Pagina 1 van 1

Balanspijp

Geplaatst: za 7 jan, 2006 00:17
door Evan
Is er nu al iemand die een echte balanspijp in zijn uitlaatsysteem heeft zitten en wat zijn daar de merkbare voordelen van?

balanspijp is een pijp met dezelfde binnendiameter als de uitlaatbuis die de uitlaatdelen die van beide cilinders afkomstig zijn met elkaar verbinden. De verbindingspunten zitten op beide pijpen even ver van de aansluiting op het spruitstuk af. (een eerste demper is dus GEEN balanspijp!)

Geplaatst: za 7 jan, 2006 01:23
door backfire
correctie maar balanspijp heeft niet per definitie dezelfde diameter als de uitlaatbuis. diameter is afhankelijk van het gewenste resultaat.

maar elk a-type (althans de types welke ik ken) heeft een balanspijp tussen de voortste uitlaatspruitstukken. lopen met een bochtje via je craburateurvoet en ja is hol.

Geplaatst: za 7 jan, 2006 09:23
door Green-Duckman
Ja ik dacht eigenlijk ook dat dat een balanspijpje is!! maar heefft idderdaad niet de zelfde diameter!

Geplaatst: za 7 jan, 2006 09:57
door Aloha Beach Cruiser
waarom is je eerte demper geen balans pijp dan?? deze is wel simetrisch opgebouwd.. er komen dus van beide cilinders pijpen bij elkaar die even lang zijn theoretisch.. :?

Geplaatst: za 7 jan, 2006 10:34
door Green-Duckman
Ik denk dat dat ook wel een soort van balanspijp is!! :?
Maar de werkelijke pijp (pijpje) zit daar net voor!!

Maarre ik weet ut ook allemaal niet meer!!! :(

Geplaatst: za 7 jan, 2006 11:01
door backfire
Balanspijp zit bij de cilinders meestal een 20 cm van de uitlaatuitgang en is ter compensatie van druk in de uitlaatbuis waardoor je een vloeiend stroom krijgt in de buis. De tussendemper is precies wat het zegt een demper, of te wel collector. Deze regelt weer bepaalde tegendruk om zodoende meer koppel te verkrijgen onderin de toeren.