Geplaatst: wo 30 nov, 2005 20:55
door Tom Duckpower
Eminence Grise schreef:als ik jouw was wist ik het wel........
ik weet het ook wel ;)

Hint :P

Geplaatst: wo 30 nov, 2005 20:59
door Eminence Grise
moet je plaats maken op de oprit........

Geplaatst: wo 30 nov, 2005 20:59
door Rens
Eminence Grise schreef:als ik jouw was wist ik het wel........
wattan??????? :? :roll:

1500 is niet veel?

Geplaatst: wo 30 nov, 2005 21:41
door Gast
Nee, niet veel een AU uit 1952 is superzeldzaam!!!! Maar vergeet niet dat dat ding met 9pk echt niet vooruit te kakken is... Overigens ziet er een te moderne motorkap op voor een 52er...

Op de foto ziet ie er redelijk uit vind ik...

Heb je ook foto's van de achterkant? Dat is helemaal bijzonder bij een 52er. Die heeft twee deuken per kant in plaats van 4. (naast de achterdeurtjes)

Geplaatst: wo 30 nov, 2005 22:01
door Rens
Er is verder geen bewijs dat het een 52er is .... Hij heeft het ook maar van horen zeggen ... :? :? :? Het kan dus ook best een jongere zijn. Van wanneer is deze motorkap van de '52'er?

Ik kan er altijd even langs gaan, het is hier letterlijk 'om de hoek'! :) Misschien doe ik dat zaterdag wel ff..... ;)

Rens

Geplaatst: wo 30 nov, 2005 22:05
door Lelijke Eend
Als ik geld had en zeker wirdt dat ik het ding legaal de weg op kon krijgen ...

Geplaatst: wo 30 nov, 2005 22:10
door Michiel van G.
hij heeft geen zijruitjes en wél ovale achterruitjes!!

en de AU had in 1953 al geen chevrons meer in een ovaal, dus is hij waarschijnlijk van 1953

AU uit 1953 dus lijkt mij zo!

Geplaatst: wo 30 nov, 2005 22:22
door Rens
Ik ga van het weekend even kijken met een 'local', dan komt het vast wel goed! ;)

Rens

Geplaatst: wo 30 nov, 2005 22:37
door Gast
[quote="Michiel van Ginkel"]hij heeft geen zijruitjes en wél ovale achterruitjes!!
quote]

die vat ik effe niet...Een AU-AZU kreeg pas zijruiten in 1963. en toen kreeg ie ook pas vierkante ruiten in de achterdeuren. Dus dat klopt juist weer wel aan die besteleend... (zijruiten konden wel als accesoire geleverd worden toen, door bijv. Glacauto)

Chevrons in ovaal tot 1954. een 52er hoort een naadje te hebben in de motorkap thv de koplamp. en het naadje boven de luchtsleuven zit er dan niet zoals bij latere motorkappen.