Pagina 1 van 1

zuigerveren

Geplaatst: ma 12 dec, 2005 19:26
door Aloha Beach Cruiser
visa moter,
na lang zuchten, zweten en martelen heb ik de zuiger met nieuwe zuigerveren en de olieschraapveer in de cilinder weten te krijgen.
alles staat dik in de olie....
maar nu komt het probleem:

mijn zuiger kan ik amper heen en weer bewegen in de cilinder,
is dit normaal met nieuwe zuigerveren.. :?:
als ik hem verder druk, wat dus heel moeizaam gaat, maakt hij geen krassen in de cilinder.
kan ik het hele zakie zo monteren, of is hier iets loos??

ik heb gewone zuigerveren voor een visa zijn dit U-FLEX veren: zoals er in mijn vraagbaak staat?

Geplaatst: ma 12 dec, 2005 21:51
door robin2cv
hey
wel ik heb ook nieuwe zuigerveren geinstalleerd in mijn visablokje. Nu ik weet niet meer of de blok zeer moeizaam rond ging maar het zou logisch zijn als het wat stroefer gaat aangezien er meer spanning op de niuewe veren zit. Nu ik heb gewoon bij citroendealer zuigerveren voor visablok gevraagd. Maar het zijn inderdaad speciale veren omdat er een nikasillaag op je cillinders zit ( hierdoor gaat je zuiger gemakleijker op en neer). Nu ik had wel als tip gekregen om je cilinderwanden met versnellingsbak olie in te smeren. Omdat er de eerste slagen nog geen olie op de wanden terecht komt.

cu robin

Geplaatst: ma 12 dec, 2005 21:53
door Bjorn
zuigerveren gaan altijd een beetje stroef in het begin.

Geplaatst: ma 12 dec, 2005 22:28
door Aloha Beach Cruiser
die van mij gaan echt stroef... moet echt hard duwen (met handen, heb de zuigers los in de cilinders geduwd. straks cilinder+zuiger monteren)

Geplaatst: ma 12 dec, 2005 22:34
door robin2cv
kzou zeggen smer je cillinder wanden eerst met olie in. eventueel zuiger pen ook. De eerste slagen is je olie nog niet overal. Nu al shet zuiger veren voor een visa zijn(652cc? Hebben toevallig geen voor grotere motor gegeven? is maar gedacht he) En ze laten geen krassen achet dan moet dt wel gaan denk ik.
Maar inderdaad zuigers met veren in cillinder krijgen is plezant werkje ;):)
robin

Geplaatst: ma 12 dec, 2005 22:38
door Aloha Beach Cruiser
nee ik denk dat de mannen van Patron wel weten waar ze over praten, dus dat zit wel snor... de zuigerveren gingen er ook nog wel aardig vlot in, maar die verekte olieschraapveeer :twisted:

Geplaatst: ma 12 dec, 2005 22:40
door robin2cv
inderdaad dei is altidj iets groter dan de anderen.
succes nog en laat maar horen als je eventjes vastzit.
greets robin

Geplaatst: ma 12 dec, 2005 22:43
door Aloha Beach Cruiser
moet ik hem dus straks maar gewoon in elkaar zetten? (vast wil ik liever niet zitten (kan ik niet meer sleutelen!!)

Geplaatst: ma 12 dec, 2005 22:46
door robin2cv
wel ik zou hem inderdaad ineen zetten. Je smeert eerst de cilinder met olie in en dan alles ineen. Dan kan je desnoods al 1 zuiger doen en met de hand eens proefdraaien en voelen of hij inderdaad krassen maakt.

Of je belt morgenvroeg eerst naar le patron en informeert eens.
succes
WD 40 Helpt ook tegen vastzitten :)
robin

Geplaatst: ma 12 dec, 2005 22:47
door Aloha Beach Cruiser
Doenewe, 'k zal ook even goed olieen.

Geplaatst: ma 12 dec, 2005 23:14
door backfire
inderdaad voldoende olie, de cilinders monteren en even met de hand krukas paar keer ronddraaien. je zult merken dat na een tijdje het een stuk makkelijker gaat. En geloof me de eerste paar honder km moeten ze nog inslijten, je zult in het begin ff je stationair iets hoger moeten zetten. Vooral rustig aan en let er op dat ie voldoende smering krijgt.

Geplaatst: di 13 dec, 2005 16:30
door Aloha Beach Cruiser
hoe kan ik het zien dat ie voldoende smering krijgt dan?
Verbruik? Olie temp? uitlaatgassen?

Geplaatst: di 13 dec, 2005 16:35
door backfire
zelf heb ik gewoon leiding van de kop losgetrokken om te zien of er olie uitkomt, onder het lopen. Maar mijn blok staat los opgesteld, dus dat is makkelijk. Na een tijdje eventueel klepdeksel demonteren om te kijken of ie nat genoeg is.

Geplaatst: di 13 dec, 2005 17:22
door Aloha Beach Cruiser
Komt goed als het zover is, komt er trouwens veel olie uit?