Hoe herken je een geknakt chassis?
Geplaatst: do 29 dec, 2005 00:08
Hello allemaal,
Sinds een maandje of 2 rijd ik ook een eend.
Een oudje, nog niet gerestaureerde, met het originele chassis uit 1984 eronder.
Door wat ik hier op het forum allemaal lees, en wat ik op meetings hoor, ben ik me er constant van bewust dat mijn chassis niet de beste is
dat er op dit moment rondrijdt. De onderkant is hard, maar binnenin het chassis??
Van meerdere mensen heb ik al tips gehad:
Let op de driehoekjes bij de motorkap, of ze bol gaan staan
Let op de naad bij de driehoekjes, hoeveel de ruimte is tussen de plaatdelen.
Let op of je eend zwaarder gaat sturen
Let op de koplampsteunopeningsgaten in de motorkap.
Maar goed,
*mijn driehoekjes staan niet bol,
*de naad bij de driehoekjes is aan de bestuurderskant netjes, aan de bijrijderskant iets minder netjes maar wel constant qua 'breedte'
*de koplampsteunopeningsgaten.. tja, de steunen zitten niet meer in het midden van het gat, maar juist richting de voorkant van de auto, terwijl ik van anderen hoor dat bij een geknakt chassis, ze naar de voorruit bewegen..
*zwaar sturen... tja.. pfff.. als je er elke dag in rijdt, dan heb je dat denk ik niet zo door, of ie zwaarder gaat sturen.. alles wat geleidelijk gaat, zie je toch niet? en m'n alfa, DIE stuurt pas zwaar.. dus IK vind de eend reuze makkelijk.
Maar goed, het "spookverhaal" heb ik gehoord, en blijft in mijn hoofd rondspoken.. En ik wil NIET opeens op weg naar werk op de grond zitten..
Ik voel regelmatig aan het chassis of er welvingen in zitten, ik meet de kieren bij de driehoekjes met m'n pink op.. en voor de rest??
Wat kan ik doen?
Binnen wat voor termijn knikt een chassis ECHT door?
Zijn er andere dingen waar ik op moet letten?
T is m'n allerleukste auto, tot nu toe, maar ik rijd er wel elke dag mee, en de grote "make over" staat voor ergens in 2006 geplanned, dus van mij mag het chassis BEST nog een jaar of 2 mee!
Tips?
Ciao
Basss
Sinds een maandje of 2 rijd ik ook een eend.
Een oudje, nog niet gerestaureerde, met het originele chassis uit 1984 eronder.
Door wat ik hier op het forum allemaal lees, en wat ik op meetings hoor, ben ik me er constant van bewust dat mijn chassis niet de beste is
dat er op dit moment rondrijdt. De onderkant is hard, maar binnenin het chassis??
Van meerdere mensen heb ik al tips gehad:
Let op de driehoekjes bij de motorkap, of ze bol gaan staan
Let op de naad bij de driehoekjes, hoeveel de ruimte is tussen de plaatdelen.
Let op of je eend zwaarder gaat sturen
Let op de koplampsteunopeningsgaten in de motorkap.
Maar goed,
*mijn driehoekjes staan niet bol,
*de naad bij de driehoekjes is aan de bestuurderskant netjes, aan de bijrijderskant iets minder netjes maar wel constant qua 'breedte'
*de koplampsteunopeningsgaten.. tja, de steunen zitten niet meer in het midden van het gat, maar juist richting de voorkant van de auto, terwijl ik van anderen hoor dat bij een geknakt chassis, ze naar de voorruit bewegen..
*zwaar sturen... tja.. pfff.. als je er elke dag in rijdt, dan heb je dat denk ik niet zo door, of ie zwaarder gaat sturen.. alles wat geleidelijk gaat, zie je toch niet? en m'n alfa, DIE stuurt pas zwaar.. dus IK vind de eend reuze makkelijk.
Maar goed, het "spookverhaal" heb ik gehoord, en blijft in mijn hoofd rondspoken.. En ik wil NIET opeens op weg naar werk op de grond zitten..
Ik voel regelmatig aan het chassis of er welvingen in zitten, ik meet de kieren bij de driehoekjes met m'n pink op.. en voor de rest??
Wat kan ik doen?
Binnen wat voor termijn knikt een chassis ECHT door?
Zijn er andere dingen waar ik op moet letten?
T is m'n allerleukste auto, tot nu toe, maar ik rijd er wel elke dag mee, en de grote "make over" staat voor ergens in 2006 geplanned, dus van mij mag het chassis BEST nog een jaar of 2 mee!
Tips?
Ciao
Basss