Pagina 1 van 2

Inhoud brandstoftank

Geplaatst: za 28 jan, 2006 19:52
door aaarch
Hallo kan iemand mij vertellen hoeveel de inhoud is van mijn benzinetank? Omdat de naald van mijn benzinemeter heen en weer zwaait als een lamp op de Titanic kan ik daar dus niet van op aan. Graag zou ik ook willen weten hoeveel kilometer je gemiddeld op een tank kan rijden?

Ik hoop dat iemand mij helpen kan

Marco

Geplaatst: za 28 jan, 2006 19:56
door the Nosepicker
25 l. Hoelang je hiermee doet hangt er vanaf hoeveel je rijdt ;).

Geplaatst: za 28 jan, 2006 20:34
door André Post
Stalen tank is 20l, kunstof is 25l

Geplaatst: zo 29 jan, 2006 02:30
door thomaaas
nou ga maar rekenen, er staat hier op het forum ergens hoe zuinig iedereen gemiddeld rijd, ik geloof dat 't gemiddelde iets van 1op 17 was ofzo, maar DAT WEET IK NIET ZEKER!!!!! dus dat moet je ff natrekken mbv de zoekfunctie, en dan doe je dat maal het aantal liter dat jóúw tank bevat, kunstof idd 25liter, staal is 20...

maar dan ook wél beginnen met volle tank he ;)

(moderator edit: er stond kunstof idd 15 liter)

Geplaatst: zo 29 jan, 2006 10:31
door joost2cv
Ik hou altijd de volgende regel aan zolang de naald danst kun je rijden als de naald stop met dansen dan zijn het de laatste liters. :?
Deze regel heeft mij slechts 1x in de steek gelaten. :oops:

Groeten Joost

Re: Inhoud brandstoftank

Geplaatst: zo 29 jan, 2006 10:33
door the Nosepicker
aaarch schreef:Hallo kan iemand mij vertellen hoeveel de inhoud is van mijn benzinetank? Omdat de naald van mijn benzinemeter heen en weer zwaait als een lamp op de Titanic kan ik daar dus niet van op aan. Graag zou ik ook willen weten hoeveel kilometer je gemiddeld op een tank kan rijden?

Ik hoop dat iemand mij helpen kan

Marco
Je kan ook eens de bekabeling van en naar je vlotter nakijken op breuk of slechte contacten (massa!) 1x vieze handen, scheelt je dagelijks een berg rekenwerk.. !

Geplaatst: zo 4 feb, 2007 20:54
door Bram_2
thomaaas schreef:nou ga maar rekenen, er staat hier op het forum ergens hoe zuinig iedereen gemiddeld rijd, ik geloof dat 't gemiddelde iets van 1op 17 was ofzo, maar DAT WEET IK NIET ZEKER!!!!! dus dat moet je ff natrekken mbv de zoekfunctie, en dan doe je dat maal het aantal liter dat jóúw tank bevat, kunstof idd 25liter, staal is 20...

maar dan ook wél beginnen met volle tank he ;)

(moderator edit: er stond kunstof idd 15 liter)
UIteraard zou ik door erop te kloppen het verschil moeten kunnen horen, maar toch twijfel ik of ik een kunststof of stalen tank heb. Wat zijn de uiterlijke verschillen?

Groeten,

Geplaatst: zo 4 feb, 2007 20:58
door catscit
staal is enkel bij oudere eenden. Als het over die charlie gaat, da's een kunstof tank, 25 liter.

Geplaatst: zo 4 feb, 2007 21:03
door Bram_2
catscit schreef:staal is enkel bij oudere eenden. Als het over die charlie gaat, da's een kunstof tank, 25 liter.
Dank voor de snelle reactie!

Geplaatst: zo 4 feb, 2007 21:59
door hobbes
Je komt er vanzelf wel achter hoeveel je op een volle tank kan rijden...Meestal kom je er op een erg ongelegen plek achter....

Gewoon een briefje op je radioafdakje leggen en via je kilometerstand bij houden hoeveel je gereden hebt.
Met een beetje normale rijstijl haal je zo'n 250-300 km op een tank.
Om je een onverwachtte (nacht) wandeling te voorkomen heb ik standaard een metalen 5 litertankje reservebenzine bij me en een oplaadbare zaklamp ( ik zie s'avonds graag wat...)

De eerste 4 jaar deed de benzinemeter van de casper en hobbes eend het ook niet.

Geplaatst: zo 4 feb, 2007 22:09
door catscit
300km op een tank?
Wat is er toch aan de hand met die eenden van tegenwoordig?
Mijn eenden deden altijd, allemaal 400km op een tank en dan ging ik op zoek naar een tankstation.
250km op 1 tank is 1 op 10!!!!

Tegenwoordig een ami en een loden rechtervoet maar 1 op 14 op lpg haal ik nog steeds wel.

Geplaatst: zo 4 feb, 2007 22:19
door TB
Ik ga altijd tanken bij 250 km. Dan gaat er 17 liter in. Makkelijk rekensommetje... gewoon elke 250 naar de pomp rijden.

Ja benzine meter is ook kapot. Vandaan de massa ff nagekeken en schoongemaakt. En nu komt ie wel omhoog tot de 0 L stand. Dus... vlottertje stuk weet ik haast wel zeker. Moet ik m eerst bijna leeg rijden en dan eronder pielen met die tank. Maar komt wel goed! Met die 250 km red ik me wel ff als geheugensteuntje!

Geplaatst: zo 4 feb, 2007 22:22
door hobbes
nee dat zie je verkeerd. Ik weet dat ik zo'n 250-300 km op een tank kan rijden maar dat wil dan nog niet zeggen dat ie leeg is.

meestal gaat er dan zo'n 18 liter in.
overigens rij ik vaak langere afstanden waar ik toevallig erg weinig benzinestations tegen kom ( of ze zijn te duur : snelweg)
Ik vertrouw die meter gewoon niet en rij ook niet prettig als de meter al enige tijd op 0 staat...

Geplaatst: zo 4 feb, 2007 22:23
door Robbert.
Ik tank altijd om de 300 km soms 5 km meer of minder maar eigenlijk altijd 21 a 22 liter.
Dus zon'n beetje tussen de 1 op 13.5 en 1 op 14.5. Zomers iets zuiniger; dan 1 op 15.

Ondanks het feit dat ik electronische ontsteking heb is de 2cv er niet veel zuiniger op geworden.
Misschien komt dit doordat de W- Ignition die ik heb meer gericht is op prestatie dan de 123 ignition (dat mogelijke verschil kwam ik gister tegen op een oud topic)

Wat zou trouwens het probleem kunnen zijn als een meter het járen niet doet, dus dat de meter helemaal niet uitslaat, en dan ineens op een ogenblik na het tanken heen en weer gaat, tot ie blijft staan op vol, en vervolgens een paar weken heen en weer slaat en dan weer terugkeert in zn winterslaap?

Geplaatst: zo 4 feb, 2007 22:42
door thomaaas
kapotte vlotter.