Pagina 1 van 6
Inrijden
Geplaatst: wo 11 jan, 2006 17:32
door Aloha Beach Cruiser
Zoals jullie waarschijnlijk wel weten is m'n blokki weer klaar voor gebruik
Nu moet ik hem inrijden, heeft iemand hier nog tips voor?
-hoeveel km (dacht 500)
-welke toerentallen is het beste? (of van alles wat?)
-wanneer word het blok "lui" zoals ik wel eens gehoord heb.. kan ik dit voorkomen? (ja volluit trappen! maar hij moet nog inrijden
!?
en na mijn inloop km. kan ik dan voluit trekken, of moet ik dan eerst de koppen bij langs om evt. met de moment sleutel de bouten aan te trekken?
olie verversen? kleppen stellen (opnieuw)
wie mij kan helpen...DANK!
Geplaatst: wo 11 jan, 2006 17:41
door backfire
laatste inderdaad gewoon doen, wisselend inrijden dan na 500-1000km , koppen natrekken en dus kleppen stellen (pas na het natrekken van de koppen duh) en meteen vers filter en verse olie. En dan gaan.
Kun je meteen controlleren op extreme lekkages en andere kleine cosmetische correcties.
Geplaatst: wo 11 jan, 2006 18:17
door TB
Inderdaad wisselend inrijden. Dus lekker veel schakelen en zo nu en dan wat doortrekken.
Geplaatst: wo 11 jan, 2006 19:03
door Casonline
Ik dacht dat inrijden van een nieuwe (geheel gereviseerd) motor tussen de 2000 en 4000 km was. Tijdens de inrij periode niet boven de 4000 tpm draaien. De luchtgekoelde motor behaalt zijn maximale vermogen pas na deze 2000 tot 4000 km. Dit staat volgens mij ook in de instuctie boekjes.
Geplaatst: wo 11 jan, 2006 20:48
door Aloha Beach Cruiser
mijn moter heeft alleen nieuwe zuigerveren die ingereden moeten worden, ik gebruik de oude cilinders.... de nokkenas is geslepen.. maar die hpeft niet ingereden hoeft te worden
Geplaatst: wo 11 jan, 2006 21:19
door Ramon
ja ach je merkt het wel na 3000 km krijgt ie een inzinken daarna gewoon goed doortrekken dan rijd ie bij de 7000 km wweer zoals je gewend bent
Geplaatst: do 12 jan, 2006 11:43
door Teun
Ramon2cv schreef:ja ach je merkt het wel na 3000 km krijgt ie een inzinken daarna gewoon goed doortrekken dan rijd ie bij de 7000 km wweer zoals je gewend bent
Technisch onder te bouwen.???
1000 km wisselend rijden met verschillende toerentallen en daarna pas vol open.
na die 1000 km de boel nastellen en olie verwisselen..
Succes
Geplaatst: do 12 jan, 2006 17:58
door Aloha Beach Cruiser
af en toe boven de 4000 trm. is dat slecht? m'n voet tintelt zo
Geplaatst: do 12 jan, 2006 18:07
door Ramon
nee hoor
Geplaatst: zo 15 jan, 2006 00:40
door Aloha Beach Cruiser
ik heb nu ongeveer 280 km, ingereden...
af en toe heel even naar de 5000 trm. dan weer afzakken naar 3500. DIT IS ECHT FUN!!!!!
dat ding trekt als een leeuw! mooi geluid, en als ik bijv: 3500 trm. draai en dan heel even gas bij geeft begint hij bij 4500 trm te trekken ROOOAAARRR! echt gaaf, ik verheug me op de zomer...(en als ie dan volledig is ingelopen
)
Geplaatst: zo 15 jan, 2006 09:24
door Spookeend
uit ervaring (dan wel zonder turbotje tuurlijk.
inrijden, eerste 1000 km echt rustig rijden, niet even op het gas enz, voorzichtig. Nu met deze lage tmeperaturen, echt even de tijd nemen om em warm te laten worden. Beter te voorzichtig als dat je straks wat naar de klote rijdt, na een HELEBOEL werk.
Na 1000 km olie en filter vervangen, echt doen, je zult zien wat een slijpsel er meekomt, vergeet ook niet je magneetje op je aftap plug goed schoon te maken.
na die 1000 km, nog steeds voorzichtig zijn. en tot de 5000 liefst niet boven de 4000 toeren uitkomen uit komen, is enorm lastig, ik weet het. Na die 5000 km olie en filter verversen, kleppen stellen, cylinderkoppen nastellen met moment sleutel, niet te strak, anders kan ie echt wel naar de klote gaan (ervaring gedeeld met mijn maatje, 1 tapend uit zijn blok gebroken na stellen) Na die 5000 km geld gewoon nog steeds, niet koud op het blok gas geven enz, zo verleidelijk, ook niet in de zomer. Omdat een eend erg "overcooled" is duurt het best erg lang voor alles echt op bedrijfs temperatuur is.
Gewoon voorzichtig doen, het was zo'n berg werk, hoop knaken, zou zonde zijn dat het allemaal voor nix was omdat je je niet in kon houden toch??
Het komt echt wel goed, als je straks wel lekker kunt trekken, tot de 6500 toeren ofzo, hehehehe, of als je bij 95 terug gaat naar zijn 3 en het gas loslaat, heerlijk, dat nageklapper van de uitlaat
eventjes geduld nog joh
Greatnix Spookeend
Geplaatst: ma 16 jan, 2006 08:38
door Ramon
oke je kan niet voorzichtig genoeg zijn idd, maar het is wel belangrijk om je blok een beetje fit te houden als je zo weinig rijd als chtuning,
ik merk idd nu pas na 6000 km te hebben gereden dat ie echt lekker begint te rijden,
en dan kan je ook lekker 130 rijden zonder dat het veel herrie maakt maar het isniet erg goed voor je blokkie!
Geplaatst: ma 16 jan, 2006 09:18
door Spookeend
zolang je blokkie maar blijft werken, is het niet erg hoor, loze toeren zijn veel erger, heuevel af, en tunnel in bv.
Greatnix Spookeend
Geplaatst: ma 16 jan, 2006 16:41
door Aloha Beach Cruiser
Geplaatst: ma 16 jan, 2006 20:09
door thomaaas
gewoon alles bij elkaar optellen, dan heb je iig genoeg