Pagina 1 van 1

weinig trekkracht na plaatsing nieuwe brandstofpomp

Geplaatst: ma 2 jan, 2006 20:29
door joopjacobs
Mijn 2cv6 voor de winter in garage gezet. Bleek na een paar weken niet meer te starten. Oorzaak: defecte brandstofpomp, heb ik inmiddels vervangen, motor loopt wel weer, nu echter afstelling slechter dan voorheen. Kleppen heb ik recent gesteld, ongeveer jaar geleden pas carburateur vervangen, heeft het altijd keurig gedaan. Begrijp niet waarom de afstelling niet wil lukken, motor houdt nu bij acceleren in. Vraag: welke richting moet ik zoeken? valse lucht? opnieuw kleppen stellen? acceleratiepompje? of ontsteking??

Geplaatst: ma 2 jan, 2006 20:53
door backfire
acceleratiepomp

Geplaatst: ma 2 jan, 2006 21:46
door joopjacobs
dank voor de suggestie, zal proberen deze van een andere carburateur over te zetten.

Geplaatst: ma 2 jan, 2006 21:56
door Lelijke Eend
In m'n werkplaatsboek staat dat je de dikte van de pakking van de brandstofpomp af moet stellen op het aantal mm dat het stangetje wat de brandstofpomp bedient. Misschien daar (ook) eens naar kijken ?

Ik durf je overigens geen maat ofzo te geven, want mijn werkplaatshandboek is een beetje antiek.

Geplaatst: ma 2 jan, 2006 22:18
door joopjacobs
OK, kan ook mogelijkheid zijn, heb oude pakking hergebruikt onder nieuw pompje, oude pakking was c.a. een cm dik, bij nieuw pompje zat slechts een hele dunne pakking. Heb wel de indruk dat de hendel in de oude pomp dieper zit dan bij de nieuwe pomp, vond daarom dikkere pakking meer voor de hand liggen.

Geplaatst: di 3 jan, 2006 10:39
door backfire
hoho je hebt een vulstuk en een pakking (papier achtig als ik me niet vergis) je moet exact de hoogt meten met schuifmaat staat gewoon in wph. Als je dit niet goed doet is de opbrengst van de pomp niet voldoende of kans zelfs defect raken.

probleem wat je beschrijft van niet trekken met gas geven is meestal accelaratiepomp. Weet je zeker dat je alles goed hebt terug gezet?

Geplaatst: di 3 jan, 2006 21:22
door Gast
Bij het plaatsen van de nieuwe pomp heb ik geen maat voor een pakking aangehouden, ik dacht dat de oude standaard zo zou moeten passen, beschik overigens niet over gegevens ten aanzien van noodzakelijke afmetingen voor de pakking. Wie kan mij die opgeven?

Geplaatst: zo 8 jan, 2006 09:12
door joopjacobs
Yes! Hij doet het weer! Oorzaken: nieuw gekochte benzinepomp toch weer gedemonteerd, oude helemaal uitelkaar gehaald en na zorgvuldig schoonmaken teruggeplaatst. Bleek toch beter resultaat te geven. Ook nieuwe pakking gehaald en suggestie gevolgd om ook ontsteking na te kijken. Besloten tot het plaatsen van zo'n 123-ding. Nieuwe bougies erin, strarten: direct lopen! even carburateur bijstellen: rijdt en klinkt weer heerlijk! Gelukt!
Waarom enthousiast: ben als sleutelaar relatief beginner.

Geplaatst: zo 8 jan, 2006 09:13
door joopjacobs
O ja: vergat ik te melden: dank voor jullie reacties!

Geplaatst: zo 8 jan, 2006 11:52
door backfire
heerlijk he dat gevoel als het lukt.