Help! verbruik/cabarateur afstellen/co meten
Help! verbruik/cabarateur afstellen/co meten
Hallo allemaal,
Sinds kort heb ik een electronische ontsteking in mijn 2cv gemonteerd. Een genot wat betrefd de acceleratie. Echter is hij sindsdien flink wat meer benzine gaan slurpen. Waar hij voorheen in de zomer makkelijk 1 op 18 haalde en met het koude weer zeker 1 op 15 heeft hij nu besloten om elke 10 kilometer een liter weg te slurpen.
Waar kan dit aan liggen?
Sinds kort heb ik een electronische ontsteking in mijn 2cv gemonteerd. Een genot wat betrefd de acceleratie. Echter is hij sindsdien flink wat meer benzine gaan slurpen. Waar hij voorheen in de zomer makkelijk 1 op 18 haalde en met het koude weer zeker 1 op 15 heeft hij nu besloten om elke 10 kilometer een liter weg te slurpen.
Waar kan dit aan liggen?
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
heb ik volgens mij ook last van..
net nieuwe onsteking, kleppen gesteld...
en ook een aardig hoog verbruik zo te zien nu de benzinemeter weer werkt
van de stukjes die ik met mn een rij zou de benzine meter niet op 1 dag van "iets meer dan half vol" naar "iets minder dan half vol" moeten gaan.
net nieuwe onsteking, kleppen gesteld...
en ook een aardig hoog verbruik zo te zien nu de benzinemeter weer werkt

van de stukjes die ik met mn een rij zou de benzine meter niet op 1 dag van "iets meer dan half vol" naar "iets minder dan half vol" moeten gaan.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Gebruiker
- Berichten: 97
- Lid geworden op: ma 17 jan, 2005 14:26
- Locatie: Bennekom
Re: Help! verbruik/cabarateur afstellen/co meten
Je rechtervoet!Derrick schreef:Een genot wat betrefd de acceleratie.
2cv l'amour toujours
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
je zou toch zeggen dat 123 of de W ignition (nu andere naam..?) het mengsel beter verbrand. om dat het tijdstip altijd goed is...
mischien dat de motor het mengsel daardoor ook beter aanzuigd!? en dat je daarom iets meer benzine verstookt
wel minder aanslag van kool, omdat je mengsel volledig verbrand wordt..
mischien dat de motor het mengsel daardoor ook beter aanzuigd!? en dat je daarom iets meer benzine verstookt

2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Cubitus schreef:Mijn blok zuipt ook, maar ik geloof er niet zo in dat het met mijn 123 te maken heeft.
Ik durf eerlijk toe te geven dat het aan mezelf ligt. Ik rijd gewoon altijd plankgas, dan kan je van geen enkele auto verwachten dat hij zuinig rijd.............

jij onzuinig rijden met je 1:12...probeer eens de 1:10 te halen

1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
Ja IK!!!!!!!!
Mijn meter doet het niet en ik heb een 20 liter tank.
Was onderweg naar het tankstation. Valt-ie ineens stil. Gelukkig was het niet ver meer lopen. Maar precies 200 km na mijn laatste tankbeurt.
Bleek dat mijn 4 bandjes een beetje zacht waren. (Ierse wegen zijn niet mooi ge-asfalteerd)
Daniel
Mijn meter doet het niet en ik heb een 20 liter tank.
Was onderweg naar het tankstation. Valt-ie ineens stil. Gelukkig was het niet ver meer lopen. Maar precies 200 km na mijn laatste tankbeurt.
Bleek dat mijn 4 bandjes een beetje zacht waren. (Ierse wegen zijn niet mooi ge-asfalteerd)
Daniel
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen
Al je antwoorden op je vragen
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Tis mij ook gelukt hoor...Met de eend van Cubitus...
Op weg van Milaan naar Valkenburg aan de Geul...In 11 uur was ik thuis..
en daar zat een tank ik waar op we 200km gereden hadden....
1:10 dus...
was maar 1 tank

Op weg van Milaan naar Valkenburg aan de Geul...In 11 uur was ik thuis..
en daar zat een tank ik waar op we 200km gereden hadden....

1:10 dus...

was maar 1 tank

1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
carb afstellen
haai,
het klinkt waarschijnlijk raar, maar sinds men kleppen zijn afgesteld, loopt het stationair toerental plots rond de 3000 ?!
nu vraag ik me af: hoe kan ik de carb (terug) goed afstellen?
enerzijds kan je het mengsel lucht/benzine regelen, en anderzijds de ralenti-vijs wat bijdraaien, maar hoe vind je de juiste verhouding???
andere symptomen naast het hoge toerental: moeilijk starten (vooral koud), ontploffinkjes in carb, en napingelen
het verbruik (6à7l) en de topsnelheid (115) lijken me redelijk
om de standaardvragen uit de weg te gaan:
ik heb een nieuwe 123-ontsteking, nieuwe bougies+kabel, bobijn, en batterij, dus daar zou het niet aan mogen liggen...
het klinkt waarschijnlijk raar, maar sinds men kleppen zijn afgesteld, loopt het stationair toerental plots rond de 3000 ?!
nu vraag ik me af: hoe kan ik de carb (terug) goed afstellen?
enerzijds kan je het mengsel lucht/benzine regelen, en anderzijds de ralenti-vijs wat bijdraaien, maar hoe vind je de juiste verhouding???
andere symptomen naast het hoge toerental: moeilijk starten (vooral koud), ontploffinkjes in carb, en napingelen
het verbruik (6à7l) en de topsnelheid (115) lijken me redelijk
om de standaardvragen uit de weg te gaan:
ik heb een nieuwe 123-ontsteking, nieuwe bougies+kabel, bobijn, en batterij, dus daar zou het niet aan mogen liggen...
ja, ze stonden veeeel te vast. nu staan ze terug op 0,20mm (zou toch moeten, want ik heb dat niet zelf gedaan als beginner-sleutelaar)
bij choken tijdens het rijden begint ie te sputteren, vanaf ik vertrokken ben, zet ik hem uit, en dan zijn er geen problemen meer, enkel bij koud starten dus
om mengsel te verrijken, draai ik die vijs met de klok mee, juist?
wat ineens men toerental verlaagt, dus dat zit goed, denk ik...
bij choken tijdens het rijden begint ie te sputteren, vanaf ik vertrokken ben, zet ik hem uit, en dan zijn er geen problemen meer, enkel bij koud starten dus
om mengsel te verrijken, draai ik die vijs met de klok mee, juist?
wat ineens men toerental verlaagt, dus dat zit goed, denk ik...