Pagina 1 van 10
snelle uitlaat
Geplaatst: di 3 jan, 2006 15:52
door Aloha Beach Cruiser
hallo;
ik heb op dit forum al een boel gelezen over uitlaten. toch heb ik nog een boel vragen over de ideale uitlaat voor m'n visa blok. vandaar dat ik nog een keer hierover een nieuw topic op wil starten:
Het is nu vakantie (althans voor mij) en ik ben nu dus toe aan m'n uitlaat.
het gaat hier dus over een visablok met K&N filter, snellere nokkenas, lichtervliegwiel, groter sproeiers e.d. (sproeiers + vliegwiel zullen op de uitlaat denk ik niet zo veel uitmaken)
Nou vraag ik mij af wat hiervoor de ideale uitlaat zou wezen? natuurlijk met en mooi zwaar geluid, maar niet overdreven hard! en het oog wil bij mij ook nog wat... ik wil dit het liefst zelf bouwen i.v.m. de kosten
ik heb dus al een boel vormen gezien:
die Pickup van C & Classics.. (ik denk teveel geluid)
of enkele side pipe.. met alleen een eerste demper.. (heb ik gehad; VEEL lawaai)
eerste demper vervangers Y stuk.. (hoe zit dit met de tegendruk??)
enz.
het mooiste leek mij een Y stuk maken als vervanger van eerste demper, dan buis naar achteren rond 40/42 en aan het eind moterdemper..
maar al met al boel werk, en het resultaat is mij onbekend.
Maar in iedergeval lees ik dat mijn orginele eenden demper teveel tegendruk geeft bij een visa blok.
ik hoop dat iemand mij verder kan helpen...
Geplaatst: di 3 jan, 2006 16:28
door Aloha Beach Cruiser
ik las op een duitse tuning site (
www.citroentuning.de ) het volgende over dempers:
ze hebben het hier over een visa blok..
With emptied standart exhaust system (read above exhaust system description) the acceleration in second gear would be better, 5.500 RPM where reached at top speed.
Carburetor was rejetted for this setup.
With expansion chamber crossbox etc., now full and strong acceleration in second gear was possible and 6.000 RPM where reached without problems. Carb was rejetted in accordance.
wat wordt hier bedoelt met With expansion chamber crossbox etc??
Geplaatst: di 3 jan, 2006 16:32
door Aloha Beach Cruiser
sorry, waarschijnlijk dit :
Big expansion chamber crossbox with big diameter dogleg pipe to "torpedo" silencer and big final exhaust pipe (AK type).
Geplaatst: di 3 jan, 2006 17:54
door Tom Duckpower
Ik ga proberen dit:
onder mijn eend te zetten, als ie weer legaal de weg op mag.
Kijken hoe dat uitpakt. De 2de demper laat ik vervallen
Geplaatst: di 3 jan, 2006 17:58
door Aloha Beach Cruiser
ja, ook wel gaaf... dit maak je achter je eend neem ik aan. zit er ook demping in zo'n pijp?
Geplaatst: di 3 jan, 2006 18:03
door Tom Duckpower
ja, komt dan onder de bumper(voor zover bumper te noemen) te hangen.
Of het dempt? Geen idee, maar onder een kever klinkt het iig mooi..
De pijp komt er wel andersom op (de opening aan de andere kant)
Geplaatst: di 3 jan, 2006 18:22
door etjen
Nope, dempt niet. Maar wel mooi!
Geplaatst: di 3 jan, 2006 18:29
door Aloha Beach Cruiser
hoe zou het dan zitten met de tegendruk, als je de 2e demper vervangt voor zo een...?
Geplaatst: di 3 jan, 2006 20:07
door etjen
Geplaatst: di 3 jan, 2006 20:30
door Duintje
Ik heb hier een aantal negatieve verhalen over een leverancier verwijderd.
Vaste bezoekers zullen inmiddels wel weten dat het afkraken (al of niet terecht) van bedrijven/particulieren hier niet getolereerd wordt.
Niet dat we tegen openheid zijn, maar wel om onszelf te beschermen tegen gezeur en evt claims.
Dat is nu eenmaal één van de weinige regels hier in het forum. Als je ervaringen wilt uitwisselen kan dat ook prima via een PB of email.
Gelijk ook even wat reacties van mensen met een "kort lontje" verwijderd, want laten we het wel gezellig houden.
Geplaatst: di 3 jan, 2006 22:36
door Aloha Beach Cruiser
bedankt etjen voor de topics!
'k ben al wat wijzer..
zit nu te denken om het dempings matriaal uit de eerste demper te halen (om iets tegendruk te verliezen),vervolgens met een iets grotere diameter buis rond 40 naar achteren te gaan en daar vervolgens een universele demper (of zoiets) te monteren (dus de sigaar vervalt) ik hoop dat dit al wat minder tegendruk geeft, en een mooi geluid..
weet trouwens iemand hoe zo'n eerste demper er van binnen uitziet?
en zou mijn idee resultaten opleveren?
Geplaatst: wo 4 jan, 2006 00:47
door backfire
geen idee, maar ik weet wel dat bij de 24hr 2cv race de eenden welke het minste lawaai maken het hardste rijden. Bij de meesten zit er een motor demper op.
Geplaatst: wo 4 jan, 2006 09:53
door Aloha Beach Cruiser
backfire schreef:geen idee, maar ik weet wel dat bij de 24hr 2cv race de eenden welke het minste lawaai maken het hardste rijden. Bij de meesten zit er een motor demper op.
en de eerste demper dan bij die 24hr racers?? weet iemand dit..
zijn er ook mensen die ervaring hebben met zo'n Y stuk? (als eerstedemper vervanger)
Geplaatst: wo 4 jan, 2006 10:11
door backfire
d'r zit geen eerste demper in een 2cv racer, allemaal die ik gezien heb Y stuk pijp naar achter en dan demper.
Wat wel heel belangrijk is zijn de diktes van de pijp.
Als je problematiek van uitlaatgassen begrijpt snap je vaak bepaalde constructies beter.
ps mooi linkje van voorbeeldje
http://www.pp-2cv.be/FR/News/CoudeEchappement.htm
Geplaatst: wo 4 jan, 2006 10:26
door Aloha Beach Cruiser
he ja, zou dit voordelen hebben, ook in trekkracht in hoge en lage toeren?
en geluid?
en wat wordt er precies bedoel met "balanspijp"